ŽELIMIR ŠIKONJA

'Uredba se ne bi smjela odnositi na premium goriva jer su ona luksuz. Opskrba tržišta standardnim gorivima nije ugrožena'

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
17.10.2021.
u 15:29
Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama, smatra Šikonja
Pogledaj originalni članak

Kada su u pitanju standardna goriva, u ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena, komentirao je uredbu o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata predsjednik Hrvatske udruge naftnih inženjera i geologa Želimir Šikonja.

Podsjećamo, povodom donošenja vladine uredbe prema kojoj u idućih mjesec dana cijena dizela po litri ne smije prelaziti 11 kuna, a cijena benzina 11,10 kuna, oglasili su se iz Ine i Tifona koja je najavila da bi uskoro moglo doći do nestašice premium goriva. 

Šikonja smatra kako se uredba ne bi smjela odnositi na premium goriva jer su ona stvar 'luksuza'

- Kupci nisu primorani točiti takva goriva već je to stvar osobnog odabira kupca. Primjerice, ako goriva stavimo u drugačiji kontekst, primjerice standardna Inina goriva usporedimo s VW Passatom – to su dobra goriva kao što je i VW Passat dobar automobil, premium goriva, koja su skuplja i još bolja zbog aditiva koji se dodaju, u tom su slučaju recimo VW Touareg. U takvoj hipotetskoj situaciji kada bi kupac došao u autosalon, a cijena Touarega je izjednačena s cijenom Passata za što bi se kupac odlučio? Naravno za Touareg. Dakle, u takvom su odnosu sada standardna i premium goriva, pojasnio je Šikonja. 

- Problem je što Touarega u toj situaciji ne bi bilo dovoljno u odnosu na potražnju i upravo to se sada događa na tržištu – premium goriva nema dovoljno i logična je odluka da se prestane s njegovom prodajom ili da se takva goriva izuzmu iz Uredbe, dodaje. 

Ipak, kada su u pitanju standardna goriva, predsjednik Udruge smatra da u ovom trenutku opskrba tržišta nije ugrožena.

- Pitanje je koliko će se dugo distributerima isplatiti prodavati gorivo prema ovim cijenama jer ako se trend kretanja cijena na tržištu nafte ovako nastavi, radit će s negativnom maržom, kazao je. 

Vlada je uredbu uslijed velikog porasta cijena goriva u zadnjih mjesec dana. U posljednjem poskupljenju cijena spremnika benzina porasla je za 13 kuna, a cijena dizela čak 19,5 kuna. Uredba o najvišim cijenama goriva jučer je stupila na snagu te vrijedi idućih mjesec dana, no još nije poznato kakve će se mjere donijeti nakon isteka roka. 

>> VIDEO Udar na džepove građana: Gorivo je od danas znatno poskupjelo!

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Juki
Juki
15:52 17.10.2021.

A tko vam brani da obično gorivo prodajete po nižoj cijeni od maksimalne?? Ne glumite jadnike. Kad bi netko poslao na analizu vašu premium prevaru doznali bi da ne zadovoljava ni standardnu E normu! A kamo li tek obično gorivo.

ME
Megatron
16:57 17.10.2021.

Da odgovorim dotičnom o njihovom premijum kada idem iz njemačke natoćim tank do hrvatske dovoljno kada se vraćam moram još jednom sipati toliko o kvaliteti

ST
stefj
16:18 17.10.2021.

Problem je da u slučaju da se uredba ne odnosi na sva goriva, na svim pumpama slijedila bi nestašica "običnog" goriva i redovi za isto... Sama uredba nije u redu, ali ne bi imala smisla da se odnosi na sve.. S druge strane, cijena samog goriva je negdje 4,80 KN, sve ostalo uzme država. Proizvođač i distributer tu zarade nešto ispod 1 KN, s ovom ograničenom cijenom 0,8 KN trenutno. Iz toga trebaju pokriti troškove kompletnog poslovanja uključujući plaće zaposlenih.... No, kod ove države je to normalno. Ako im nije bilo teško radi uhljeba zadužiti se preko 40 milijardi samo za ove krize, ako im nije bilo teško otjerati hrpu stručnih i sposobnih da bi uhljebi imali, zar bi im trebao biti problem građanima osigurati lošije gorivo?... Naročito u svjetlu toga što nam slijedi novo povećanje plaća u javnim strukturama i novo masovno zapošljavanje. Što mislite, tko će sve to platiti.