Hrvatski bajkeri na Route 66

Pripremali smo se dvije godine za put kroz 16 država od Chicaga do L.A.-a

Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
Foto: Motoklub Pleter Chapter Croatia
bajkeri
16.12.2015.
u 17:47
Avantura života: u 55 dana i 16.000 km obilježeno je petnaest godina motokluba Pleter Chapter Croatia
Pogledaj originalni članak

Više od 16.000 kilometara na dva kotača duž cijele Amerike, po kultnoj Route 66 od Chicaga do Los Angelesa i natrag, kroz tri vremenske zone, 16 američkih država i 18 nacionalnih parkova. To je bio iskonski bajkerski izazov, u ritmu američkog rocka i countryja, kao u pjesmi Johnnyja Štulića: "Amerika nije rad i znoj, postoje Hollywood i Frankie boy, Disneyland, bejzbol i rock'n'roll..."

Deset članova Pleter Chapter Croatie, hrvatskog ogranka najbrojnijeg moto-kluba na svijetu, Harley Owners Group (HOG), koji na svim kontinentima broji više od milijun članova, s unajmljenim moćnim Electra Glide strojevima na putovanje života uputili su se 22. lipnja, no pripreme i planovi počeli su dvije godine ranije, još 2013. Detaljne planove izradio je predsjednik Pletera Miljenko Mužević (62), građevinar-konstruktor koji je tome projektu pristupio kao gradnji nebodera. Miljac je prekaljeni bajker pa je prije američkog izazova već prokrstario cijelu Europu: od Rima i Sicilije do Irske, Portugala, Gibraltara, Letonije...

Promijenili 45 hotela

– Ideja o osvajanju Amerike motorom proteže se mojim mislima od dana kada sam prvi put zajašio Harley, od 2002. Vrijeme da san postane stvarnost sazrelo je s 15. godišnjicom djelovanja HOG-a u Hrvatskoj – govori Mužević.

Za potrebe puta izradio je opsežnu brošuru na 67 stranica u koju su upisane sve rute, svi gradovi, sve što vrijedi vidjeti na pojedinoj dionici, svi hoteli... Putovanje su podijelili na četiri velike cjeline: Route 66, veliki nacionalni parkovi, boravak u Sturgisu na jubilarnom 75. po redu motoreliju, najmasovnijem u svijetu, obilazak američkih velegradova na ruti (Chicago, St. Louis, Las Vegas, Los Angeles, San Francisco) te završetak u središtu Harley-Davidsona u Milwaukeeju gdje se nalaze tvornica i muzej – ukupno na 39 ruta. Za svaku rutu odredili su tzv. Road Captaine koji su svoje smjerove proučili do zadnjeg detalja – dopuštene brzine kroz pojedine države, vremenske zone i uvjete... Sve rezervacije, a promijenili su 45 hotela u 55 dana, obavili su iz Zagreba, kao i najam motora. Troškovi nisu zanemarivi jer samo najam motocikala koštao ih je 5000 dolara za svaki.

Glavna točka prema kojoj su crtali kompletno putovanje bio je Sturgis, kultno odredište u Južnoj Dakoti, koje se početkom kolovoza pretvori u centar svijeta za stotine tisuća bajkera. Tu su smještaj morali rezervirati dvije godine unaprijed jer Sturgis je "selo moje malo" sa šest tisuća stanovnika, a ove godine, na proslavi 75 godina bajkerskog relija, preplavilo ga je 1,300.000 ljudi. Na prvom okupljanju 1938. godine bilo je sedam motora.

– Imali smo sreće da su nas na cesti uhvatila samo tri kišna dana. Jedinu pravu oluju, tuču s jakim naletima vjetra, doživjeli smo baš prve večeri u Sturgisu.

Mitski "bajkerski raj" ugledali su tek 43. dana "jahanja" konjskih snaga. Po preuzimanju motora u Chicagu i nakon što su dolazak ovjekovječili slikanjem kod Meštrovićevih Indijanaca, start je bio na povijesnom raskrižju E. Jackson Dr. i S.Lake Shore Dr. gdje službeno počinje Route 66. To je prva asfaltirana cesta sagrađena tridesetih godina 20. stoljeća, u doba velike gospodarske krize, čiji je cilj bio povezati istok i zapad Amerike. Prva etapa bila je do St. Louisa, 513 km, što je otprilike bila i prosječna dužina svake rute u danima na cesti.

– Dionice smo podijelili tako da se vozimo što više i razgledamo sve što vrijedi vidjeti u okolici. Uživali smo u umjerenom tempu, a u većini država i tako se ne smije voziti brže od 80 milja (128 km/h).

Dnevni raspored uključivao je buđenje u 7 ujutro, vožnju sa stajanjima na unaprijed određenim točkama, a dolazak na odredište bio je oko osam sati navečer pa odmah u noćni život, do sitnih sati. I zorom opet "u sedlo". Prvu večer dočekala ih je i nepogoda u St. Louisu.

– Mississippi se izlio, poplavio ulice, nije se moglo do luke i brodova. Propala je rezervirana večera uz blues s panoramskom vožnjom jednim od parobroda – prisjeća se Mužević.

Prema zapadnoj obali nastavili su ponovno s povijesnog mjesta – ispod luka koji simbolički označava prolazak s "uljuđenog" istoka na Divlji zapad. Nastavili su kroz Missouri, Oklahomu, Kanzas, pa u Teksas, gdje je u gradiću Adrianu točno polovica Route 66 – 1139 milja od Chicaga i u metar toliko do Los Angelesa. S motora su sišli i da bi helikopterom razgledali Grand Canyon, obišli su Zabriskie Point, pa u Arizoni Baringerov krater, najsačuvaniji meteoritski krater na Zemlji (dubine 170 m) u kojem su astronauti vježbali za kretanje po Mjesecu.

– U Dolini smrti, u Kaliforniji, na "podmorskoj" visini od minus 67 metara, zapljusnula nas je vrućina od +47 stupnjeva u hladu, Na tom je mjestu izmjeren i temperaturni rekord od 56,7 stupnja 1913. koji vrijedi i danas – kaže Mužević.

Na kraju Route 66, u Santa Monici, prošli su i kroz prvi McDonald's u svijetu. Posjetili su i čuvenu vinariju Grgich Hills, a grmjeli su motorima i kroz predgrađe Los Angelesa, San Bernardino gdje se nedavno dogodio krvavi teroristički masakr.

S uzbuđenjem su dospjeli do Sturgisa koji je okupiralo 1,300.000 (!) bajkera. Hrvatski "motogang" bio je poseban u tom mnoštvu...

– Imali smo svi jednake motore, pet istovjetnih unajmljenih Electri, a to je u Americi nemoguće vidjeti – objašnjava Mužević.

Dogodine na sjever

Nisu zaobišli ni kaubojski gradić Deadwood gdje je ubijen Wild Bill Hickok, kod Sturgisa su bili i u legendarnom Full Throttle Saloonu, najvećem bajkerskom baru na svijetu. Ispalo je da bili jedni od posljednjih gostiju – mjesec dana kasnije izgorio je u požaru.

Za kraj, na povratku prema Chicagu, ostavili su Harleyev dom Milwaukee, grad njemačkih iseljenika u Wisconsinu, gdje su zagrmjeli prvi Harleyi 1903. godine.

Mužević za pleterovce već priprema novi pothvat za 2016. godinu – North Cap, najsjeverniju točku Skandinavije. Novih 8000 km čistog uzbuđenja. *

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

BO
bode
08:28 18.12.2015.

Ovo je izgleda samo Hrvatima izazov. Barem na zapadu amerike taj 66 ne znači baš nešto posebno. Al ko voli nek izvoli!

BO
bode
08:46 18.12.2015.

Zg dubrava, cijena? Ovisi, je li se iznajmljuju motori u americi ili se dovoze osobni motori iz doma, ovo zadnje bilo bi malo tupesto. Cijena ovisi i o mjestu spavanja, kampiranje ili motel, gdje i kako se hraniš, provodiš i na koncu avionska karta. Gorivo nije skupo kao kod nas tako da to gotovo da se ne treba ni računati, par stotina dolara.

ZD
zg_dubrava
18:55 16.12.2015.

cijena nas zanima !!!!!