Svi putovi vode na zapad

Njemačka nam u vrhu i kao turistička destinacija

Foto: Goran Stanzl/Pixsell
Oktoberfest
Foto: Reuters
U Münchenu počeo Oktoberfest
Foto: Felix Hörhager/DPA/Pixsell
Oktoberfest
22.05.2018.
u 20:37
Oko pola milijuna hrvatskih građana u Njemačkoj je lani bilo turistički, oko 360.000 iz poslovnih razloga te još toliko radi posjeta rodbini
Pogledaj originalni članak

Njemačka je u svakom smislu prva destinacija za Hrvate. Ta zemlja spada u poželjnija odredišta za one koji su u potrazi za boljim životom, neizbježna je za naše poslovne ljude, a i čisto turistički prošle godine posjetilo ju je čak pola milijuna vlasnika hrvatske putovnice. Ukupna je brojka daleko veća. Statističari iz njemačkog instituta IPK International zabilježili su, naime, čak 1,2 milijuna dolazaka Hrvata tijekom 2017. godine. Usporedbe radi, 2014. Njemačku je posjetilo nešto manje od 800.000 hrvatskih građana. Sada, s udjelom od 42 posto, dominiraju spomenuti turistički posjeti, dok je oko 360.000 naših građana posjetilo tu zemlju iz poslovnih razloga. Otprilike još toliko Hrvata putovalo je lani u Njemačku posjetiti rodbinu, prijatelje i sl.

Osma godina rekorda

– Njemačka je lani, osmu godinu zaredom, zabilježila rekordne turističke rezultate, a rekordni su bili i posjeti hrvatskih državljana, kojih je u 2017. bilo čak 12 posto više nego u 2016. godini – kaže Tijana Đuričić, predstavnica Njemačke turističke zajednice za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu, Crnu Goru, Srbiju, Bugarsku i Rumunjsku.

Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell
Foto: Michael Kappeler/DPA/Pixsell

Gosti iz Hrvatske (dijelom moguće i iz BiH jer su mnogi vlasnici hrvatskih putovnica) ostvarili su u 2017., prema podacima Njemačke turističke organizacije, više od devet milijuna noćenja, a najčešće su njemački turistički domaćini ugošćavali – Zagrepčane. Naime, 46 posto gostiju stiglo im je upravo iz glavnoga grada Hrvatske. Svaki treći posjetitelj, pak, bio je s jadranske obale, a naši su ljudi u Njemačkoj trošili prosječno po 558 eura. U toj su zemlji boravili relativno dugo, prosječno putovanje uključuje čak osam noćenja, a dnevna potrošnja iznosi 69 eura. To je, recimo, samo šest eura manje od svote koju Nijemci, kojih je lani kod nas bilo 2,7 milijuna, troše dnevno na odmoru u Hrvatskoj. Inače, osim broja Hrvata u Njemačkoj, porasli su i iznosi koje su naši ljudi trošili u toj zemlji. Primjerice, 2014. su hrvatski građani u prosjeku trošili 505 eura, odnosno 64 eura svaki dan boravka u Njemačkoj.

Da je za tom zemljom stabilna potražnja među Hrvatima potvrđuju i u domaćim agencijama.

Stabilno odredište

– Njemačke su destinacije najtraženije za proljetna i jesenska putovanja. Pogotovo, recimo, München, Berlin i tura koja uključuje dvorce Bavarske. Veliki broj posjeta generira i münchenski festival piva Oktoberfest, a mnogi upoznaju Njemačku i, recimo, u sklopu autobusnih tura za zemlje Skandinavije. Brojke su respektabilne, ali i dalje ima potencijala za rast. Njemačka ima za ponuditi puno više nego što je u percepciji većine naših ljudi – kaže Nikolina Frklić iz Atlasa, gdje među putnicima u Njemačku dominiraju biznismeni.

‘Culinary Germany’

Za goste iz inozemstva restorani i kafići u Njemačkoj po atraktivnosti su odmah iza turističkih znamenitosti, a sedam posto njemačkih gostiju kao prvi motiv posjeta toj zemlji ističe raznolikost i kvalitetu gastronomske ponude. O tome ponešto govori i činjenica da ta zemlja ima više od 300 restorana s Michelinovim zvjezdicama.

Njemačka turistička zajednica ove godine, pak, i dodatno promovira svoju gastronmiju. Fokus kampanje 'Culinary Germany' na tradicionalnim je jelima, regionalnoj i sezonskoj ponudi namirnica, a na popisu zemalja u kojima će se ovog proljeća održati prezentacije njemačke kuhinje i vina je i Hrvatska odnosno Zagreb.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar HajdukLika
HajdukLika
22:55 22.05.2018.

Ove sa fotografije potvrđuju tezu, da su mlađe žene nekad kuhale kao njihove majke, a danas loču k'o ćaća ...

BU
Budak
21:04 22.05.2018.

Možda zbog bauštele?

TO
Torpor
09:12 23.05.2018.

Kako je Helga dobra, pogledaj je.