Točno deset sati trajao je kolaps prometa na najvećoj i najprometnijoj zračnoj luci u Hrvatskoj. Međunarodna zračna luka Zagreb (MZLZ) tek kasno sinoć, tek oko jedan ujutro otvoren je ponovno za promet, nakon što je uklonjen zrakoplov Cessna 525 koji je iskliznuo s uzletno-sletne staze prilikom slijetanja.
– Nakon dovršetka procesa uklanjanja zrakoplova Air Panonia, tipa Cessna 525, oznake 9A-JIM sa ruba uzletno-sletne staze, zračna luka Franjo Tuđman je od 00:51 sati ponovno otvorena za sav promet. Mole se putnici da za sve informacije o letovima kontaktiraju izravno zrakoplovne prijevoznike – izvijestili su noćas s MZLZ gdje se kašnjenja i očekuju i tijekom današnjeg dana, otkazani su jutarnji letovi za Frankfurt i Amsterdam, a s obzirom na to da je promet prekinut na deset sati pa je došlo do poremećaja na više letova, brojni su zrakoplovi, kao i putnici ostali prizemljeni ili su pak preusmjereni na okolne zračne luke.
Prema dostupnim podacima otkazano je ili preusmjereno tridesetak letova koji su završili u Zadru, Puli, Ljubljani ili Beču, a već kasno noćas zrakoplovi su se počeli vraćati. Pogođene su i tisuće putnika, od kojih su neki noć proveli na europskim aerodromima. Zatvaranjem zagrebačkog aerodroma najviše je pogođena Croatia Airlines i Ryanair koji ovdje imaju svoje baze i ostvaraju najviše polazaka. Prouzročeni troškovi i šteta zbog zastoja mjeri se u desecima tisuća eura.
„A zašto se nije mogao samo maknuti avion?!” pitali su se jučer mnogi nakon što je oko 15 sati mali privatni luksuzni avion iskliznuo na livadu uz aerodromsku pistu. Razlog, kao i u mnogočemu u avijaciji, leži u vrlo preciznim i strogim procedurama za postupanje u incidentnim situacijama.
Bilo je potrebno pričekati da na mjesto događaja dođe Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu koja je ovlaštena za provesti očevid i istragu, a što su tijekom poslijepodneva i učinili te izvijestili da je došlo do oštećenja stajnog trapa, nitko nije ozlijeđen, a provest će se istraga. Ranije smo neslužbeno iz više izvora doznali da je uzrok proklizavanja puknuće lijeve gume prilikom slijetanja te da avion nije pretrpio veća oštećenja.
No, kako doznajemo od upućenih u događanja, cijela procedura se otegnula jer se satima čekala prikladna dizalica za otegliti zrakoplov Cessna 525, a koja, prema neslužbenim navodima, nije bila dostupna u Zagrebu, već je bilo potrebno organizirati njezin prijevoz čak iz Osijeka tako da se cijela akcija odužila do kasno navečer.
Sreća u nesreći je da u avionu nije bilo putnika, a niti pilot koji je upravljao zrakoplovom na letu iz Milana nije ozlijeđen. Radi se o luksuznom zrakoplovu koji je, spomenimo, u vlasništvu osječke tvrtke Air Pannonia koja je specijalizirana za VIP i medicinski prijevoz od 2014. godine, u svojoj floti imaju tri ovakva zrakoplova koja mogu primiti do šest putnika i dva člana posade, a osim poznatih i slavnih osoba, često su angažirani i za medicinske letove kao i hitni prijevoz transplantiranih organa. Dolet zrakoplova je 2400 kilometara, opremljen je s dva mlazna motora, a leti brzinom od 720 kilometara na sat u prosjeku.
Ako nemaju dizalicu za pomaknuti cesnu, što će biti sa nekim airbusom/boeingom?