NOVA ERA HŽ-A

FOTO Hrvatskim prugama vozi novi moderni vlak, ide do 120 km/h, ima autonomiju 200 km: 'San snova'

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Oleg Butković sudjelovao je na puštanju u promet prvog baterijskog vlaka
29.09.2025.
u 13:11
Pogledaj originalni članak

Danas je na Glavnom kolodvoru u Zagrebu pušten u promet prvi baterijski vlak u Hrvatskoj. Njegova prva redovna vožnja odvija se na relaciji Zagreb – Vrbovec – Bjelovar, a polazak s kolodvora bio je u 10:54 sati.

Na prvoj vožnji sudjelovali su potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić te predsjednik Uprave KONČARA – Elektroindustrije Gordan Kolak.

Baterijski vlak proizvela je tvrtka KONČAR – Električna vozila u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu, koji se financira iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Vrijednost projekta iznosi 17,1 milijun eura, od čega se 13,3 milijuna financira europskim sredstvima.

Novi vlak ima autonomiju vožnje od oko 200 kilometara i namijenjen je za neelektrificirane pruge. Nakon današnje svečane vožnje na relaciji Virovitica – Bjelovar, do kraja godine počet će prometovati i u Splitu i okolici, kada bude dovršena punionica u kolodvoru Split Predgrađe.

Butković je naglasio kako se radi o velikom iskoraku domaće industrije i nastavku ulaganja u modernizaciju željeznica. Trenutačno HŽ Putnički prijevoz raspolaže s 68 novih vlakova, a u tijeku je nabava dodatnih 21, uključujući baterijske i elektrobaterijske. Među najvećim infrastrukturnim ulaganjima izdvojio je projekt Dugo Selo – Novska, vrijedan više od 600 milijuna eura.

Predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić poručio je kako će novi zeleni vlakovi postupno zamijeniti stare dizelske garniture te da se već krajem godine očekuje dolazak novih dizel-motornih vlakova, dok će od 2026. na pruzi Zagreb – Split voziti i šest hibridnih komfornih vlakova. Predsjednik Uprave KONČARA Gordan Kolak naglasio je kako ovaj projekt potvrđuje znanje i inovativnost domaće industrije te predstavlja snažnu referencu za daljnje pozicioniranje tvrtke na europskom tržištu.

"Super je, san snova. Razlika je u odnosu na stare vlakove, kao da ste u svemiru", kazao je jedan putnika za HRT. 

Baterijski vlak opremljen je rampama i toaletima prilagođenima osobama s invaliditetom, prostorom za bicikle, videonadzorom, ekranima, sustavom audio i vizualnih najava te besplatnim WiFi-jem. Ima 113 sjedećih i 114 stajaćih mjesta, a baterije mu se pune u punionicama u najviše 30 minuta. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.