Jubilej Bullija

Ono što je 80-ih bilo zanimljivo, danas se čini nezamislivim

Foto: Volkswagen
Ono što je 80-ih bilo zanimljivo, danas se čini nezamislivim
10.10.2017.
u 09:55
Legendarni Bulli proslavio se kao radni dostavnjak, putnički kombi, kamper, simbol hipija, vrlo vrijedan oldtimer, a budućnost mu je električni pogon
Pogledaj originalni članak

Kako smo samo nekada putovali na more! Nas šest u ujakovom dostavnom VW kombiju preko Velebita za Zadar! Da, dostavnom, sa samo jednim redom sjedala.

Danas se to čini nezamislivim i opasnim, ali 80-te su bile čudne i zanimljive godine. Srećom, putovanje je završilo sretno. A narančasti kombi u koji se naguralo dvoje odraslih i četvero djece bio je Transporter T3, treća generacija legendarnog Volkswagenovog kombija, koji ove godine slavi 70. rođendan. Toliko je zaista prošlo od prvog predstavljanja kultnog Type 2 modela (Type 1 bila je Buba) i prvog poslijeratnog “narodnog automobila”.

U proizvodnju je T1 1949. godine krenuo s Bubinim bokser motorom straga i 750 kg nosivosti. Odlično očuvani primjerci T1 danas postižu cijene veće od 100.000 eura. Druga generacija stigla je 1967., a ubrzo su njegove posebne kamperske verzije Westfalia proslavili hipiji, za koje je do danas ostao simbol slobode putovanja zbog svoje prostranosti, lakog održavanja i pouzdanosti. A T2 proizvodio se u Brazilu do 2013. godine.

Treća generacija proizvodila se od 1979., zadržala je motor straga, ali bokser motori tada su bili hlađeni vodom, a ne više zrakom. U ponudi se prvi put našao i dizelski motor. Za nostalgičare je to zadnji pravi Bulli, a još ih i danas možemo sresti na cestama i to ne samo kod kolekcionara i ljubitelja koji s njima putuju, već u svakodnevnom prometu u kojem ga za posao koriste obrtnici.

Četvrta generacija pojavila se 1990. i donosi sprijeda poprijeko postavljen motor koji pokreće prednje kotače, koncepciju koja se koristi i danas, a postao je i mnogo prostraniji s većom izvedbom dužom od pet metara. Model T4 i nakon 27 godina izgleda aktualno, a budući da se proizvodio do 2003. čest je na našim cestama. Peta generacija Bullija oduševila je kvalitetom, izradom i dinamikom. Proizvodila se do 2003., kad ju je zamijenila aktualna šesta generacija. Od praktične radne varijante pa do najluksuznijih putničkih varijanti - Volkswagenov kombi i dalje nudi mnogo opcija. Od 2022. godine u ponudu bi se trebao uvesti Bulli budućnosti – električni kombi VW I.D. Buzz. Dakle, legenda opet predvodi trendove.

Od 2022. godine nudit će se pogonjen strujom

Baš uoči 70. rođendana Volkswagen je objavio da će konceptni električni Bulli ići u serijsku proizvodnju te će činiti jedan od automobila u novoj VW I.D. gami koja će do 2025. godine nuditi 23 različita električna modela. I.D. Buzz dugačak je 494,2 cm, širok je 197,6, a visok 196,3 cm. Dizajn mu je moderan, ali više nego jasno podsjeća na originalne T1 i T2. Predstavljen je s dva pogonska električna motora s ukupno 374 KS. Do stotke stiže za 5,1 s, a domet mu je s jednim punjenjem 435 km. Serijska izvedba imat će manju snagu, a ionako će važnija biti autonomija koja bi zbog razvoja baterija trebala biti veća nego kod današnjih modela.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.