ISTRAŽIVANJE

Metri koji život znače: ovo su auti s najboljim kočnicama

Foto: Volvo
Metri koji život znače: ovo su auti s najboljim kočnicama
15.12.2016.
u 16:25
Put kočenja raste kvadratno proporcionalno u odnosu na brzinu pa dvostruko viša brzina produžuje put kočenja čak četiri puta
Pogledaj originalni članak

Osnovna funkcija kočnica je zaustavljanje vozila, iako je mnogi koriste i za usporavanje, no kočnice su jedan od najvažnijih sigurnosnih sklopova na vozilu. Naime, one su izravno namijenjene zaustavljanju vozila te time i sprečavanju eventualne prometne nesreće.

I mali i veliki koče sve bolje

Kako iz dana u dan napreduju kompletni automobili, tako su sve kvalitetnije i bolje i kočnice. Koliko su metri zaustavnog puta bitni, pokazuje nam činjenica da dok Porsche 911 Carrera Cabriolet s 31,3 metra puta kočenja stane, najlošiji na testu Citroën Jumper Combi u tom trenutku još uvijek razvija brzinu od 55 km/h. Naime, Jumper ima zaustavni put od 47,8 m.

Donosimo rezultate koje je njemački automobilski klub ADAC dobio pri testiranju novih modela automobila. Tijekom četiri godine posljednjeg kruga testiranja, prošlo ga je oko 500 novih modela. Cilj je uvijek testiranje raditi u gotovo istim uvjetima. Tako se testiranje radi na automobilima s tvornički ugrađenim ljetnim gumama, pri brzini od 100 do 0 km/h, dakako na suhoj podlozi. Za pohvalu je da sve više automobila ima kraći put kočenja – bez obzira na cijenu, veličinu i težinu vozila. Tako su jako blizu skupog Porschea i Mini One D sa 32,7 m puta kočenja te težini od 1220 kg, VW Golf Variant ima 33,1 m, a 2,3 tone teški Mercedes-Benz S 500 tek 32,6 m.

Zanimljivo je koliko i gume utječu na sigurnost. Naime, dva gotovo identična modela, Ford Fiesta 1,0 EcoBoost s ContiPremiumContact 2 84v čak je za 7,5 metara bolja od Fieste 1,6 TDCi ECOnetic s Michelin Energy Saver 82H gumama koje pripadaju segmentu ekoguma koje štede energiju. S obzirom na to da ADAC ovakve testove provodi već dugi niz godina, za pohvalu je da se vidi napredak.

Loše gume produžuju kočenje

Naime, na testu prije 10 godina prosječna duljina zaustavnog puta bila je oko 40 metara, dok je sada ovo najnovije testiranje na petstotinjak vozila dovelo do prosječne duljine od 36,4 metra. Ne zaboravite da je riječ o novim vozilima, potpuno tehnički ispravnima te s novim gumama. Kod starijih vozila taj zaustavni put raste zbog lošijih guma, ovjesa vozila, istrošenosti kočnica.

>> Savršeno rješenje za gradske gužve s kojim se nećete ni oznojiti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar Pitman
Pitman
08:52 17.12.2016.

Ni Opela ni Fiata u nijednoj kategoriji medju najboljima.

DO
donniedarko1010
22:18 15.12.2016.

Deseti, a ne najgori. Na popisu uopće nema Astre, Mazde 3, Civica, Citroena C4, običnog Golfa (navedeni je karavan), itd.

FR
franjom18
05:27 16.12.2016.

Ovo o istrosenim kocnicama, nije tocno! dok ima imlo ferode, kocione mase, kocnica koci, ali ste zaboravili i lance, koji su taj put kocenja prepolovili, vaznije je trosenje ceste koju je narod platio i plca cstarinu, nego ljudski zivoti,