PRIZEMLJENI

ECA može letjeti, ali ne sa svoja četiri hidroaviona

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
eca
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
eca
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
eca
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
eca
25.08.2016.
u 15:15
Nedostaci nisu samo administrativni, već glavnina predstavlja odstupanje od propisa i smanjuje sigurnosni standard, navodi ECA
Pogledaj originalni članak

Hidroavioni zrakoplovne tvrtke Europski zračni prijevoznik (ECA), koji povezuju našu obalu s otocima, danas izgleda neće poletjeti, kako su iz te kompanije najavili na svojoj web-stranici. Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ), koja je 13. kolovoza privremeno oduzela ECA-i pojedine svjedodžbe, odobrenja i certifikate zbog utvrđenih nedostataka u održavanju zrakoplova, kaže da nisu ispunjeni uvjeti za obavljanje zračnog prijevoza zrakoplovima ECA-e, koji su bili predmet inspekcijskog nadzora.

– Nedostaci nisu isključivo administrativne prirode, već glavnina predstavlja značajno odstupanje od zahtjeva primjenjivih propisa te smanjuju sigurnosni standard. ECA je u međuvremenu za pojedine nedostatke dostavila korektivne mjere i potrebne dokaze. Na temelju tih dokaza 22. kolovoza HACZ je vratio svjedodžbu operatora zrakoplova (AOC) operatoru ECA. Međutim, vraćanje AOC-a ne znači da ECA može obavljati zračni prijevoz zrakoplovima koji su bili predmet inspekcijskog nadzora jer utvrđeni nedostaci na tim zrakoplovima nisu uklonjeni, odnosno predmetni zrakoplovi ne ispunjavaju sve uvjete za sigurnu zračnu plovidbu – objavio je HACZ.

ECA nije dostavila dokaze HACZ-u o uklanjanju utvrđenih nedostataka na tim zrakoplovima kako bi ispunila uvjete za vraćanje privremeno oduzetih potvrda o provjeri plovidbenosti za svaki pojedini zrakoplov te na taj način ponovno počela obavljati prijevoz predmetnim zrakoplovima. To zapravo znači da ECA može obavljati prijevoz putnika u Hrvatskoj, ali ne sa svoja četiri hidroglisera Dehavilland Twin Otter 6-300, koji su predmet inspekcijskog nadzora. Iz Agencije objašnjavaju da će osigurati da se letovi mogu nastaviti tek kada budu ispunjeni svi propisani uvjeti, o čemu ovisi i ponovno izdavanje svih dokumenata nužnih za nastavak letova. Iz tvrtke ECA jučer su bili bez komentara.

>> Prvi hidroavion povezao splitski Resnik i hvarsku Jelsu

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

P0
percy_007
16:10 25.08.2016.

To zapravo znači da ECA može obavljati prijevoz putnika u Hrvatskoj, ali ne sa svoja četiri hidroglisera Dehavilland Twin Otter 6-300. Hidroglisera?!

Avatar Mi ili Oni
Mi ili Oni
15:51 25.08.2016.

Odmah je bila čudna računica tih Njemaca. Voziti poluprazne avione, gore dolje, plaće dvaju pilota...

BU
budan77
20:37 25.08.2016.

Konacno je netko imao hrabrosti u hrvatskoj pokazati zube toj inozemnoj kolonijalistickoj gamadi. Osobno izrazavam veliko zadovoljstvo sa radom nase agencije a moram izraziti i odusevljenje sa Index portalom koji je zapravo i pokrenuo cijelu pricu iako su NOVA tv i RTL u svojim vjestima pokusavali obmanuti javnost, vjerojatno je za predpostavit da su vijesti manipulirane (razumljivo, te televizijske kuce su ipak vlasnistvu njemackih medija) ali naglasavam, radi se ipak o "maloj" kompaniji koja je u europskim mjerilima zanemariva te je tako i Hrvatskoj agenciji "dozvoljeno" da provede ono sto bi i trebala da kontrolira kvalitetu i sigurnost takvog prijevoza, a ponajvise zato sto putnici zasluzuju sigurnost. Jos jedna stvar koja je mene kao poznavatelja zracnog prijevoza sokirala, je izjava predsjednika ECA da proslogodisnji incident kod Trogira bio posljedica "prvljavog goriva" koji je uzrokovao rusenje skolskog zrakoplova...ako imalo razmislimo, rusenje hidroaviona uzrokovano prestankom rada motora i to iznad morske povrsine??? Avioni su napravljeni da lete i lete cak i bez pogona, obzirom da su Twin Otteri prizemljeni zbog korozije (koja je vec i bila razlog rusenja ovih aviona u svijetu) i to ponajvise korozije na sustavima vodilica koje upravljaju komandnim povrsinama na avionu (eleroni, elevatori, rudder) uzrokovano utjecajm mora na materijale, vjerojatno je i bio uzrok pada skolskog aviona upravo korozija, tj neodrzavanje istih.