NELJUBAZNI HRVATI

U regiji su manje gostoljubivi od nas samo Srbi i Slovenci

Foto: Dino Stanin/PIXSELL
U regiji su manje gostoljubivi od nas samo Srbi i Slovenci
09.07.2013.
u 08:00
Najveći je problem što Hrvatska ne investira dovoljno u edukaciju djelatnika
Pogledaj originalni članak

Dobro došli u Hrvatsku, Welcome to Croatia, Willkommen in Kroatien! To je pozdrav koji dočeka svakoga gosta kada uđe u Hrvatsku cestovnim, morskim ili zračnim putem. A što hrvatske goste čeka nakon toga? Sudeći po rezultatima Svjetskog ekonomskog foruma (WEF), i ne baš neka naročita gostoljubivost. Naime, po globalnoj studiji WEF-a, koja je analizirala gostoljubivost u 140 zemalja svijeta, Hrvatska je zauzela tek 65. mjesto.

Tako nas drugi vide

Gostoljubivost, spremnost da se pomogne i dobro raspoloženi domaćini – to su vjerojatno glavni kriteriji koji neku destinaciju čine idealnom za odmor. Ako želite ljubazne domaćine, idite na Island, a želite li izbjeći neljubaznost, onda nikako ne putujte u Boliviju, pokazuje WEF-ova studija. Dakle, najljubazniji su prema turistima Islanđani, slijede Novozelanđani, a treći su Marokanci. Na izvrsnom četvrtom mjestu na ljestvici ljubaznosti su Makedonci, a među prvih deset nalaze se i Bosanci i Hercegovci, na 8. mjestu.

Od zemalja bivše Jugoslavije prema turistima su i u Crnoj Gori, koja je na 36. mjestu, ljubazniji nego u Hrvatskoj. Gore po ljubaznosti od Hrvatske su Slovenija na 73. mjestu i Srbija na 87. mjestu.

Tri najneljubaznije zemlje na svijetu su Bolivija, Venezuela i Rusija, pokazuje spomenuto istraživanje. Hrvatska je po ukupnoj konkurentnosti svoga turizma dvostruko bolja nego po ljubaznosti. I dok smo po ljubaznosti 65., na ljestvici globalne konkurentnosti u turizmu zauzeli smo 35. mjesto u 2013. godini.

– Ovo istraživanje pokazuje kako nas drugi vide. Po tehničkim dostignućima – kvaliteta hotela, usluga rent a cara, dostupnost bankomata, kvaliteta cesta... ispada da smo gotovo dvostruko bolji nego prema gostoprimstvu, a ono je izuzetno bitno – komentirao je bivši ministar turizma Damir Bajs.

Ljubaznost i odnos prema gostu najveći su jamci da će se taj gost opet vratiti u Hrvatsku. Što Hrvatska treba učiniti da postane destinacija čiji domaćini puno srdačnije prihvaćaju svoje goste?

Sveobuhvatna studija

– Rezultati istraživanja najviše se odnose na činjenicu koliko imamo kvalificirane radne snage u turizmu i koliko ulažemo u edukaciju i trening zaposlenika u turizmu. Po edukaciji smo na 83. mjestu, a po dostupnosti kvalitetnog djelatnika tek smo 98. u globalnim okvirima – kaže Damir Bajs.

Hrvatskoj bi cilj trebao biti da u svim turističkim kategorijama zauzme jedno od prvih 10 mjesta, kao u kvaliteti cesta, hotela...

Svjetski ekonomski forum svoju sveobuhvatnu studiju radio je na osnovi izvješća i anketa međunarodnih agencija i organizacija poput Svjetske turističke organizacije (UNWTO), Međunarodne udruge za zračni prijevoz (IATA), Međunarodne unije za očuvanje prirode i prirodnih resursa (IUCN), Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) i Unesca.

>> Lorencin zadovoljan, bilježimo turistički porast od oko pet posto

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.