SAMO PRIVREMENO

Ukida se cestarina na najskupljoj dionici autoceste u hrvatskom susjedstvu

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL/Ilustracija
Dok države u okruženju već vinjetu mogu kupiti preko mobitela, Hrvatska će novi sustav naplate dobiti tek 2025. godine
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
Od 1. veljače za plaćanje cestarine u Sloveniji vrijedi samo e-vinjeta
Foto: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
Od 1. veljače za plaćanje cestarine u Sloveniji vrijedi samo e-vinjeta
03.11.2025.
u 09:27
"Sada će biti iduće godine izbori, u ožujku, travnju, može biti i to jedan razlog što su rekli da će se ukinuti", rekao je Maurizio Tremul
Pogledaj originalni članak

Privremeno se ukida cestarina na najskupljoj dionici autoceste u Europskoj uniji. Naime, slovenska vlada donijela je odluku o ukidanju vinjeta na dionici ceste Škofije - Kopar. To bi moglo pomoći i Hrvatima koji tom cestom putuju do Italije. Kada netko brzom cestom želi prijeći manje od šest kilometara od Kopra do granice s Italijom podno Škofija, mora platiti vinjetu od 16 eura koja vrijedi tjedan dana.

"To je davno trebalo ukinuti, za tako kratak put platiti cijeli tjedan, toliko novca, mislim da je ovo u redu i daj Bože da bude za duže vremena ne za kratko", kaže za HRT Đimi iz Buzeta. U središnjoj organizaciji Talijana u Hrvatskoj i Sloveniji sretni su, no skeptični. "Sada će biti iduće godine izbori, u ožujku, travnju, može biti i to jedan razlog što su rekli da će se ukinuti", rekao je Maurizio Tremul, predsjednik Talijanske unije.

Vinjeta se ukida 1. siječnja iduće godine, privremeno, ali dugoročno, kaže slovenska zastupnica. "Morate znati da smo to vezali na izgradnju brzog puta Kopar - Dragonja, do graničnog prijelaza, a to je projekt koji će se izgraditi ako je sve u redu, tek za 10 godina", naglasila je Meira Hot, potpredsjednica slovenskog parlamenta (SD).

Izgradnja brze ceste od Kopra prema Dragonji najavljuje se gotovo dva desetljeća. Europska unija osigurala je novac, kaže bivši hrvatski europarlamentarac, no bez intervencije europskog povjerenika sumnja u njegovu skoru realizaciju. "Mislim da kao što željeznička veza nije spremna, u smislu izvedbenih projekata, građevinske dozvole, tako nažalost tih 13 kilometara spojne ceste između našeg ipsilona i slovenske mreže autocesta, mislim da nije spremno, i tu je velika odgovornost Slovenije što može riješiti samo EU povjerenik", ustvrdio je Valter Flego, bivši zastupnik RH u Europskom parlamentu.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.