diskografija

Direktor Croatia Recordsa potvrdio prodaju Universalu

Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
23.10.2014., Zagreb - Zeljko Babogredac, predsjednik uprave i vecinski vlasnik Croatia recordsa. Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
24.04.2013., Zagreb - U poslovnici Croatia Recordsaa Marko Perkovic Thompson druzio se s obozavateljima i potpisivao svoj novi studijski album 'Ora et labora', koji je od objavljivanja 11. travnja do danas premasio zlatnu nakladu. Photo: Sanjin Strukic/P
Foto: Marko Prpić/Pixsell
20.12.2012., Zagreb - Pjevacica Jelena Rozga u restoranu Gallo na dodjeli Zlatne ploce, priznanja za odlicnu prodaju albuma The Best Of u izdanju Croatia Recordsa. Jelena u drustvu skladatelja Toncija Huljica. Photo: Marko Prpic/PIXSELL
Foto: Pixsell
10.10.2011., Zagreb - U prodavaonici Croatia Records u Bogovicevoj 5., krenula je prodaja novog albuma Teske boje Gorana Bareta i Majki. Nakon isteka redovnog radnog vremena vrata prodavaonice bila su otvorena za fanove Gorana Bareta i Majki, koji su, osi
kazeta
26.02.2015.
u 13:00
Povijest Jugotona, tj. Croatia Recordsa, priča je veća od glazbe same
Pogledaj originalni članak

Za otprilike mjesec dana trebalo bi se znati više detalja o poslovnom odnosu svjetske diskografske kuće Universal Musica i hrvatske tvrtke Croatia Records u kojem bi domaći diskograf trebao postati dijelom velike međunarodne grupacije. Osim što potvrđuje ovu vijest, direktor CR-a Želimir Babogredac nije želio reći ništa konkretnije.

Rade na showu Voice

– Naprosto mi naš odnos ne dopušta da bilo što kažem do tiskovne konferencije, pa ni poluslužbeno – kazao je Babogredac.

Zasad su i službena priopćenja Universal Musica tek prilično općenita.

– Universal Music ušao je na hrvatsko tržište 2009. godine i otad je razvijao svoju prisutnost i poslove. Nedavno smo počeli potpisivati ugovore s regionalnim i lokalnim izvođačima u našu ponudu i nastavit ćemo jačati naše investicije u lokalnu kulturu. Sljedeći te inicijative, također ćemo tražiti mogućnosti suradnje s lokalnim diskografskim kućama koje se mogu uklopiti u našu strategiju i u kontinuiranim smo pregovorima ne samo s jednom od njih. Ipak, u ovom se trenutku ponajprije usredotočujemo na projekte pronalaska, razvoja i plasmana novih izvođača i The Voice – Najljepši glas Hrvatske kao naše ključne prioritete – izjavio je Fabian Stilke, generalni menadžer podružnice Universal Music Western Balkans.

Ovakav razvoj situacije zapravo nije nikakvo čudo, a nije ni došao niotkuda. Otkako je Universal Music u Hrvatskoj otvorio vlastiti ured, za razliku od drugih diskografskih divova koji posluju putem lokalnih predstavnika, moglo se očekivati da će raditi na okrupnjivanju jer zbog malog tržišta nije bilo nikakvog smisla baviti se tek distribucijom svojih glazbenih izdanja.

Croatia Records kao pravni nasljednik nekadašnjeg regionalnog diva Jugoton u tom smislu bio je logičan prvi partner zbog izuzetno bogate i vrijedne glazbene arhive, a arhive su danas izuzetno visok postotak u zaradama diskografskih kuća. Croatia Records je u proteklim godinama prilično dobro crpio arhivu na CD izdanjima, ali otvaraju se brojni oblici distribucije istih sadržaja – gotovo sve najvrednije što se u hrvatskoj glazbi, pa i regiji događalo do 1990. – u budućnosti. Ovim činom CR će postati dio grupacije Universala, ali pitanja poput onog hoće li ostati zasebni entitet unutar krovne tvrtke ili će se "utopiti" u njoj zasad ostaju bez službenih odgovora, a i neformalni razgovori ostaju na razini da se ne može komentirati ništa što se još nije dogodilo.

Mnogi uglednici koji su svojim radom obilježili našu diskografsku kuću, poput primjerice Siniše Škarice, ne žele govoriti o mogućoj prodaji CR-a. No, samih početaka Jugotona prisjetio se Pero Gotovac, jedan od osnivača Jugotona, skladatelj, glazbeni producent...

– Dugo godina čekao sam da Jugoton postane izdavačka kuća uređena na svjetskim principima i drago mi je što se to dogodilo iako sam ja tada već radio kao dirigent u kazalištu – prisjetio se.

Čija je arhiva?

– Dok smo bili u socijalizmu, princip je bio da se višak sredstava dobivenih prodajom komercijalne glazbe ulaže u izdavanje klasične, a s kapitalizmom privatnik je dobio pravo da novac ulaže kako želi. Danas se sve radi po trgovačkom principu.

Gotovac kaže da ne zna kako bi zamislio eventualnu koprodukciju CR i Universala, a kada se govori o važnosti naše diskografske kuće, ističe kako nije svejedno izdajete li knjigu pod jakim imenom ili pod nepoznatom etiketom, a tako nije svejedno ni traže li glazbenici svoj put pod okriljem jake diskografske kuće.

– Ne znam koji se tu interesi prepliću. Možda Universal želi kupiti CR zbog zemljišta i zgrade pa sagraditi neboder... No, ono najvrednije, arhiva se ne može prodati jer je u državnom vlasništvu – tvrdi Gotovac.

>> Želimir Babogredac: Vjerujem da će se Bijelo dugme okupiti na proljeće

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.