Potrošnja

Na blagdanski šoping ostavili 14,85 milijardi kuna

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Na blagdanski šoping ostavili 14,85 milijardi kuna
02.01.2019.
u 21:30
Prosinačka potrošnja milijardu kuna veća nego 2017.
Pogledaj originalni članak

Prosinačka potrošnja u 2018. dosegla je rekordnih 14,85 milijardi kuna, što je rast od 7,7% u odnosu na isto razdoblje u 2017. kada su građani trgovcima “ostavili” 13,79 milijardi kuna, podaci su Porezne uprave. U 31 dan kroz fiskalne je blagajne prošlo 179,9 milijuna računa u odnosu na 179,2 milijuna godinu prije, a najudarniji dani za šoping bili su od 19. do 24. kad je protrgovano robe u vrijednosti od 3,6 milijardi te od 27. do 31. prosinca 2,5 milijardi kuna. U petak 21. prosinca ostvaren je prosinački rekord od čak 706,4 milijuna kuna, dok je potrošnja od 519,4 milijuna kuna na Staru godinu, koja je pala u ponedjeljak, bila čak 84% veća nego godinu prije na nedjeljno Silvestrovo.

– Rast prosinačke potrošnje od više od milijardu kuna u skladu je s procjenama HGK. Rasterećenje plaća i njihov rast poreznim reformama djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu – istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Doprinos potrošnji dalo je i povećanje neoporeziva dijela za božićnice i regres, budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse. Nastavi li se trenutačna dinamika realnoga rasta maloprodajnog prometa, iduće bi se godine mogla dostići i razina prije krizne 2008., a 2020. i prestići, objašnjavaju u HGK te dodaju da se procjena temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014., a u prvih je deset mjeseci ove godine veći 4,2% u odnosu na isto razdoblje 2017.

Prema rezultatima prošlogodišnjeg istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39%), potom između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9% građana, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%).

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

ZA
zagi101
22:39 02.01.2019.

trošiti znamo ali u kuknjavi i depresivnom cmoljenju e tu nam nema ravna

DU
Deleted user
10:11 03.01.2019.

2008. sve kupovao na kojekakve kreditne kartice, ove godine potrošio možda i više a ni minus na tekućem nije korišten