ISTRAŽIVANJE AZTN-a

Schwarz grupa pretekla Konzum po tržišnom udjelu

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Šibenik: Konzum na ulazu u svoje trgovine plakatima upozorava kupce da se pridržavaju zaštitnih mjera
Foto: RUSSELL CHEYNE/REUTERS/PIXSELL
Ilustracija, Lidl
Foto: Filip Kos/PIXSELL
Konzum
Foto: Reuters/Pixsell
Ilustracija, Lidl
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Konzum
27.09.2020.
u 09:46
U 2019. dogodila su se i dva važnija preuzimanja – Studenac, iza kojega stoji poljski fond EI, preuzeo je Istarske supermarkete i Sonik trgovine, a Lonia Sloga Podravsku trgovinu.
Pogledaj originalni članak

Konzum plus i lani je bio najjači trgovac na malo mješovitom robom na hrvatskom tržištu s jednoznamenkastim rastom prihoda. No s rastom tržišnog udjela glavnih konkurenata – Lidla i Kauflanda, koji posluju u sklopu Schwarz grupe, Fortenovina perjanica, gleda li se njihov zajednički udio, više ne drži najveći dio tržišnog kolača u Hrvatskoj, pokazalo je istraživanje tržišta distributivne trgovine na malo Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).

Istraživanje, u koje je bilo uključeno 50-ak trgovaca hranom, pićima i higijenskim proizvodima, među kojima i dva nova (Robin i Dergez u Koprivničko-križevačkoj županiji), pokazalo je da su prihodi promatranih trgovaca u 2019. bili veći za 2,25 milijardi kuna u odnosu na 2018., što je nominalni rast od 6%. Ukupan broj svih prodajnih mjesta rastao je 2% (za 84 trgovine), a neto prodajna površina 3%, odnosno za 26 tisuća kvadrata.

– Tržišni udio Konzuma plus u 2019. iznosio je 20-30% i ujedno se bilježi blagi pad tržišnog udjela zbog rasta glavnih konkurenata – kažu iz AZTN-a. Konzum je lani imao 615 trgovina ili 8% manje nego 2018. i manju neto prodajnu površinu, dok članice Schwarz grupe bilježe trend rasta. Lidl je lani zabilježio najveći nominalni rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u dvoznamenkastom iznosu i rast tržišnog udjela za 1%, a zajedno s Kauflandom, Schwarz grupa je prvi put na prvoj poziciji, ispred višegodišnjeg tržišnog lidera Konzuma plus (odnosno Konzuma) – kažu iz AZTN-a.

Lidl je lani bio na drugom mjestu top 10 najvećih trgovaca na malo mješovitom robom, Plodine su treće, dok je Kaufland prestigao Spar na četvrtom mjestu. Slijede Tommy, Studenac, KTC., NTL, Mlin i pekare. Promatrano prema kriteriju nominalnog rasta prihoda, listu pak predvodi Lidl, potom Konzum plus, Studenac, Kaufland, Tommy, Plodine, KTC, Spar, NTL i lokalni trgovac Decentia. Prvih deset trgovaca drži nešto više od četiri petine, odnosno 82,7% tržišta.

Najveći prihod trgovci na malo mješovitom robom ostvarili su u Zagrebu, 7,2 mlrd. kuna, a u drugoplasiranoj Splitsko-dalmatinskoj županiji 5,3 mlrd. kuna. U strukturi prihoda, gledano prema tipu prodajnog mjesta, s 49,3% dominiraju supermarketi.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.