Kupci i trgovci

Prodavači su svaki treći dan loše raspoloženi

Foto: 'Patrik Macek/Vecernji list'
Prodavači su svaki treći dan loše raspoloženi
02.06.2010.
u 13:10
Filozofija kupnje je da odajete stil svojom kupnjom, a kad kupujemo, onda koristimo 25 posto logike i 75 posto emocija. Kvalitetno kupovanje i prodavanje odraz su kvalitete života.
Pogledaj originalni članak

Te divne cipele kakve nose sve Seks&grad djevojke jednostavno su neodoljive i iako su vam nepotrebne i vrlo vjerojatno će vas boljeti noge zbog visokih potpetica, vi ih jednostavno morate imati. Činjenica da imate koji kilogram previše neće vas spriječiti ni da kupite taj sladoled od čokolade iako ste ušli u trgovinu po kruh i mlijeko.

Logika zakazuje

A zašto biste kupili rabljeni automobil kada je na tržište upravo izašao novi kabriolet baš po vašoj mjeri?

Naše emocije glavni su krivac za veliku većinu (ne)potrebnih stvari koje kupimo. U tome nas jedino može spriječiti neljubazan, neinformiran i nezainteresiran prodavač. Emocije čine tri četvrtine razloga neke kupnje, a neodgovarajući pristup ili nedovoljno znanje prodavača mogu učiniti najviše štete, smatraju Kristina Horbec i Saša Petar, autori knjige "Tajna nestalog kupca".

– Filozofija kupnje je da odajete stil svojom kupnjom, a kad kupujemo, onda koristimo 25 posto logike i 75 posto emocija. Kvalitetno kupovanje i prodavanje odraz su kvalitete života i bitno je da prodavač zna postaviti prava pitanja kupcu – smatra Saša Petar.

Bijesan na sve

Jedna rečenica u knjizi namijenjenoj svima, od šefova preko prodavača do kupaca, tjera na razmišljanje i razuvjereva nas da je kupac uvijek u pravu: Kupac nije kralj, niti Bog - kupac je partner!

Činjenica je da nije svaki kupac kralj i da nije u pravu, a ne mora ni svaka greška prodavača biti katastrofalna, pišu Petar i Horbec. No, isto tako realno je da kupac daje novac i stoga zaslužuje punu pozornost prodavača.

– Tko se ne zna smijati, ne bi se ni trebao igrati trgovca. Sugeriram prodavačim da uvijek pođu prvo od sebe jer veliki problem prodavača je što ne znaju prezentirati kupcu koristi dok kupuju. Kupac nije uvijek u pravu, nekad vraća robu jer nije zadovoljan i reklamira – objašnjava Kristina Horbec, vlasnica agencije za mystery shopping Heraklea.

Američko istraživanje navodi da je prodavaču svaki treći dan loš, pa ispada da je prodavač loše raspoložen i bijesan četiri mjeseca u godini. Nedopustivo!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

21
21Century
11:01 11.06.2010.

Zato ja kupujem u \"Merkatoru\" i to na računalnoj blagajni.