Davor Bruketa:

Intiman odnos s kupcem san je svakog brenda

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Davor Bruketa
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Davor Bruketa
01.12.2019.
u 09:58
Marketinški stručnjak Davor Bruketa o godinama na čelu HURA-e, brendiranju...
Pogledaj originalni članak

Rast prihoda za 8% u lanjskoj godini, izvoza za 7%, a agencija članica na 42 tvrtke, samo su neki od rezultata kojima se ovoga tjedna u Rovinju obilježava 20. godina djelovanja Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA), 90 godina od prvog sastanka hrvatskih propagandista, a ujedno i završava četverogodišnji mandat predsjednika HURA-e Davora Brukete, jednog od najvećih domaćih marketinških stručnjaka te člana Radne skupine Predsjednice za razvoj identiteta i brenda RH.

Oporavak na krilima izvoza

U odnosu na početak mandata uprave na odlasku, HURA danas broji 62% više članica koje, prema procjenama, zastupaju 75% ukupnih marketinških budžeta u RH, a samo su lani uprihodovale 1,4 mlrd. kuna, kaže Bruketa. Rekordni prihodi refleksija su rasta gospodarske aktivnosti u zemlji, izvoza od 250 mil. kuna te činjenice da su se članice HURA-e počele baviti i poslovnim savjetovanjem, kreiranjem novih proizvoda i usluga, digitalnim transformacijama i svime drugim što mogu isporučiti, a nisu reklame.

– Uspješno smo se oporavili od snažnog pada 2008. – tvrdi Bruketa.

Na zadnju veliku krizu 2015. godine, agencije su pak odgovorile izvozom, koji je od tada rastao 65%. Od 20-ak tvrtki, koje su prije 20 godina osnovale HURA-u, danas postoje samo četiri. Puno ih je nestalo, još više novih se pojavilo, a kriza koja ih je naučila da pronađu izvore prihoda izvan slabo oporavljajućeg hrvatskog tržišta pokazala se dobrom za stabilnost biznisa. Tim više što u inozemstvu uopće ne postoji percepcija o Hrvatskoj kao izvozniku kreativnosti. Ipak, da bi se rast izvoza nastavio, puno se ulaže u edukaciju. Jedan od najjačih edukativnih projekata HURA-e je Dani komunikacija, koji je nedavno dobio priznanje britanskog Association Excellence Awardsa za jedan od najboljih evenata.

Moć je u novčaniku

– Mali lokalni festival izrastao je u mjesto koje posjećuju neke od najvećih faca naše industrije, sir Martin Sorell, Susan Bennett, Peter Sunde, Alex Braun, Brad Parscale, Mark Adams... Neki od njih upleteni su u najvažnije i najsloženije događaje na planetu – kaže Bruketa. Uvjeren je kako su sjajna vremena “za ljude s nabildanim kreativnim mišićem”.

– Danas najbolji oglas ne izgleda kao oglas, nego kao sadržaj koji želite konzumirati, o njemu pričati, dijeliti ga s prijateljima ili sudjelovati u njemu. “Intiman” odnos s kupcem san je svakog brenda koji želi biti megauspješan. Živimo u vremenima kad kompanije moraju objasniti ne samo što rade, nego i kako to rade i kakve su šire posljedice za društvo. Počinjemo razumijevati da najveća moć na planetu ne leži u nuklearnim raketama nego u našem novčaniku i da su naše svakodnevne odluke pred policom u dućanu, odluke koje oblikuju budućnost naše vrste – ističe Davor Bruketa.

Kao član radne skupine hrvatske predsjednice misli li da se radi dovoljno na brendiranju Hrvatske?

– Treba zaštititi i dosljedno primjenjivati sve elemente hrvatskog vizualnog identiteta. Nije to nuklearna fizika. Crveni i bijeli kvadrat, prepoznatljivi diljem planeta, naša su nacionalna vrijednost koja raste dosljednom upotrebom, a tako je i sa sustavom vrijednosti iza kojeg kao društvo stojimo – poručuje Davor Bruketa. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PJ
pjole
11:11 01.12.2019.

Čuj "intiman"?!