Samoborska jesen

Lana Kos još jednom potvrdila da je stvorena za svjetske pozornice

Foto: bp/VLM
Lana Kos još jednom potvrdila da je stvorena za svjetske pozornice
30.09.2012.
u 17:24
Moćnim interpretacijama i glasom pjevačice bio je ponesen i Simfonijski orkestar HRT-a
Pogledaj originalni članak

Uvijek je lijepo čuti kad pjevači iz raznih europskih zemalja u pauzama prijenosa iz Metropolitana na svojim materinjim jezicima pozdravljaju zemljake koji ih u domovini gledaju u kinima. Nisam sigurno jedini koji je gledajući prijenose iz New Yorka u Lisinskom maštao kako bi bilo da se na slavnoj pozornici, kojom su nekad davno vladale Trnina i Zinka Kunc, opet pojavi veliki glas koji bi nas pozdravio na hrvatskom.

Preksinoć u franjevačkoj crkvi u Samoboru, na koncertu kojim je otvorena Samoborska glazbena jesen, prvi sam put s velikom sigurnošću pomislio kako nećemo još dugo čekati taj dan. Zvijezda tog koncerta bila je mlada, ali iskustvom i od mnogih starijih kolegica već bogatija sopranistica Lana Kos. Čovjeku uopće ne treba mašta da bi tu rasnu pjevačicu i umjetnicu zamislio na bilo kojoj velikoj opernoj pozornici. Uostalom, već sam je gledao kako kao Violetta Valéry osvaja veronsku Arenu gdje su je za sljedeće ljeto, u Verdijevoj godini, angažirali za tri izvedbe Traviate. Čudi me jedino što su dosad čekali.

Lana Kos u Samobor je "skoknula" na vikend iz Atene. Tamo se, u teatru iz kojeg je u svijet svojedobno krenula Maria Callas, priprema za premijeru Puccinijeve "Manon Lescaut".

Puccinija je u Samoboru Lana Kos pjevala tek u dva predivna dodatka (iz opera "Gianni Schicchi" i "La bohème") kojima je zahvalila na ovacijama. Za prvi je dio odabrala arije Mozartovih dama Barunice i Donne Anne i Bizetove Micaële koju je ljetos tumačila u spektakularnoj produkciji Bizetove "Carmen" na Masadi u Izraelu.

Ali, apsolutni vrhunac svojih silnih pjevačkih i umjetničkih mogućnosti, koje se još razvijaju, Lana Kos je ostavila za kraj programa, kako to i rade sve primadone. Najprije nas je raznježila zanosnom Desdemoninom "Ave Marijom" iz Otella, a potom raspametila briljantnim prizorom Elvire iz rjeđe izvođene Verdijeve opere "Ernani". Takav nastup i glas, koji je napokon probudio i na svojim krilima uvis ponio i čitav Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Aluna Francisa, doista nije teško zamisliti u Metu i drugim kućama koje zbog takvih glasova i postoje. A osobito se radujem što će već otrcane usporedbe pjevačica sa slavujima izaći iz mode nakon što čitav svijet otkrije kako pjeva Kos.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.