Vlasniku tri godine zatvora zbog smrti učenice koja je ispala iz autobusa

Foto: Duško Mirković
suđenje - bt transporti
Foto: Duško Mirković
mihaljević-rukavina
26.10.2009.
u 15:07
Zbog prometne nesreće školskog autobusa u kojoj je smrtno stradala 14-godišnja Katarina Mihaljević na Općinskom su sudu u Požegi vozaču autobusa Iliji Marčinkoviću i direktoru tvrtke BT Transporti izrečene zatvorske kazne od godinu i pol do tri godine i četiri mjeseca.
Pogledaj originalni članak

Na Općinskom sudu u Požegi završeno je suđenje zbog prometne nesreće školskog autobusa u kojoj je smrtno stradala 14-godišnja Katarina Mihaljević iz Zagrađa dok je njezina sumještanka i vršnjakinja Martina Rukavina teško ozlijeđena. Vozač autobusa Ilija Marčinković je nepravomoćno osuđen na zatvorsku kaznu od godinu dana i šest mjeseci, a direktor tvrtke BT Transporti Antun Bazina, čiji je autobus, na tri godine i četiri mjeseca. Tvrtka, osim toga, mora platiti kaznu od 250.000 kuna.

Podsjetimo, nesreća se dogodila 1. listopada 2007. godine na putu iz Zagrađa u Pleternicu kada su se za vožnje stražnja vrata autobusa iznenada otvorila, a djevojčice koje su sjedile na stepenicama uz vrata, ispale na cestu.

Za suđenja utvrđeno je da su se vrata otvorila zbog mjenjača koji je, zbog starosti autobusa, imao preveliki prazan hod pa je vozač, mijenjajući brzine iz četvrte u petu, rukom nehotice dotakao dugme koje otvara stražnja vrata. Vozač je, prema mišljenju suda, kriv jer nije djevojčice, kao i još neke učenike koji su stajali za vrijeme vožnje, upozorio da moraju sjediti na svojim mjestima te zbog toga što je pristao voziti autobus za koji je znao da nije ispravan. Za olakotnu činjenicu uzeto mu je to što je i sam otac četvero djece i nije mu bilo u interesu odbiti voziti takav autobus jer je postojala mogućnost da ostane bez posla.

Antun Bazina je kriv što kao direktor tvrtke, čiji je inače formalni vlasnik njegova supruga, nije popravio mjenjač za koji je znao da nije ispravan. Njegove tvrdnje za suđenja da su za otvaranje vrata krive djevojčice koje su bile nemirne pa su oštetile mehanizam za zatvaranje vrata, sud je odbacio. Činjenica da je Bazina ubrzo nakon nesreće dugme za otvaranje vrata premjestio na pult autobusa kako ga mjenjač ne bi mogao doticati kad se mijenja brzina, za sud je bio dokaz kako je i on bio svjestan da je do nesreće došlo upravo zbog neispravnog mjenjača.

- Teško je govoriti o zadovoljstvu ili nezadovoljstvu kaznom jer nikakva kazna ne može nama vratiti dijete. Mene posebno smeta to što je Bazina cijelo vrijeme suđenja odbacivao bilo kakvu mogućnost da je on kriv za nesreću, a iznoseći svoju obranu još je dodao da su naša djeca bila neodgojena jer u protivnom ne bi sjedili na stepenicama - kroz suze je kazala Ana Mihaljević, majka poginule Katarine.

- Malo sam uspoređivao kazne za razna kaznena djela pa iz njih proizlazi da ćete strože biti kažnjeni za razbijanje naprimjer prozora banke ili pregaženu srnu nego ako u nesreći strada dijete. Mislimo da je za to kazneno djelo maksimalna kazna od pet godina premala - dodao je njezin suprug Damir.

Mihaljevići su članovi udruge koja okuplja roditelje osoba stradalih u prometu i koja je već službeno podnijela zahtjev da se kazna za stradavanje djece u prometu poveća na deset godina.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

MM
Mladen Miletić
15:49 26.10.2009.

Kada ovo vidi i čuje Glavaš vam poručuje zločin se ne isplati ! U Pravoj EU sigurno nebi toliko zaradio za nesreču zbog budala koje neznaju konstruirati autobus i zbog \"tehničkog pregleda\" koji dozvoljava takav balkanski sistem Buseva da se vrata uopče mogu otvarati u vožnji uopče. Prema tome 100% krivica i zakonodavca, koji samo kasira poreze i harač i tobožnji tehnički pregled bez veze...

DO
Dolinski
16:47 26.10.2009.

nisam na čisto s ovim slučajem. očito da određene odgovornosti ima kod direktora i vozača čim su znali da je gumb rizično postavljen. i kazne su za njih potrebne, ali možda prestroge. jer ako ćemo biti dosljedni, zašto onda ne osuditi i onoga koji izdao prometnu dozvolu i on je mogao vidjeti da se mjenjačem može stisnut gumb za otvaranje vrata. Zašto ne tužiti i proizvođača koji je taj gumb tako postavio, zašto ne tužiti i roditelje jer su pustili dijete da se vozi starim autobusom, itd, itd... svakako čitam po ponašanju direktora, on je zasulužio neku kaznu, ali inače pri ovakvim slučajevima trebamo biti oprezni da svu krivicu ne prebacimo samo na jednoga

OB
-obrisani-
16:03 26.10.2009.

Tri godine za ubijeno dete ???? !!!! Pa zato i niste dobili Kapetana Dragana , koje pravosuđe koji bakrači sa ovakvim kaznama prema vlastitim ubicama pokušavate kasnije nadoknaditi i pravdati se drastičnim kaznama prema Srbima , svet nećete zavaravati ovakvim besmislicama !