suradnja

Riječka tvrtka as2con u novom projektu EU brodova budućnosti

Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
Riječka tvrtka as2con u novom projektu EU brodova budućnosti
29.08.2012.
u 13:18
Ovaj projekt brodograđevnoj i brodarskoj industriji donijet će mogućnost da unaprijedi svoje proizvode i korištenu tehnologiju
Pogledaj originalni članak

Jedanaest partnera iz šest europskih zemalja, među kojima je i hrvatska tvrtka as2con iz Rijeke, započet će početkom rujna suradnju na projektu Europske unije pod nazivom Materials On-board: Steel Advancements an Integrated Composites (MOSAIC), a čiji je cilj integracija nisko legiranih čelika povišene čvrstoće i kompozitnih materijala u izgradnji brodova. Ovaj projekt, koji će brodograđevnoj i brodarskoj industriji donijeti mogućnost da unaprijedi svoje proizvode i korištenu tehnologiju, dio je europskog FP7 programa sufinanciranja istraživanja i razvoja, a budžet mu iznosi nešto više od četiri milijuna eura.

Uz španjolski AIMEN – Technological Centre, grčki DAN - Danaos Shipping Co, portugalski ENP - Estaleiros Navais de Penische S.A., talijanaski FINCANTIERI - Fincantieri Cantieri Navali Italiani S.p.A., portugalski IST - Instituto Superior Tecnico, britanski LLOYD REGISTER, grčki NTUA - National Technical University of Athens, britanski TWI - The Welding i UoB - The University of Birmingham, u projektu sudjeluje i riječka tvrtka as2con, specijalizirana za istraživanje, razvoj i implementaciju novih tehničkih rješenja, a koordinator projekta je talijanska tvrtka CETENS SpA., koja je dio talijanske nacionalne brodograđevne grupacije FINCANTIERI.

MOSAIC je četvrti razvojni europski projekt iz područja transporta, a tvrtka as2con će, u sklopu njega, izvršiti analizu troškova životnog ciklusa (life-cycle cost analysis), cost-benefit analizom te analizom međunarodnog tržišta kao i kreiranjem poslovnog plana i marketinške strategije za nove proizvode. Namjera je znanstveno istražiti integriranu primjenu naprednih čelika i kompozitnih materijala na brodskim konstrukcijama kako bi se povećala njihova pouzdanosti i otpornost na koroziju. Naime, upotrebom tih materijala smanjuje se težina broda, povećava njegova efikasnost i znatno smanjuju troškovi održavanja. Na službenoj web-stranici, koja je u pripremi, bit će dostupne detaljnije informacije o razvoju i rezultatima projekta.

Radit će se i na promaknuću te poticanju komercijalne primjene nove tehnologije što će doprinjeti stvaranju pouzdanih i jeftinijih brodova budućnosti, uvjereni su u as2con-u, tvrtki koja je svojim elaboratom “Brodogradilište usluga: Novi poslovni model za brodogradilišta bez poticaja” u veljači prošle godine ušla u Top 4 inovativnih poslovnih modela prestižnog svjetskog tjednika “The Economist”.

Osnovna ideja tog projekta temelji se na primjeni eksploatacije proizvedenog broda u brodogradilištu, ne više kao izvora prihoda već kao dijela imovine škvera.

– Ovaj će projekt u velikoj mjeri doprinjeti jačanju zaposlenosti kao i konkurentnosti hrvatske brodogradnje. Sudjelovanje u važnim, međunarodnim projektima poput ovog, našoj tvrtki kao i cijelokupnoj brodograđevnoj i brodarskoj industriji donosi brojna nova znanja (tzv. know how) i inovacije, a krajnji je cilj upravo ta znanja pretočiti u jedinstvene proizvode.Nadamo se da će ovaj projekt rezultirati kasnijom proizvodnjom različitih komponenti za trgovačke brodove kao npr. kompozitnih nadgrađa, koji će predstavljati važan izvozni proizvod Hrvatske – kazao je Alan Klanac, direktor tvrtke as2con.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.