Borzan Komisiji

'Multinacionalne kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju potrošače'

Foto: Marko Mrkonjić/PIXSELL
'Multinacionalne kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju potrošače'
02.10.2014.
u 23:27
Europaralmentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi
Pogledaj originalni članak

U povodu saslušanja kandidatkinje za povjerenicu Europske komisije za pravosuđe, ravnopravnost spolova i zaštitu potrošača Vere Jourove, zastupnica Biljana Borzan (SDP) postavila je pitanje Komisiji o jednakoj kvaliteti proizvoda u svim državama članicama EU.

Slovačka udruga potrošača je još 2011. godine objavila istraživanje u kojem tvrdi kako najveće multinacionalne kompanije koje proizvode hranu i pića jednako pakiraju proizvode različite kvalitete za istočno i zapadno tržište EU. Proizvodi se reklamiraju na isti način u svim članicama.

Kao zamjenska članica u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača, europarlamentarka Borzan istaknula je kako se potrošači u novijim državama članicama često žale da kupuju proizvode niže kvalitete za istu ili čak višu cijenu nego potrošači u zapadnoj Europi. Komisija je dosada na zahtjeve za harmonizacijom kvalitete proizvoda odgovarala stajalištem da ako su deklaracije na proizvodima u skladu s regulacijama EU i ako nema ugroze za sigurnost potrošača, ne možemo govoriti o kršenju prava potrošača.

Zastupnica Borzan pitala je kandidatkinju za povjerenicu EK koliki naglasak namjerava staviti na jednaku kvalitetu proizvoda na istočnom i zapadnom tržištu u svom mandatu te koja su očekivanja u tom pogledu od nove Direktive o deklaracijama na proizvodima koja bi trebala stupiti na snagu sredinom prosinca ove godine. Također, pitala je planira li se ići u reviziju Direktive o obmanjujućem oglašavanju, za koju smatra da je odavno zakašnjela.

– Europska komisija se više ne smije više izgovarati na bazičnu sigurnost i točne deklaracije, dok je jasno da multinacionalne kompanije jednakim oglašavanje obmanjuju potrošače. Moja je dužnost da predstavljam upravo potrošače, a ne kompanije. Moramo biti svjesni da pravedno unutarnje tržište ovisi o kvalitetnoj informiranosti i zaštiti potrošača! – naglasila je Borzan.

>> Borzan pitala kandidata: Kako ćete se nositi sa izazovima 21. stoljeća?

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar mihic
mihic
19:37 02.10.2014.

Zamislite meni odgovara od HT : svi kanali koji su uključeni u programski paket su u njega i uključeni. a ja ih pitao zašto prenose samo jednu utakmicu na areni od talijanske lige u terminu u 15 h u nedjelju. vrh

JU
jukic569
00:04 03.10.2014.

Hrvatske kompanije jednakim oglašavanjem obmanjuju domaće potrošače. Podravka pekmez od šljive za Hrvatsko tržište lošije kvalitete nego za tržište BiH.

M3
Miške 3
07:34 03.10.2014.

Školavala se za EU parlamentarku, a ne za liječnicu?