Prodaja nekretnine može biti izazovan i emocionalno zahtjevan proces. Nekoliko promjena može napraviti veliku razliku između kuće koja se brzo prodaje po traženoj cijeni ili ostaje na tržištu, objasnila je vrhunska stručnjakinja za nekretnine. Istraživanje koje je provela britanska tvrtka Harron Homes pokazala je da gotovo polovica kupaca odlučuje žele li kupiti nekretninu unutar prvih pet minuta od razgledavanja, piše Express.
Vlasnica tvrtke ThePropertyStagers koja priprema nekretnine prije stavljanja na tržište, Liv Conlon, objasnila je kako prodavatelji mogu ispraviti pet čestih grešaka i da bi izbjegli propuštenu prodaju. Prva stvar je da vlasnici često zaboravljaju na vanjski izgled nekretnine. Vanjski dio jednako je važan kao i unutrašnjost, objasnila je Conlon, jer izblijedjela boja, neuredan ulaz i zarastao travnjak mogu stvoriti dojam da je nekretnina zapuštena i prije nego što kupci uopće uđu.
Conlon je predložila prebojavanje ulaznih vrata, košenje travnjaka i dodavanje lončanica ili visećih košara. Također, predložila je i nadogradnju vanjske rasvjete da bi vaš ulaz bio topao i ugodan. Sljedeća greška vlasnika je što da je "čisto" isto što i "uredno". Čak i ako je prostor besprijekorno čist, previše namještaja ili nereda sugerira da nedostaje prostora za pohranu i zbog toga se nekretnina može činiti manjom, za što Conlon vjeruje da će kupci odmah primijetiti.
Stručnjakinja je preporučila uklanjanje viška namještaja i pojednostavljenje dekora na nekoliko odabranih komada. Trpati sve u ormar nije najbolje rješenje jer ako stvari padnu na potencijalnog kupca kada otvori ormar, to mu signalizira da nekretnina nema dovoljno prostora za pohranu. Nadalje, vlasnici često pretjerano personaliziraju prostor. Stoga je Conlon predložila uklanjanje dekora, posebno personaliziranih predmeta, uz zadržavanje nekoliko ukusnih dodataka, biljaka i luksuznog tekstila.
"Vaš dom bi trebao biti odraz vas, osim kada ga pokušavate prodati. Kupci ne žele ući u svetište tuđeg života, već žele zamisliti vlastitu budućnost u prostoru", objasnila je stručnjakinja. Prodavatelji često ignoriraju "lifestyle" elemente. Dobro uređena nekretnina treba jasno pokazati kako se prostor može koristiti, umjesto zbunjujuće sobe koja istovremeno služi kao ured, teretana i dodatna soba.
Vlasnici bi mogli dodati ambiciozne detalje poput udobne stolice i svjetiljke koji sugeriraju kutak za čitanje ili plišanih ručnika i svijeća u kupaonici da bi se dodao luksuzan osjećaj poput toplice. Kao posljednju grešku, Conlon je navela zanemarivanje "faktora oduševljena" s rasvjetom. Rasvjeta igra ključnu ulogu u stvaranju dojma o prostoru.
"Rasvjeta može napraviti ili uništiti prostoriju. Odredite je ispravno i vaš će dom biti topao, gostoljubiv i skup. Pogriješite i kupci će žmiriti da bi vidjeli potencijal", objasnila je stručnjakinja. Preporučila je "slojevitu rasvjetu" iz različitih izvora da bi se stvorila ravnoteža. Također je savjetovala dodavanje hrabrog rasvjetnog tijela u blagovaonicu ili hodnik, lampe koje će dodati toplinu životnom prostoru i prigušivače za stvaranje mekše atmosfere.