Premijera u HNK Zagreb

Dolenčić je u “Čarobnu frulu” smjestio i migrante

Dolenčić je u “Čarobnu frulu” smjestio i migrante
VL
Autor
Denis Derk
25.11.2018.
u 08:38
Bajkovita opera za odrasle mogla bi doseći popularnost uvijek rasprodanog “Orašara”
Pogledaj originalni članak

Mozartova “Čarobna frula” koja se vratila na repertoar zagrebačkog HNK na dobrom je putu da postane novi “Orašar”. Ulaznica za četiri izvedbe u studenom i prosincu gotovo da više i nema. Tako će profitirati oni koji su mudro kupili pretplatu. Veliki interes za “Čarobnu frulu” i ne čudi. Riječ je o bajkolikoj operi za odrasle koja ima okus zabranjenog (masonskog) voća, a koju je dostojno popularizirao švedski filmaš Ingmar Bergman.

Pjevali na izvorniku

Najnovija zagrebačka inscenacija povjerena je iskusnom redatelju Krešimiru Dolenčiću i dirigentskom dvojcu Nikši Barezi i Vetonu Marevciju kojima su snažni oslonci bili maštoviti scenograf i kostimograf Simon Bejer, koreograf Leo Mujić, videodizajner Ian William Galloway i oblikovatelj svjetla Deni Šesnić. Solisti su Mozarta pjevali na izvorniku, dok su recitativi izvođeni na hrvatskom jeziku, ponekad i na dijalektu, što je predstavi osiguralo neposredniji kontakt s publikom za kakvim se često poseže u operetnim izvedbama.

Iako “Čarobna frula” ima dovoljno svojih dramatičnih momenata, Dolenčić je početak predstave dodatno aktualizirao dovodeći na scenu nevoljnike koji s oskudnom prtljagom čekaju transport u nepoznato, pod surovom paskom uniformiranih čuvara. Baš u toj nesebičnoj masi princ Tamino nalazi simbolično sklonište sklanjajući se pred izvjesnom opasnošću, da bi poslije zakoračio u spektakularni arkadijski botanički vrt koji je na pozornici HNK-a osmislio talentirani Bejer. Dolenčić “Čarobnoj fruli” nije prišao kao svetoj kravi, pa je njezinu masonski uzvišenu protokolarnu popudbinu stavio u drugi plan.

Tako je kod njega i Sarastro u pjevački impresivnoj izvedbi Marka Špehara samo čovjek od krvi i mesa, baš kao i fatalna Kraljica noći i ljubimica zagrebačke publike Ivana Lazar. Ležernoj razigranosti popularne opere najviše je pridonio glumački i pjevački moćan Ozren Bilušić kao Papageno, a u tome su mu pomogle i Tri dame, Kristina Anđelka Đopar, Tamara Franetović Felbinger i Dubravka Šeparović Mušović, Marta Schweiger kao Papagena i Mario Bokun kao bruslijevski Monostatos.

Šuma scenskih citata

A da se iz razbarušene šume scenskih citata i dosjetki ne izgubi izvorna liričnost Mozartova remek-djela, pobrinuli su se seriozni Valentina Fijačko Kobić kao Pamina i Tomislav Mužek kao Tamino. Upravo mocartijanski veličanstvene bile su Gita Erben, Glorija Pinturić i Gita Hajdarhodžić iz Zvjezdica u delikatnoj ulozi Tri dječaka koje je uvježbala Magdalena Banaček, a pohvale zaslužuju i Siniša Galović (svećenik), Ivica Trubić (govornik), Božimir Lovrić (Čuvar vatre) i Robert Palić (Čuvar vode), ali i sigurni zbor kojeg je uvježbao Luka Vukšić. I dok je nova “Čarobna frula” scenski definirana, glazbeno još može rasti.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

DA
dalibla
10:38 25.11.2018.

sa onom glupošću na dočeku nogometaša Krešo Dolenčić gurnuo je svoj dosadašnji i budući rad najmanje 20 godina unazad.A ja mislila da je patriot i domoljub

KI
kizz1
12:07 25.11.2018.

retardirani

Avatar pmakovic
pmakovic
11:12 25.11.2018.

Zahvaljujući roditeljima, odrastao sam u HNK. Danas to više nije niti hrvatsko niti narodno kazalište, već se guraju partikularni interesi i stavovi, a sve na trošak poreznih obveznika. Samo čekam još da Ero dođe na pozornicu u Mercedesu ili Zrinski u “zengama”. Opći dojam: katastrofa, koju teško ublaže i poneki dobri solisti.