HŽ Putnički kreće u nabavu 44 nova vlaka, od toga su 32 elektromotorna vlaka, dakle 16 za gradski i 16 za regionalni prijevoz, a 12 vlakova su dizel-vlakovi za regionalni prijevoz na hrvatskim prugama. Sami detalji natječaja i cijene samih vlakova bit će poznati u idućih 14 dana u operativnom planu restrukturiranja Hrvatskih željeznica. Nabavom novih vlakova HŽ će postati konkurentniji drugim oblicima prijevoza, kazao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić nakon druge sjednice Povjerenstva za željeznicu u Banskim dvorima.
Šansu za posao mogli bi dobiti i Gredelj i Končar.
Povjerenstvo je donijelo i zaključak o riječkom prometnom pravcu. Hajdaš Dončić istaknuo je da je to prvi "policy paper“ koji je nastao u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, a na kojem je radilo 40-ak različitih stručnjaka.
– Ali ne samo kao željeznički pravac nego i u smislu potencijala u riječkoj luci koja uključuje i Zagrebačku obalu i Brajdicu. Krenulo se s pretpostavkom da je sadašnji kapacitet 150.000 TEU-a, što je oznaka za kontejnere, i da maksimalno kod izgradnje Zagrebačke obale i Brajdice u prvoj i drugoj fazi taj kapacitet može biti milijun i dvjesto tisuća TEU-a, to jest tih kontejnerskih jedinica. Samim time definiran je način njegove gradnje – objasnio je ministar.
Radi se o nekoliko dionica. Prva je dionica Skradnik – Zagreb koja se projektira sredstvima EU, a projektiranje će biti završeno 2015. godine. Riječ je o novoj dvokolosiječnoj pruzi.
– Drugi dio uključuje dio koji ide od Skradnika na Škrljevo, gdje će se taj pravac „ispeglati“, što znači da će na većini tog pravca biti dvokolosiječna pruga, osim u dijelu od Delnica do Skradnika, gdje će ostati jednokolosiječna pruga. Završetak svih radova ovdje je predviđen 2019. godine – kazao je ministar i naglasio da upravo ta nova, „ispeglana“ pruga riječkog prometnog pravca, koji kreće u Rijeci, a završava u Botovu u Mađarskoj, apsolutno zadovoljava budući promet tereta u riječkoj luci.
>>Sindikalisti HŽ-a sredili si 10.000 kuna plaće sve do mirovine
Zašto prvo uništiti Gredelj pa onda raspisati natječaj? Država uništava svoja poduzeća i kao država opet nabavlja nove vlakove državnim novcem. Malo mi je sumnjivo? Ako bi sam Gredelj obavljao isporuku državne naruđbe onda se neki ne bi mogli omrsiti o velikom transferu novca građana koje ova vlada želi kanalizirati u pravcu nekoga od pravca građana. Na kraju će gredelju dati mrvice od posla da se javnost utiša a glavnina posla će otići nekim vladinim prijateljima. Pa ova vlada je znala da će kupovati toliko vlakova i pred samu naruđbu odradi stečaj gredelja koji će tako biti slabije konkurentan na tržištu. Ne razumijem ali mi nešto opasno smrdi i po meni bi trebalo uvesti smrtnu kaznu u RH za privredni kriminal i pljačku građana ove države. Ne ide ovako dalje sve su uništili i tko to može ponovo izgraditi.