NAJDUŽI PODVODNI TUNEL

Vrijeme putovanja između Njemačke i Danske biti će skoro pa prepolovljeno

Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL
German Economy Minister Buchholz in Denmark
Foto: Carsten Rehder/DPA/PIXSELL
German Economy Minister Buchholz in Denmark
27.10.2020.
u 09:18
Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine.
Pogledaj originalni članak

Započeli su radovi na najdužem podvodnom tunelu nakon više od deset godina planiranja. 

Tunel Fehmarnbelt povezivat će Njemačku i Dansku te će time drastično smanjiti vrijeme putovanja među dvjema zemljama. Tunel će ići do 40 metara dubine u Baltičkom moru, a očekuje se da bi mogao biti gotov 2029. godine, prenosi CNN

S građevinskim proračunom od skoro 7 milijardi eura, tunel Fehmarnbelt koji će biti dug 18 kilometara, jedan je od najvećih europskih infrastrukturnih projekata. 

Izgradit će se preko pojasa Fehmarn, tjesnaca između njemačkog otoka Fehmarn i danskog otoka Lolland, a zamišljen je kao alternativa trenutnoj trajektnoj liniji iz Rødbyja i Puttgardena, koja svake godine prevozi milijune putnika. Putovanje koje sada traje 45 minuta trajektom, u budućnosti će trajati samo sedam minuta vlakom i 10 minuta automobilom.

Tunel će biti najdulji kombinirani cestovni i željeznički tunel na svijetu, a sastojati će se od dvije dvotračne autoceste i dvije željezničke pruge. 

Putovanje vlakom od Kopenhagena do Hamburga koje sada traje četiri i pol sata, sada će biti skraćeno u pola. "Danas puno ljudi leti između ta dva grada, ali u budućnosti će biti bolje samo se voziti vlakom", kaže Jens Ole Kaslund, tehnički direktor danske državne tvrtke Femern A/S zadužene za izgradnju tunela. 

Projekt je zapravo potpisan 2008. godine, suglasnošću Njemačke i Danske o izgradnji, no bilo je potrebno preko deset godina da se donesu svi potrebni zakoni i provedu sva geotehnološka istraživanja.

U Danskoj je postupak u potpunosti rješen, no u Njemačkoj su se organizacije žalile na moguće stvaranje prevelike buke i i zabrinutosti za okoliš. Gradnja se više ne može otkazati, a radovi na danskoj strani počeli su već ovog ljeta. 

"Kao dio tunela Fehmarnbelt stvorit će se nova prirodna područja i kameni grebeni na danskoj i njemačkoj strani. Prirodi je potreban prostor i kao rezultat toga bit će više prostora za prirodu. Ali najviše koristi će imati klima. Vlakovi će konkurirati zračnom prometu, a prijevoz tereta električnim vlakovima daleko je najbolje rješenje za okoliš", rekao je  Michael Løvendal Kruse iz Danskog društva za zaštitu prirode.za CNN

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.