– Moja cijela obitelj kupuje proizvode robnih marki jer su i dvostruko jeftiniji od brendiranih, a nisu ništa lošije kvalitete! Odličan primjer su mlijeko i ulje. I slatkiši su mnogo povoljniji, a odlični su i tu napravimo znatnu uštedu u ovo vrijeme krize. Preobična i neugledna ambalaža, u koju su obično upakirani proizvodi robnih marki, ionako nam ništa ne znači – smatra Natalija Benko, u čijoj obitelji kupovina prehrambenih proizvoda robnih marki predstavlja jedan od načina uštede.
Mijenjaju se navike
Hrvati sve više posežu za proizvodima raznih trgovačkih marki kako bi uštedjeli, a sudeći prema cijenama tih proizvoda u trgovačkim lancima, ta ušteda je znatna. Ulje robnih marki jeftinije je od brendiranog i za više od tri kune, a brašno za kunu i pol. Litra mlijeka trgovačkih marki povoljnija je i do dvije kune, a razlika u cijeni slatkiša je i do pet kuna.
– Prodaja proizvoda robne marke Clever u Billi u stalnom je porastu i trenutačno u odnosu na ukupni promet zauzima oko 10 posto. Rast prodaje nije prouzročen isključivo padom kupovne moći građana nego i mijenjanjem kupovnih navika nakon što su kupci prepoznali dobar omjer cijene i kvalitete robne marke kao i zbog stalnog širenja ponude proizvoda u svim robnim grupama – objašnjava Aleksandra Šobat iz Bille.
Iz Konzuma su objasnili da bilježe blagi porast prodaje vlastite robne marke. – Nižu cijenu proizvoda K plus omogućuju smanjeni troškovi proizvodnje, logistike, pakiranja te promidžbe i marketinga – kažu.
Bez luksuznog pakiranja
Upravo je činjenica što kod proizvoda robnih marki nema luksuznih pakiranja i troškova oglašavanja razlog njihove cijene, a ne lošija kvaliteta samog proizvoda.
– Proizvodi trgovačke marke Mercator proizvodi su za svakodnevnu uporabu u domaćinstvu, renomiranih hrvatskih i stranih proizvođača, koji su u odnosu na premium proizvode jeftiniji između 20 i 60 posto. Trgovačka marka trenutačno nudi više od 1600 proizvoda raspoređenih u sedam linija i kontinuirano se obogaćuje novim proizvodima. Trgovačka marka kontinuirano ostvaruje rast udjela, a pojedine robne grupe u ovom su kvartalu ostvarile porast i do 60 posto – ističe Lea Marcijuš iz Mercatora.
U Getrou je slična situacija.
– Getro je razvio čak 39 različitih robnih marki u sklopu kojih se nalazi 3800 biranih proizvoda. Gurman, Grandi i Grand su najjače Getroove trgovačke marke. Udjel trgovačke marke u odnosu na cjelokupnu ponudu Getroa iznosi 25 posto u maloprodaji. Proizvodi su jeftiniji od 10 do 100 posto u odnosu na premium brendove (primjerice, na deterdženti su povoljniji od 20 do 40 posto) – kažu iz Getroa.
Proizvodi robnih marki jeftiniji i do 60 posto
FOTO More s tri strane, privatni bazeni i pet zvjezdica: Hrvatska ima novi luksuzni kamp, prvi gosti već su stigli
Aminess Avalona Camping Resort ima čak 180 bazena, a na vrhuncu sezone zaošljavat će 170 radnika
Umro glasoviti jugoslavenski sportaš. Pamte se njegovi okršaji s Draženom Petrovićem i slavnim Grkom
Ostat će zapamćen kao odličan bacač 'trica' u dresu svog kluba, igrao je i protiv košarkaških velikana poput Dražena Petrovića i Nikosa Galisa, a rođen je na Kosovu.
Odzvonilo svima koji bez dobrog razloga dolaze na hitnu: Uskoro počinje naplata
Riječ je o, prema mnogima, najstresnijoj grani medicine i većina ne želi čitav radni vijek provesti u toj razini stresa
Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?
Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.
Znate li da nije isto vježbati u 20ima ili 50ima i kako prilagoditi vježbe za svoju životnu dob
Kroz različite faze života, potrebe našeg tijela se mijenjaju, a bojanje zidova se ističe kao idealna tjelovježba za sve starosne skupine, angažirajući različite mišićne skupine, poboljšavajući koordinaciju i ravnotežu, te pružajući pozitivan utjecaj na mentalno zdravlje.
U članku nema temeljne informacije, a to bi bilo da svaki (ali ama baš svaki) proizvođač vodi računa da proizvodeći neki artikl za trgovački lanac ne ugrozi reputaciju proizvoda kojeg trži pod vlastitom robnom markom. A što bi u praksi značilo da napolitanke nisu nikad iste kakvoće kao što ih proizvodi ista konditorska tvornica pod vlastitom robnom markom i da deterdžent nikad nije na istoj razini kao najnovija generacija deterdženata koje proizvodi dotična tvornica i plaća skupe TV minuta da poboljša njegovu prodaju. S druge strane, za manje zahtjevne proizvode poput čačkalica, folija, vreća za smeće, papirnate konfekcije i tome slično - vrijedi da uglavnom nije vidljiva razlika u kakvoći između interne marke trgovca i proizvođačeve. Štoviše, ponekad trg. lanac pomnim izborom proizvođača internog branda zapravo pomogne kupcu jer se oslone na proizvod srednje kakvoće, a povoljne cijene pa kupac sklon nelojalnosti markama manje luta. Ovo posljednje je razlog što su primjerice deterdženti i šamponi cca 20 % skuplji nego što bi trebalo jer kupci imaju kroničnu navadu mijenjati marke pa se stalno treba investirati u marketing. Zaključno - gledajte što i od koga kupujete u sferi internih marki, a gore spomenuti primjer mlijeka u tetrapaku - e pa pomno promotrite njegovu nijansu kad ga ulijevate u šalicu. Prvorazredno mlijeko je bijelo kao snijeg, a mlijeko trg. marki ima često ružičastu nijansu što govori da se radilo o manje kvalitetnom mlijeku ili onome kojem je rok svježine bio pri samom kraju. To su te male razlike!