Paul Merdzo

U većim gradovima idemo i u biznis s hotelima

U većim gradovima idemo i u biznis s hotelima
19.03.2018.
u 22:13
Centri Cvjetno, Kaptol i Branimir te City Colosseum stajali su više od 100 milijuna eura, a u njih se ulaže još 20 milijuna
Pogledaj originalni članak

S četiri najnovije akvizicije, centrima Cvjetni, Kaptol i Branimir u Zagrebu te City Colosseumom u Slavonskom Brodu, austrijska Supernova grupa povećala je broj kvadrata u Hrvatskoj na vrtoglavih 260.000 četvornih metara i dodatno ojačala poziciju vodeće tvrtke po broju trgovačkih centara u vlasništvu. Isplati li se u Hrvatskoj kupnja trgovačkih nekretnina, ostaju li samo u tom biznisu, kakvi su dalji planovi grupacije..., razgovaramo s Paulom Merdzom, direktorom Supernova projekata za Hrvatsku.

Može li se reći da je sad idealno vrijeme za kupnju i gradnju novih trgovačkih centara u Hrvatskoj?

Supernova je još 2006. počela s razvijanjem trgovačkih i specijaliziranih trgovačkih centara u Hrvatskoj. Prvo otvorenje je bio projekt u Slavonskom Brodu 2009., a nakon toga su brzo slijedili i centri u Varaždinu, Karlovcu, Sisku, Šibeniku i Zadru. Zagreb je bio poprilično zasićen s trgovačkim centrima klasičnog tipa i naša je strategija bila ući u pravo vrijeme s drugačijim konceptom, a to je one-stop-shop koncept praktičnog retail parka i trgovačkog centra. Supernova u Buzinu je pozicionirana kao drugačije shopping iskustvo gdje bez stresa i s direktnim pristupom trgovinama s parkinga imate mogućnost obaviti kupovinu puno jednostavnije i praktičnije. Mi smo takav koncept prvi ponudili u Hrvatskoj i pokazao se vrlo dobrim. Posljednjih godina pojavila se mogućnost kupnje već dobro uhodanih objekata u Zagrebu pa smo krajem 2016. kupili Garden Mall, a početkom 2017. i Centar Cvjetni.

Kupili ste i Branimir centar. Kakvi su planovi, s obzirom na to da se aktualni koncepti i Branimir i Centra Cvjetni nisu pokazali profitabilnima?

Oba se objekta ističu velikim potencijalom što se tiče lokacije i dobre prometne povezanosti te velikih podzemnih garaža. U sljedećim ćemo ih mjesecima učiniti autentičnim i drugačijim mjestima okupljanja, da se kupci osjećaju posebno uz optimalan miks zabavnog programa, gastronomske ponude i trgovina na malo. Centar Cvjetni slijedit će strategiju tzv. high-end lokacije u pješačkoj zoni.

Branimir Centru dići ćete rejting i s Canopy by Hiltonom.

Zagreb će biti drugi grad u Europi u kojem će poslovati Canopy by Hilton, dosad nepostojeći koncept hotela najviše kategorije u Hrvatskoj. Moderan lifestyle hotel vrhunskog dizajna nudi kompletno drugačije iskustvo i siguran sam da će postati jako atraktivno turističko odredište. a ne smije se zaboraviti ni da je kino CineStar u Branimir Centru još najposjećenije kino u Hrvatskoj. Oko ova dva jaka partnera želimo etablirati atraktivnu gastronomsku ponudu i mogućnost kupovine, a donosimo i novi koncept fitness studija, uredskih prostora s posebnom recepcijom...

Kakve promjene slijede u Kaptol Centru i City Colosseumu?

U Centru Kaptol provest ćemo kompletan re-start, koji će voditi računa o povijesnim i građevinskim posebnostima objekta. Želimo ga revitalizirati da bude jedno drugačije mjesto okupljanja, jedinstvenog doživljaja i iskustva bilo da je riječ o hrani, o pažljivo biranom cappuccinu, o posebnom kino-doživljaju... Colosseumu kojega smo nedavno preuzeli dat ćemo novu vrijednost, dodatno ga obogatiti i proširiti gastronomsku ponudu te dovesti i nove brendove koji u ovoj regiji još nisu prisutni.

U kojoj je fazi proširenje Supernove Zadar?

Svečano otvorenje proširenog dijela u koji je investirano oko 220 milijuna kuna bit će 22. ožujka. Naši rezultati u Zadru uistinu su izvrsni, a i naši partneri (zakupci) su vrlo zadovoljni. Supernova Zadar isprofilirao se kao regionalni lider koji nudi kompletan doživljaj za cijelu obitelj. Posebno smo se fokusirali na segment koji inače nedostaje u ovom dijelu Dalmacije, a to je nova gastro oaza u obliku 600 m² food courta, velika dječja igraonica te preko 40 novih brendova od kojih će mnogi imati premijeru u Zadru i okolici.

Koliko su vas stajale četiri posljednje akvizicije?

Smijem samo reći da njihova ukupna cijena prelazi 100 milijuna eura, a u skoro ćemo vrijeme u njih investirati dodatnih 20 milijuna eura. Trenutno imamo 14 operativnih trgovačkih i specijaliziranih trgovačkih centara u Hrvatskoj, a sljedeće godine tu bi trebala biti i Požega. U Hrvatsku smo dosad uložili oko 400 milijuna eura, a nakon okončanja predstojećih investicija prihodi od zakupa će se kretati oko 40 milijuna eura godišnje.

Kakvi su dalji planovi za Hrvatsku?

Na području maloprodajnih nekretnina želimo rasti dalje – dijelom selektivnim razvojem novih projekata, a dijelom strateškim kupovinama. No imamo i velike ambicije po pitanju mješovito korištenih nekretnina i hotela te je Centar Branimir s hotelom i uredima prvi korak u tom smjeru. S obzirom na pozitivne efekte turizma, želimo razvijati hotele u većim hrvatskim gradovima. •

Je li hrvatsko tržište zasićeno trgovačkim centrima?

Zasićeno je, pogotovo u velikim gradovima, no mi vidimo priliku i u malim gradovima poput Požege, gdje iduće godine otvaramo retail park s izvrsnim brendovima. Razmišljamo i o Dubrovniku. Načelno smo vrlo zadovoljni poslovanjem u RH. Od konkurencije se razlikujemo i po tome što imamo sve potrebne kompetencije za razvoj nekog projekta nekretnina pod istim krovom, a ojačani smo i sestrinskim društvom m2 Centermanagement za management poslovnih nekretnina.

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.