Stroga pravila

Hoće li München zabraniti dizelaše? 'To bi za nas bila katastrofa!'

Foto: Daniel Reinhardt/DPA/PIXSELL
Hoće li München zabraniti dizelaše? 'To bi za nas bila katastrofa!'
14.06.2017.
u 17:30
Gradonačelnik je izjavio da će pokušati pronaći neko rješenje koje ne bi uključivalo zabrane
Pogledaj originalni članak

Nakon Stuttgarta i München planira uvođenje zabrane prometa za sva vozila na dizel pogon koja ne odgovaraju najnovijim strogim pravilima o količini štetnih plinova, objavila je gradska uprava u Münchenu u srijedu.

„Količine dušikovih oksida na gradskom području su drastično više od dozvoljenih i zato gradonačelnik Dieter Reiter razmišlja o zabrani dizel vozila na cjelokupnom gradskom području“, rekla je glasnogovornica minhenskog gradonačelnika Petra Laimer za javni servis BR. Gradonačelnik je međutim istodobno izjavio da će pokušati pronaći neko rješenje koje ne bi uključivalo zabrane.

Pogođena ovom mjerom bi bila gotovo trećina od oko 300.000 vozila na dizel koliko ih je registrirano u bavarskoj metropoli. Od zabrane bi bila izuzeta vozila gradskog prijevoza i taksiji. Udruge za zaštitu okoliša pozdravile su razmišljanja o uvođenju zabrane dok se predstavnici poduzetnika u Münchenu žestoko protive zabrani. Predstavnici gospodarstva smatraju da bi uvođenje zabrane mnoge poduzetnike, koji se uglavnom koriste ekonomičnijim vozilima na dizel, dovelo do stečaja.

„Uvođenje zabrane bi za nas predstavljalo katastrofu“, kaže Jens Christopher Ulrich, predsjednik Trgovinske i gospodarske komore München.

Rasprave o mogućoj zabrani dizel vozila u Njemačkoj rezultirale su i padom prodaje vozila na ovaj pogon. Vrijednost dionica BMW-a koji, gledano u postocima, prodaje najviše dizel vozila, su pale nakon objavljivanja moguće zabrane u Münchenu, gradu u kojem BMW ima i sjedište. Zasad još međutim nije jasno u čijoj nadležnosti leže donošenje odluke o zabranama, na razini grada ili saveznih pokrajina. Udruge za zaštitu okoliša kritiziraju njemačku automobilsku industriju zbog pasivnosti u pronalaženju trajnijih rješenja za smanjenje štetnih plinova kod dizel motora.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 30

DU
Deleted user
18:49 14.06.2017.

Baš me interesira dali će tu zabranu uvesti i Hrvatska? Bilo bi lijepo da se to uvede i na taj način doprinese svjetskom ludilu. Što onda nisu zabranili proizvodnju loših proizvoda koji se kvare čim ih kupiš ili svih proizvoda loše kvalitete? Štedne žarulje u sebi imaju 10 miligrama žive pa njih nisu zabranili ali se svi brinu za globalno zatopljenje dok u isto te štedne žarulje uopće ne štede struju zapravo troše više od onih na žarnu nit samo se o tome šuti. Za proizvodnju štednih žarulja se koristi deset puta više energije ali to opet nikoga ne interesira Samo viču o globalnom zatopljenju. Tvornice proizvode na tone različitih proizvoda koji ništa ne vrijedi ali opet o tome se šuti jer kao auto na dizel više zagađuje. Još bolja je izjava onih koji tvrde da krave sa svojim plinovima isto zagađuju okoliš.

DE
deda1234
18:26 14.06.2017.

barem ce uvoz procvast

Avatar kenshi
kenshi
21:31 14.06.2017.

Ako voziš BMW diesel, to znači da želiš voziti skupi auto a nemaš novaca za benzin!