PRIJEDLOG MUP-a

Što donose izmjene zakona? Loši vozači ostaju bez vozačke na dvije godine

Foto: Željko Lukunić/PIXSELL
10.12.2013., Zagreb - Prometna policija na terenu. Photo: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
02.06.2016., Zagreb - Voditelj službe za sigurnost cestovnog prometa Josip Mataija. Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
23.12.2016.
u 17:44
Mladi vozači koji skupe devet negativnih bodova i stariji s 12 godina ostajali bi bez vozačke dozvole i mogućnosti da ponovno izađu na vozački ispit dvije godine
Pogledaj originalni članak

Ukidanje vozačke dozvole bez mogućnosti ponovnog polaganja ispita sljedeće dvije godine za vozače koji u 24 mjeseca nakupe 12 negativnih bodova, odnosno devet bodova ako je riječ o mladim vozačima, obavezan liječnički pregled za vozače starije od 65 godina, češće upućivanje na izvanredni liječnički pregled...

To su samo neke od novosti koje će Ministarstvo unutarnjih poslova predložiti u sklopu izmjena Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Promjene zakona, sasvim je izvjesno, bit će sljedeće godine, ponajprije stoga što se do 20. svibnja u njega moraju uklopiti europske direktive pa bi se u tom paketu izmjena trebale naći i ove, ako prijedlog MUP-a prođe sve nužne instance.

Usklađivanje s Europom

Što se pak tiče europskih direktiva, one će obradovati sve vlasnike novih vozila jer će se ukinuti nulti tehnički pregled, što znači da na prvi obavezni tehnički pregled neće morati odmah nakon što automobil preuzmu iz salona već za dvije godine.

Gospodarska vozila, kamioni i autobusi, bit će pak češće kontrolirana na tehničkom pregledu na cesti nakon čega će se znati imaju li kakve nedostatke te jesu li oni lakši, srednji ili teški i u kojim ih vremenskim rokovima vlasnici moraju otkloniti.

Usporedo s izmjenama zakona, u MUP-u se nastavlja proces unapređenja i modernizacije rada prometne policije, o čemu smo razgovarali s Josipom Mataijom, policijskim službenikom ovlaštenim za obavljanje poslova voditelja Službe za sigurnost cestovnog prometa u Ravnateljstvu policije.

Mataija kaže da će se modernizacijom povećati sigurnost u prometu i smanjiti broj prometnih nesreća i ukupna prosječna brzina kretanja vozila. Valja napomenuti da je brzina uzrok oko 42 posto prometnih nesreća s najtežim posljedicama na našim prometnicama.

U prvih jedanaest mjeseci ove godine poginulo je 279 osoba, od čega zbog brzine neprimjerene uvjetima 109, a zbog nepropisne brzine njih još 17. Modernizacija prometne policije razrađena je po fazama i trajat će do 2020. godine.

U tom će se razdoblju automatizirati procesuiranje prometnih prekršaja, za što je nužno izraditi aplikacije i dodatno opremiti prometnu policiju.

Manje prekršitelja

Ta će promjena rezultirati izvjesnošću kažnjavanja te smanjenjem administracije u policiji jer će dosadašnji način rada, po kojem se nekoliko puta isti podaci upisuju u različite obrasce, nestati zato što će se podaci generirati iz sustava.

Novost je i to da će u slučaju prometne nesreće građani zapisnik s očevida kojim ostvaruju pravo na naknadu štete od osiguravatelja dobivati na licu mjesta i taj postupak više neće kao do sada trajati tjednima pa i mjesecima. Upravo je duljina trajanja izrade zapisnika s očevida jedan od razloga zbog kojeg se kod građana stvara negativna percepcija o radu prometne policije.

Kako bi rad prometnjaka bio što transparentniji, kroz ovaj će se projekt nastojati razbiti predrasude da su svi prometni policajci korumpirani, kaže Josip Mataija.

U razdoblju do 2020. prometna policija dobit će četrdesetak presretača s ugrađenim uređajima za nadzor brzine, sedamdesetak fiksnih kamera te 50 stacionarnih uređaja s tronošcem za mjerenje brzine i još 100 ručnih uređaja kojima će snimati prebrze vozače.

Što se pak tiče financija nužnih za realizaciju projekta “Unapređenja i modernizacije prometne policije”, ona će biti osigurana iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH.

Josip Mataija naglašava kako će se ostvarenjem svih faza projekta povećati učinkovitost, transparentnost i ekonomičnost u radu prometne policije što će u konačnici dovesti do cilja, a to je smanjenje broja prometnih nesreća i prekršitelja na cestama. 

>> Do 50% bonusa za obvezno osiguranje vozila nikad nije bilo lakše doći

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 47

DU
Deleted user
18:40 23.12.2016.

Loš prijedlog, iz policije se već dolazili i prijašnji prijedlozi i sve je gore jer: A. Policija svu krivnju uvijek prebacuje na vozače iako ima milijun neispravnih prometnica koje bi upravo policija bila dužna zatvoriti, ali to ne rade jer se šefovi policije boje lokalnih političar B. Fokus kazni bi trebao biti na divljacima, a bodove može skupiti i onaj što ima bezazlene kazne, dok svi znamo da divljaci izazivaju većinu nesreća, a ne prekoračenja od 20 km/h. Razlog opet isti: većina divljaka rodbina su lokalnih moćnika kojih se šefovi policije, kao što smo rekli, boje. Uzrok svemu: lokalni šerifi mogu preko svojih partija HDZ i SDP utjecati na izbor šefova policije. I tu se krug zatvara: lokalni divljaci će divljati, lokalni političari će zbog nesposobnosti i kriminala držati lokalne ceste u užasnom stanju, a sav ceh će, kao i uvijek, plaćati sitne ribe.

RI
Ringo
18:34 23.12.2016.

50 Presretača!!! Ne znam ima li išta besmislenije od presretača. Umjesto jednog koji divlja po cesti, odjednom dvojica divljaju.

FR
franjom18
19:21 23.12.2016.

Tko ce to ostati bez dozvole? i ponovo polagati ispit, pa nije ispit kriv, ali je nece oduzimati podobnima i dobro odgojeni u dobrim obiteljima te tajkunima, sa lovom!