O nizinskoj pruzi ovisi budućnost i promet Luke Rijeka

29. 05. 2018. u 20:43 3
Za dvadeset godina hrvatske željeznice moraju biti modernizirane i internacionalizirane

Autoceste imamo, sada su na redu željeznice. Ključna je to poruka panela “Kako vratiti promet na željeznice i teret u hrvatske luke” koji je održan u sklopu konferencije Hrvatska kakvu trebamo – prometna budućnost Hrvatske, u organizaciji Večernjeg lista.

hrvatska kakvu trebamo Isplativ i siguran promet do 2030. pokrenuo bi gospodarski razvoj

Držati se strategije

Na samom početku naglašeno je kako je upravo željeznički promet prometni sektor s najviše problema, ali s obzirom na najavljene projekte koji su započeli ili su u planu, upravo željeznički promet očekuju i bitne promjene. Optimistični su u tom pogledu i panelisti koji su redom naglasili kako vjeruju u hrvatske željeznice, ali i kako je sve “na nama” da hrvatske željeznice za 20 godina doista i budu modernizirane i internacionalizirane, kakve građani i zaslužuju.

Upravo to predviđa i predsjednik Uprave HŽ Infrastruktura Ivan Kršić koji je istaknuo kako razvoj hrvatskih željeznica leži u dva ključna elementa.

– Treba osigurati dovoljno sredstava za realizaciju projekata, ali i stvoriti zakonodavni okvir koji će ubrzati sve procese i postupke za realizaciju tih projekata – kazao je Kršić.

 

Znanstvena i sveučilišna profesorica dr. sc. Sanja Steiner poručila je, pak, da kada se strategija prometa jednom donese da je se treba i držati.

– Strategijom se definira što želimo – naglasila je Steiner.

Sugovornici su se posebno dotaknuli i važnosti gradnje nizinske pruge i njene uloge za razvoj Luke Rijeka.

– Promet do luke se ne može očekivati ako nismo osigurali rutu. To je preduvjet svih preduvjeta. Moramo osigurati operabilnost pruge pa nećemo imati problem s odnosom ponude i potražnje. Nizinska je pruga preduvjet svega ostalog. Ako je državna administracija kočnica, onda se mora naći način kako to otkočiti – kazala je Steiner.

HŽ bio bastion socijalnog mira

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa istaknuo je pak kako se pruga gradi, a stara intenzivno obnavlja te kako Hrvatskoj trebaju veliki projekti.

– Što bi se danas dogodilo da smo nakon autocesta počeli graditi željezničku infrastrukturu. Naša građevinska operativa bila bi puna jača nego je danas – kazao je Vukorepa.

Bivši SDP-ov ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić naglasio je kako je Hrvatska kao siromašna zemlja većinu resursa uložila u gradnju autocesta i da si, na žalost, nije mogla i ne može priuštiti paralelni razvoj dvaju infrastrukturnih procesa.

Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Matija Habljak/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL Foto: Igor Šoban/PIXSELL

– Sa željeznicom si Hrvatska ne može dopustiti isti luksuz, odnosno isto zaduživanje, kao s autocestama. Moramo se osloniti na cestarine, kohezijski fond i dio trošarina koje dobivamo iz goriva – kazao je Hajdaš Dončić.

Poručio je i da se do sada politika nije brinula o razvoju, ne samo infrastrukture nego ni o razvoju softvera, odnosno željezničkih operatera.

– Hrvatske željeznice bile su bastion socijalnog mira s više od 18 tisuća zaposlenih – kazao je bivši ministar prometa i zaključio da u prometu nema stranačke politike, nego samo nacionalne.

Nadogradnja željezničke pruge Vinkovci – Vukovar u planu na jesen

Predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić poručio je jučer na panelu kako se radi “punom parom” i pobrojio većinu ključnih projekata, uglavnom projekata EU, u željeznici koji su ili u tijeku ili će tek početi. U izgradnji je tako pruga na dionici Dugo Selo – Križevci, pruga Gradec – Sveti Ivan Žabno, a ovih će dana biti potpisan i projekt modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok. Potpisan je, kazao je Kršić, i projekt rekonstrukcije željezničkog kolodvora Rijeka Brajdica i izgradnja kontejnerskog terminala Brajdica, u planu za jesen je i nadogradnja željezničke pruge Vinkovci – Vukovar, a slijedi i raspisivanje natječaja za projekt rekonstrukcije postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica.

Napravimo je prije nego Slovenci

Ravnatelj lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa naglasio je da vjeruje da će HŽ Infrastruktura ostvariti sve projekte i da je konačno nakon autocesta došao red i na željeznice. Istaknuo je kako je vrlo bitno da se sagradi dokraja nizinska pruga te da se nada da ćemo je napraviti prije nego Slovenci svoju. Naglasio je i kako ima dovoljno tereta za sve četiri luke na sjevernom Jadranu.

Hrvatska kakvu trebamo Butković: Jedini izlaz za Croatia Airlines jest pronalazak strateškog partnera

Hrvatske autoceste 2033 Vikendima ljeti dići cijene cestarina 
i 30%, a izvan sezone ih prepoloviti

ČUDOTVORNA METODA
Kim Kardashian svoju mladolikost duguje tretmanima kisikom
pogledajte na vecernji.hr
  • 22:11 29. svibnja 2018.

    Hz su jednake brodogradilistima ...potrosaci proracunskog novca ucinak mizeran...

  • 12:03 15. kolovoza 2018.

    Zagorcima trebaju pruge kojima će zugom moći stići do svaki do svoje klijeti.

  • 17:11 30. svibnja 2018.

    Ne samo nizinska pruga, nego i nova pruga koja će spajati Čakovec, Varaždin preko Krapine i Zaboka sa Zagrebom, da rastereti prugu prema Botovu, te nova pruga od Zagreba preko Krapine do Maribora da se spoji sa Austrijom. To su ...

Komentirajte
Vecernji.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti i prikaza sustava oglašavanja. Cookie postavke mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Nastavkom pregleda web stranice vecernji.hr slažete se sa korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice vecernji.hr kliknite na "Slažem se".