Premijera "Kurlana" Senke Bulić

Primitivni patrijarhalni stereotipi i danas su živi

Primitivni patrijarhalni stereotipi i danas su živi
05.12.2018.
u 12:28
Mnogo više nego što bismo željeli ovom ovdje našem, navodno 21. stoljeću, govori antologijsko i, da se ne zavaravamo, u zapuštenoj kulturi zaboravljeno Božićevo remek-djelo
Pogledaj originalni članak

Gotovo cijeli prolog predstave glumci izgovaraju cupkajući u ritmu trubača. Kakve veze s Kurlanima, imaginarnim selima cetinske krajine iz romana Mirka Božića, ima srpsko kolo? Itekako ima, jer gdje drugdje žilavo opstaju primitivni patrijarhalni stereotipi nego u glazbi koja i danas trešti i po vukojebinama i po gradskim ulicama iz mečki i džipova kurlanskih mačo đilkoša.

Isto tako, mnogo više nego što bismo željeli ovom ovdje našem, navodno 21. stoljeću, govori antologijsko i, da se ne zavaravamo, u zapuštenoj kulturi zaboravljeno Božićevo remek-djelo. Žene-strojevi za rađanje, žene na koje padaju i muške sramote, izrabljene, silovane. Ali i žene koje, svaka na svoj način, poput Gare (Anđela Ramljak), Perke (Helena Minić Matanić) i Anđelije (Lucija Šerbedžija), nose svoje križeve i čije pobune završavaju još većom nesrećom.

Preksinoćnja premijera ostvarena je u okviru već prepoznatljive estetike Senke Bulić u ambijentu Velikog pogona zagrebačke Tvornice kulture. Božićeva trilogija sažeta je u, za glumce i publiku, bespoštednih 130 minuta bez predaha, a vrhunac je prizor Velike Gospe u Sinju, orgije očaja, praznovjerja, pohlepe i požude. Uz minimalističku scenografiju, Tomislav Ćurković je predstavu snažno opečatio glazbom, osobito glavnom temom stilizirane naricaljke. Među glumicama karizmom, ali i zanatom koji uključuje i jasnu dikciju dominira Lucija Šerbedžija. Naime, nerazgovjetni izgovor glavna je prepreka uživanju u virtuozno ispisanom jezičnom i misaonom blagu Božićeva teksta. Dijelom se i zbog toga u muškoj polovici glumačkog seksteta, uz Franu Maškovića, istaknuo Jure Radnić do krajnosti iskorištenom fizikalnošću.

U konačnici, Senka Bulić režijom i adaptacijom, Vesna Đikanović dramatizacijom i cijela ekipa hotela Bulić obavili su velik, važan i hvalevrijedan posao uskrisivanja Božićeva teksta na pozornici.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

LU
Lujo123
16:05 05.12.2018.

pofukani opet ima proljev - ne zaboravi pustiti vodu!!

JA
javor11
18:41 05.12.2018.

Zašto ljudi najviše mrze ono što prepoznaju u sebi?

Avatar MilanZoranovic
MilanZoranovic
14:02 05.12.2018.

to se naziva kultura? možda na marsu..