STALNA SUMNJA

Prisluškuje li Instagram potajno naše razgovor? Oglasio se sami šef: 'Kunem se...'

Foto: pixabay
Prisluškuje li Instagram potajno naše razgovor? Oglasio se sami šef: 'Kunem se...'
07.10.2025.
u 10:04
Prema riječima izvršnog direktora, ponekad je jednostavno slučajnost da se oglas poklopi s nedavnim razgovorom.
Pogledaj originalni članak

Prisluškuje li Instagram naše razgovore kako bi nam prikazao ciljane reklame? Ova sumnja postoji godinama, ali nikad nije dokazana. Međutim, kako drugačije objasniti da nam se odjednom u feedu pojavljuju oglasi za lampe, nakon što smo razgovarali o njima. Ova šuškanja potaknula su šefa Instagrama, Adama Mosserija, da jednom zauvijek razbije taj mit. U videu objavljenom na platformi rekao je: „ovo je video za razbijanje mita o nečemu oko čega sam vodio mnoge strastvene rasprave." Uputio je jasnu poruku: „kunem se, ne prisluškujemo vaše mikrofone", prenosi Fenix

Činjenica da je izvršni direktor uopće morao objaviti takav video pokazuje koliko se ta sumnja tvrdoglavo održava. Još od 2016. godine, Meta, korporacija kojoj pripadaju Instagram i Facebook, pokušava opovrgnuti te tvrdnje – no sumnje i dalje traju. Mosseri ističe da bi takvo prisluškivanje drastično skratilo trajanje baterije na pametnim telefonima – i da bi se aktivnost mikrofona ionako mogla prepoznati po svjetlećoj točki na ekranu. Tvrdi da korisnici dobivaju personalizirane reklame zato što oglašivači prikupljaju podatke o klikovima, interesima i posjećenim stranicama.

Uz to, važnu ulogu igraju i interesi prijatelja – ponekad je, kaže, jednostavno riječ o slučajnosti da se oglas poklopi s nedavnim razgovorom. No, za mnoge korisnike Instagrama video nije uvjerljiv. Jedan je komentator ironično napisao: „upravo to bih i ja rekao da stvarno prisluškujem ljude.“ Drugi su opisivali vlastita iskustva u kojima su dobivali reklame o temama o kojima prije razgovora – nisu nikada razmišljali. Ove reakcije pokazuju kako Instagramov šef nije uspio razbiti sumnje. Usto, Wall Street Journal je nedavno objavio da će Meta od prosinca koristiti sadržaj iz vlastitih AI chatova za ciljanje oglasa. Tako bi netko tko upita chatbot za savjete o kuhanju, ubrzo mogao na Instagramu vidjeti oglase za tave ili lonce. Za sada ta opcija nije planirana u EU, ali njezino kasnije uvođenje nije isključeno.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.