prosvjed pilota

Nakon samo tri sata noćnog sna tjeraju ih na - nove letove

Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
Foto: Željko Hladika/PIXSELL
prosvjed pilota (1)
06.12.2011.
u 17:59
Ne smijemo čekati da se dogodi nesreća pa tek onda reagirati, a ovom je odlukom ugrožena sigurnost posade i putnika
Pogledaj originalni članak

“Umoran pilot je opasan pilot”, poručili su s prosvjednog skupa u Zagrebu piloti Croatia Airlinesa, koji su podržali aviomehaničari, kontrolori leta i stjuardese. Dvjestotinjak ih se, u organizaciji svojih sindikata, okupilo pred Agencijom za civilno zrakoplovstvo.

Negoduju jer je Agencija u roku od samo jednog dana i bez konzultacije sa strukom odobrila izmjene internog pravilnika CA kojima je omogućeno produženje radnog vremena pilota uz minimalne odmore, što direktno utječe na odmor pilota.

– Tom je odlukom ugrožena sigurnost posade i putnika. Ne smijemo čekati da se dogodi nesreća pa tek onda reagirati. To bi bilo katastrofalno za putnike, za osoblje zrakoplova, za našu kompaniju, ali i za Hrvatsku – kazao je Andre Šarinić, predsjednik Sindikata prometnih pilota, navodeći i istraživanje Europske agencije za sigurnost, koje pokazuju kako je vjerojatnost nesreće višestruko veća ako piloti rade smjene od 13 ili više sati.

Odobravajući spornu izmjenu, Agencija se pozvala na minimalne europske propise protiv čije primjene prosvjeduju piloti diljem Europe. Mnoge države i nacionalne i komercijalne kompanije svoje standarde drže visoko iznad propisanog minimuma, ističu piloti, pa tako kolege im u Britaniji smiju biti na dužnosti najviše 55 sati tjedno, u Srbiji 40 sati tjedno, a u Hrvatskoj čak 60 sati tjedno. U Finskoj, Nizozemskoj, Italiji, Španjolskoj i većini drugih članica EU "split duty“ odnosno noć “prerezana” minimalnim odmorom nije dozvoljena, osim na primjer kod kvara zrakoplova.

Nico Voorbach, predsjednik Europske udruge pilota, istaknuo je kako je odluka u suprotnosti sa sigurnosnim standardima većine EU zemalja, ali i SAD-a.

Praktično rješenje

Jednu grešku s novcem radi većina građana: Stručnjak za financije ima top savjet kako je uspješno izbjeći

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 22

PU
pukovnik1
19:16 06.12.2011.

bilo bi vam bolje da šutite, u državi sa 300000 nezaposlenih i gladnih ljudi vi se bunite da previše radite a zarađujete preko 25000 kuna. još treba reći da radite najmanje od svih pilota nacionalnih kompanija u evropi

JA
james49
20:45 06.12.2011.

pukovnik1 odi se sam javi u Jankomir kod Dr Sakomana. Na Čemu si?

DU
Deleted user
18:57 06.12.2011.

Piloti, nedajte se! Naslov je odlican, umoran pilot je opasan! Koliko je to stresno zanimanje (kao i voditelji leta sa zemlje) ilustrira podatak da ih je malo u mirovini. I samo se jednom grijesi...Majka jednog pilota