RELACIJA ZAGREB-BJELOVAR

Novitet u HŽ-u: U promet stiže prvi elektrobaterijski vlak u Hrvatskoj

Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Željeznički kolodvor u Sesvetama
Foto: Sasa Miljevic / PIXSELL
Sveti Petar u Šumi: Potpisan ugovor o obnovi istarskih željeznica
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Željeznički kolodvor u Sesvetama
12.05.2025.
u 12:12
Novi vlak na elektrificiranom dijelu mreže postiže maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat, a na neelektrificiranom od 120 km.
Pogledaj originalni članak

HŽ Putnički prijevoz najavio je da će u utorak pustiti u promet prvi eletkrobaterijski vlak na hrvatske pruge, koji je proizveden u sklopu projekta "Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu", a ukupna vrijednost projekta iznosi 17,1 milijuna eura.  Taj projekt financira se iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO) 2021. – 2026, a u sklopu njega proizveden je baterijski vlak te šest punionica. Vlak će voziti na relaciji Zagreb - Bjelovar - Zagreb.

Elektrobaterijski vlak ima 157 sjedećih i 158 stajaćih mjesta. Opremljen je s tri para dvokrilnih vrata, rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Na elektrificiranom dijelu mreže postiže maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat, a na neelektrificiranom od 120 km. 

Nabavom baterijskih vlakova, ističu iz HŽ-a Putnički prijevoz, omogućuje se organizacija željezničkoga putničkog prijevoza na neelektrificiranim prugama na ekološki prihvatljiv način suvremenim vlakovima, koji za svoj pogon koriste električnu energiju. Na prvoj vožnji elektrobaterijskog vlaka bit će potpredsjednik Vlade RH i ministar prometa Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak sa suradnicima.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

CI
Ceca iz Benkovca
12:38 12.05.2025.

Vlak na baterije a iznad njega žica s visokim naponom... E, al visoki napon nije IN, a kineske li-ion baterijice jesu. Osim toga, treba negdje lupat lovu iz fondova, ali ajde dobro, neka i Končar okrene neki posao... Na prvu je pozitivno, ali zapravo sve skupa smiješno, kada se usporedi sa razvojem željeznice prije 40ak i više godina.