što vi mislite?

Potrošači ili štediše? Istraživanje otkriva tko živi sretniji život

Foto: shutterstock
Potrošači ili štediše? Istraživanje otkriva tko živi sretniji život
01.11.2023.
u 08:00
'Više trošenja nije nužno isto što i odgovorno trošenje. Ono što je stvarno važno je razina obzira koju ljudi imaju i utjecaj koje njihove kupnje imaju na njihovu financijsku egzistenciju'.
Pogledaj originalni članak

Nova studija pokazuje da su potrošači zadovoljniji svojim životom, ali štediše su mudrije. Anketa provedena među 2000 američkih kupaca pokazala je da se 56% Amerikanaca smatra 'potrošačima' - rasipačima za stvari koje stvarno žele, dok se 34% identificiralo kao 'štediše' koji neće kupovati sve dok ono što žele ne bude na sniženju ili postane nužnost. Također, 10% nije tvrdilo da su ni jedna od vrsta kupaca, prenosi New York Post.

Možda nije iznenađujuće, ali otkriveno je da potrošači troše više novca na nebitne stvari tijekom bilo kojeg tjedna gotovo dvostruko od onoga što potroše štediše (621 dolar, u usporedbi s 348 dolara). S druge strane, pokazalo se da štediše izdvajaju manje od svog ukupnog prihoda za nebitne kupnje od potrošača (18%, u usporedbi s 22%).

VEZANI ČLANCI: 

U usporedbi sa štedišama, pokazalo se da su potrošači zadovoljniji svojim vezama (78% odnosno 63%), poslovnim životom (78% odnosno 57%) i osobnim životom (77% odnosno 71%). Zanimljivo, potrošači su također bili zadovoljniji svojim financijskim životom od štediša (73% odnosno 56%). Ali, štediše bi mogle imati prednost kada je u pitanju upravljanje novcem - samo 29% njihovog ukupnog godišnjeg prihoda koristi se za kupnju, dok potrošači troše do 38% svog prihoda.

Istraživanje koje je naručio Citizens Pay, a proveo OnePoll, pokazalo je da 59% 'često' i 'uvijek' razmišlja o financijskom učinku velikih kupnji prije nego što odluči jesu li vrijedne kupnje. I unatoč njihovoj sklonosti trošenju, potrošači će vjerojatnije od prosjeka uzeti u obzir financijski učinak velike kupnje (61%). Stavke o kojima ljudi najviše razmišljaju i istražuju su osobna elektronika (59%), vozila (50%) i odmor (40%). Za 32% potrošača, oprema za fitness ili rekreaciju vrlo je razmatrana kupnja, dok će 34% štediša vjerojatno napraviti proračun prije kupnje kućanskih aparata.

Prije velike kupnje ispitanici često razmišljaju o tome koliko će im kupnja trajati (61%), koliko često će se koristiti (57%) i hoće li dobiti najbolju cijenu (55%). Troje od 10 razmatra dostupnost financiranja ili mogućnosti plaćanja tijekom vremena prije velike kupnje. Velike kupnje tada su definirane kao 'svaka kupnja' koja u prosjeku premašuje 1762 dolara, a mnoge od tih kupnji zahtijevaju gotovo 12 sati istraživanja prije. U prosjeku će ljudi odgoditi svoje velike odluke o kupnji 17 dana kako bi pričekali i vidjeli hoće li se to naći u prodaji.

GALERIJA: Prije odlaska na odmor, stavite kovanicu u zamrzivač. Razlog? Bit ćete nam zahvalni

Foto: Thinkstock
pakiranje
Foto: Getty Images
Zamrznuta kovanica
Foto: Shutterstock
zamrzivač
Foto: Getty Images
Zamrznuta kovanica

'Na neki način, ima smisla da se ljudi osjećaju sretnijima kada troše više', rekla je Christine Roberts, izvršna potpredsjednica i predsjednica u Citizens Pay, 'No, više trošenja nije nužno isto što i odgovorno trošenje. Ono što je stvarno važno je razina obzira koju ljudi imaju i utjecaj koje njihove kupnje imaju na njihovu financijsku egzistenciju'.

Rezultati su također otkrili neke univerzalne karakteristike za sve kupce. Više od trećine (37%) reklo je da planira svoj proračun na tjednoj bazi, a 9% to radi svakodnevno. Dvoje od troje od ovih tvrdi da su 'strogi' u svojim planovima potrošnje. Mnogi ispitanici dijele slične osobne financijske ciljeve, uključujući izradu mirovinskog plana (53%), izgradnju fonda za hitne slučajeve (52%), izgradnju investicijskog portfelja (47%) i mogu li si priuštiti dom (41%).

Troje od četiri također je tvrdilo da im je lako uočiti razliku između stvari koje 'žele' i stvari koje im 'trebaju'. Naravno, 78% se složilo da je zadovoljavajuće kada si mogu priuštiti oboje. Četiri od 10 (40%) također je navelo da su već planirali svoj ovogodišnji budžet, izdvajajući prosječno 1792 dolara za darove. Među onima koji planiraju blagdane unaprijed, potrošači već planiraju kupiti 13 artikala, u usporedbi s 9 artikala za štediše.

VEZANI ČLANCI: 

Tri četvrtine (74%) ovih blagdanskih kupaca tvrdilo je da su bili dobri darivatelji, dok je samo 8% onih koji su priznali da su bili užasni u tome. Gotovo 4 od 10 (39%) ove godine planiraju koristiti usluge kupi sada plati kasnije ili usluge plaćanja preko vremena za kupnju tijekom blagdana. Međutim, 43% je izjavilo da ne koristi ove usluge više tijekom sezone blagdanske kupnje u usporedbi s ostatkom godine.

'Blagdansko vrijeme je najbolje vrijeme za ljude da potroše mnogo novca odjednom', nastavila je Roberts, 'Preporučamo da ljudi sami sebi osmisle sveobuhvatan proračun i zapitaju se koji čimbenici zadovoljavaju njihove blagdanske kupnje, bilo za njih same ili za ljude koje planiraju darovati'.

Glavni čimbenici koji se uzimaju u obzir za velike kupnje:

  1. Koliko će trajati – 61%
  2. Koliko često će se koristiti – 57%
  3. Dobivam li najbolju cijenu/pogodbu – 55%
  4. S kojim jamstvima dolazi – 52%
  5. Za što će se koristiti – 45%
  6. Koliko je to potrebno upravo sada – 32%
  7. Mogućnosti financiranja ili plaćanja tijekom vremena – 30%
  8. Kako će to utjecati na moj proračun – 30%
  9. Hoće li poboljšati moj životni stil/zaradu – 26%
  10. Hoće li poboljšati moje zdravlje – 20%
  11. Koliko često ide u prodaju – 18%

Vole luksuzan život: Ovi horoskopski znakovi su najveći materijalisti!

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.