Splitsko ljeto, jedan od najvećih i najstarijih kazališnih festivala na ovim prostorima, u tonu i riječi, u pokretu i slici taman živi svoje obljetničarsko 70. izdanje. Otkako je pokrenut tamo još 1954. godine, kad se festival zvao Splitske ljetne priredbe (a od 1968. godine nosi današnje ime), prometnuo se u najveću i najugledniju, uz Dubrovačke ljetne igre, ljetnu teatarsku manifestaciju na otvorenom s ove strane Jadrana. I, za razliku od Igara u Dubrovniku, Splitsko ljeto otpočetka je imalo percepciju kao dominantno operni festival.
A težnja da se u Splitu za ljetnih mjeseci pod vedrim nebom igraju kazališne predstave kudikamo je starija od konačnog ostvarenja otprije 70 godina. Još onamo u osvit Prvoga svjetskog rata, kad je Split već 15-ak godina imao sagrađenu današnju kazališnu zgradu u kojoj su gostovale strane putujuće kazališne družine i operne trupe (iz Češke i Italije, ali i iz Zagreba) tinjala je tendencija formiranja vlastitog, makar dramskog ansambla. To će se i dogoditi, ali tek početkom 20-ih godina minuloga vijeka, a baš na Peristilu krenut će se s pokušajem prvih ambijentalnih kazališnih predstava, rečeno je, malo prije atentata u Sarajevu, odnosno upaljene žigice prve velike mundijalne gvere. Dogodilo se to 26. i 28. listopada 1913. godine, kad je amaterska skupina organizirana u Hrvatskom kazališnom društvu za Dalmaciju, na imperatorskom trgu ispred prvostolnice svetoga Duje izvela komad "Smrt cara Dioklecijana" autora Milana Ogrizovića. Kurioziteta radi: te iste 1913. godine započet je i operni festival Arena di Verona!
Obljetničarsko 70. izdanje jednog od najvećih i najstarijih kazališnih festivala
Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.
Pretplatite se na sadržaj s potpisom.
Mladen Grdović: 'Moj odnos s bivšom suprugom Brankicom za mene je povijest, a budućnost je oprez'
U utorak, 9. prosinca u 20 sati na YouTube kanalu Večernjeg lista pogledajte novo izdanje naše emisije "Show na kvadrat", a gost je legendarni Mladen Grdović. U nastavku pročitajte samo djelić ekskluzivnog razgovora s ovim neponovljivim i karizmatičnim glazbenikom.
Smatrali su nas teroristima: Film o političkom progonu Hrvata u Australiji 70-ih kandidat je za Oscara
Tijekom pandemijskog lockdowna Marijani Rudan je prišla mlada glumica Kat Dominis i podijelila s njom ideju za kratki film inspiriran stvarnim iskustvima hrvatskih migranata u Australiji 70-ih godina. Iz tog početnog koncepta razvila se snažna autorska suradnja: dvije žene, dvije perspektive, jedna priča koja je dugo čekala da bude ispričana. Rezultat je “Unspoken” (“Neizrečeno”) – umjetnički dojmljiv, emotivno pulsirajući film koji spaja dokumentarističku istinu i obiteljsku dramu. Nastao iz skromnog budžeta, ali neizmjerne strasti, film je ubrzo osvojio svijet.
Zbog slomljene ruke i helikoptera, trošak liječenja više od 7000 eura
U slučaju težih ozljeda, kako bi se stradalom pružila brza i odgovarajuća pomoć, često su zbog nepristupačnog terena nužne helikopterske ekipe
Lažni antifašisti crvenu zvijezdu vade samo kad je zgodna za selfije skrivajući se iza nje dok pljuju žutu
Privremeni revolucionari, sezonski humanisti i profesionalni ogorčenici, svi u jednoj koloni, povijest, pa i onu noviju, preuređuju u kulisu za osobni bijes.
Posjetili smo Kirgistan, srednjoazijsku zemlju koja je prva otišla iz SSSR-a, ali se još nije riješila ruskog utjecaja
Više od polovice stanovništva Kirgistana mlađe je od 25 godina i ta je stopa nataliteta najveće bogatstvo države