Najnoviji uradak redateljice Kelly Reichardt donosi portret kradljivca umjetnina. No nije to samo portret Jamesa Blainea Mooneya (Josh O'Connor) izvana, nego je na neki način i prikaz onoga kako sam lik sebe vidi u svijetu, u životu, u obitelji i u toj konkretnoj situaciji. James je, naime, čovjek koji je odrastao u uglednoj obitelji, ali koji jednostavno osjeća kao da nije dorastao svim prosvijećenim, a često blago i pretencioznim zahtjevima svoje obitelji. Kao da je stalno razočaranje, posebno ocu, koji je ugledni sudac. James i sam ima obitelj, ženu i dva sina, i on je u svojoj obitelji u najmanju ruku mekušac. Zapravo je cijeli njegov lik mekušast.
Kako bi pokazao (komu točno, nije jasno; vjerojatno sebi) da u njemu postoji neki damar zbog kojeg i on može biti vođa, James smišlja ambiciozan plan krađe vrijednih umjetničkih djela iz muzeja. Dogovara se s lokalnim kriminalcima i oni izvršavaju operaciju. James, kao mozak, nije previše razmišljao o tome što kasnije, što će uopće s tim umjetninama. Realno, nije da mu treba novac pa će ih prodati na crnom tržištu. Njegova iracionalna odluka da učini takvo što samo je nepromišljena, impulzivna i zapravo je dovoljna slika kojom Reichardt opisuje dijete (sada odraslog muškarca), koje je odraslo u privilegiranom položaju bez potrebe da ikada bude svjesno posljedica svojih postupaka. U istom trenutku to isto dijete danas je odrastao muškarac s prejakim kompleksom niže vrijednosti i neostvarenosti.
I "Mozak operacije" zapravo je priča o tome. Krađa je samo motiv iz kojeg će se razviti psihološki portret neizgrađene osobe koja kao da je zalutala u odraslost i svijet koji ipak nosi neku odgovornost. Recimo, trenutak kada se divi ukradenim umjetninama koje mu daju privid kako je uspio (u čemu točno, i dalje nije jasno), dok izgleda kao da mu treba asistencija da se obuče i popravi, pomalo je groteskan prizor koji je istovremeno i tužnjikav i nadrealno smiješan.
"Mozgu operacije" dodatan šarm i dodatnu dozu blagog, ali pametnog humora svakako daje kolorit filma. Radnja je smještena u sedamdesete godine i sve je obojeno toplim, prigušenim zemljanim tonovima, pa čak kao i da je na sve to navučen dodatni sloj blage zamućenosti. I u svem tom neobičnom šarmu, posebice jer je glavni antijunak osoba koja nije najsimpatičnija na svijetu, dodatnu ljepotu daje sjajna Alana Haim u ulozi Jamesove supruge Terri. Tko se u nju nije zaljubio u "Pizzi od sladića", evo nove prilike. Haim je rođena da glumi u retro i vintage scenografiji. Iako nije fokus na njoj u ovom filmu, kada se god pojavi u kadru, unese divnu toplinu. "Mozak operacije" tipično je reichardtovski čudnjikava i neugodna, duhovita i cinična priča o promašenom životu u kojem i gledatelji i sam protagonist ostaju kao bespomoćni promatrači njegova rasula.