Remiza u Blatu

Zbogom remizi na Trešnjevci!

Foto: VL
Zbogom remizi na Trešnjevci!
06.05.2010.
u 10:37
Za dvije godine, kako predviđaju stručnjaci iz ZET-a, počet će gradnja remize u novozagrebačkom Blatu.
Pogledaj originalni članak

Remiza u Blatu, investicija vrijedna oko 60 milijuna eura, realizirat će se, prema prvim procjenama, do 2012. godine i tako nadomjestiti dosadašnji ZET-ov centar na Trešnjevci. IGH, koji je za 1,6 milijuna kuna dobio natječaj za razvijanje ideje i ishođenje lokacijske dozvole za zemljište površine 115 tisuća četvornih metara, već je krenuo u posao, tako da je tramvajskim linijama otvoren put prema do sada izoliranom području grada.

Novac iz fondova

– Nova remiza na kojoj će biti smještene tramvajske radionice, servisi, upravna zgrada i restoran za djelatnike postala bi samostalna ekološka remiza. To podrazumijeva da ćemo nastojati iskoristiti termalne izvore vode koji se nalaze u neposrednoj blizini za grijanje i pranje vozila te tako izbjeći očekivana poskupljenja vode i plina – objasnio je Siniša Uglik, direktor istraživanja i razvoja u ZET-u.

Četiri i pol kilometra dugačkom trasom ne samo što će se spojiti Lanište s ostatkom grada, već će se gradnjom tramvajske pruge preko budućega Jarunskog mosta u produžetku Vrapčanske ulice zatvoriti krug: Horvaćanska, Dom Stjepana Radića, Savski most i Lanište. Uglik napominje kako će nova remiza, u kojoj će biti mjesta za približno 250 vozila, zahtijevati i promjene na linijama, a vrlo je izvjesno da će se uvesti i nove tramvajske linije. Novo sjedište ZET-a u Blatu tako će postati polazište za više od polovice tramvajskog prometa u Zagrebu.

Najveća podružnica Holdinga, u kojoj je zaposleno više od 4000 osoba, za projekt će pokušati pridobiti i sredstva Europskih fondova te rasteretiti gradski proračun.

Jedan od važnih noviteta je ekološka dimenzije remize, koja će, kako je najavljeno, dio svoje energije osim iz termalnih izvora pokrivati i solarnim ćelijama postavljenima na natkrivenom spremištu za tramvaje.

Tramvajski koridor bit će smješten na sjevernoj strani Zagrebačke avenije, a već se zna da će se uvesti četiri nove stanice. Naselja na južnoj strani pothodnicima će biti spojena na tramvajske stanice, a građevinske preinake bile bi minimalne jer je u planovima gradnje nadvožnjaka i cestogradnje već predviđeno građenje pothodnika. Gradnja infrastrukture za prometovanje tramvaja nije nužno povezana uz realizaciju projekta remize tako da je predviđeno kako će se već sljedeće godine krenuti u postavljanje tračnica i promijeniti prometna slika grada.

Nema otkaza

Remiza u Dubravi ostat će i dalje u uporabi, no osjetno će se rasteretiti i tako moći na primjereniji način iskoristiti. Jednako tako će i garaže, odnosno autobusni pogoni u Dubravi, Podsusedu i Velikoj Gorici, zadržati svoju funkciju. Zetovci ne moraju biti zabrinuti jer nitko od njih neće dobiti otkaz, naprotiv, u budućoj će se remizi otvoriti nova radna mjesta.

Trešnjevačka će se remiza prenamijeniti

– Realizacijom projekta u Blatu ZET staru remizu ostavlja Gradu, koji će taj prostor prenamijeniti – kazao nam je Siniša Uglik. Koji je konkretni plan i tko će preuzeti atraktivan prostor, još nije poznato, no sasvim je jasno da će dragocjeno zemljište u središtu grada biti na meti velikih investitora. Kako nam je objasnio Uglik, plan je da se prodajom zemljišta pokrije dio troškova za gradnju nove remize u Blatu. Tome u prilog idu i gradonačelnikove najave da se neće odustati od velikih projekata u gradu i kako će se neprekidno raditi na tomu da se poboljša životni standard stanovnika Zagreba, pa tako i javnog prijevoza.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 19

RB
Rastu Brojke
11:37 06.05.2010.

\"...Realizacijom projekta u Blatu ZET staru remizu ostavlja Gradu, koji će taj prostor prenamijeniti..\" Remiza Shoping Centar City ?

EH
Ecce homo
12:10 06.05.2010.

I ovim planom zapadni dio grada (10090) ostaje izvan tramvajske mreže.

ZD
Zdravek
12:41 06.05.2010.

06.05.2010. u 12:10h Ecce homo je napisao/la: \"(10090) ostaje izvan tramvajske mreže.\" pitanje je da li ce ikad i taj dio doc na red, jer uz HZove gradske linije, neznam koliko bi se ZETu isplatilo potegnut tracnice, a pitanje je kuda? jer ilica i bolonja su i za aute vec preuske a di bi se jos ugurale dvije tramvajseke trake?