GOSPODARSTVENIK GODINE

Marinko Došen Ad Plastik vinuo u vrh auto-industrije

Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Marinko Došen Ad Plastik vinuo u vrh auto-industrije
14.11.2019.
u 14:59
Svako četvrto vozilo proizvedeno u Europi imat će rukohvate iz 
Ad Plastika
Pogledaj originalni članak

Poslovni dnevnik i Večernji list i ove godine dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji. Titulu Gospodarstvenika i Gospodarskog događaja godine ponijet će najuspješniji i najjači gospodarstvenik i događaj u Hrvatskoj, čije poslovanje ili utjecaj presudno utječu na gospodarska kretanja u zemlji, a i poboljšavaju ustaljenu gospodarsku i društvenu klimu.

Godinama je solinski Ad Plastik građen u ono što predstavlja danas – grupaciju koja je na globalnom automobilskom tržištu važan i cijenjen dobavljač plastičnih komponenti za najveće proizvođače automobila, koja danas ima osam pogona u šest država i zapošljava tri tisuće radnika.

215 mil. eura novih poslova

Prošla godina za Ad Plastik bila je po gotovo svim pokazateljima povijesna i rekordna – ostvaren je poslovni prihod 1,3 milijarde kuna, neto dobit od rekordnih 89 milijuna kuna, a u odnosu na godinu ranije to je bilo povećanje od 21, odnosno 27 posto.

Ugovoreno je bilo 136 milijuna eura novih poslova. No, ova godina, već je sigurno, za Ad Plastik bit će nova povijesno najbolja. U devet mjeseci ostvareni su već prihodi bolji za gotovo 17 posto nego u istom lanjskom razdoblju, a tvrtka je dosad već ugovorila 215 milijuna eura novih poslova.

Zasluga za to, naravno, pripada dobrim procjenama i realizaciji upravljačkog tima kompanije, na čijem je čelu Marinko Došen.

Ad Plastik ovaj iskusan menadžer vodi posljednje četiri godine, a prije dolaska u solinskog malog giganta karijeru je gradio u jakim kompanijskim imenima, startavši u petrokemijskoj industriji Dina Petrokemiji, Coca-Cola Bottling Energy, Trastu, rovinjskoj Mirni gdje je prije dolaska u Ad Plastik vodio projekt operativnog restrukturiranja. U Ad Plastiku je Došen naslijedio dobro posložen sustav, a pod njegovim vodstvom ostvaren je velik zaokret i prodor na novim tržištima, prije svega u Rusiji, te akvizicijom mađarske tvrtke Tisza Automotivea prije godinu dana.

Marinko Došen promišljeno širi proizvodnju i akvizicijama dolazi do novih kupaca i daljnjeg rasta, a ono čime se u Hrvatskoj izdvaja jest poslovna logika brzog prilagođavanja promjenama na tržištu i, za preživljavanje danas itekako važno, stremljenju da iz Ad Plastikovih pogona isporučuju proizvode sa što većom dodanom vrijednošću. Zbog toga grupacija u svojoj poslovnoj niši konstantno ulaže u razvoj i istraživanje, oko 4 posto godišnjih prihoda, a jedan od načina ostvarenja tog cilja pokazuje i iskorak koji čine u segmentu montaže.

U Ad Plastiku rade sve veći broj proizvoda s naknadnim montažama, a i one su sve složenije zbog sve većih zahtjeva dizajna vozila za “personalizacijom” komponenti. Važnost se pridaje i automatizaciji opreme za montažu ugradnjom robota.

Realizirana su ulaganja u daljnju automatizaciju naprava za montažu; u pogonu u Zagrebu su instalirane nove naprave za montažu kućišta prednjih lampi, branika, obloga vrata, instrument ploče i spojlera za novi Clio, a u Solinu za mobilne rukohvate za PSA Grupu. Već se procjenjuje i da će svako četvrto vozilo proizvedeno u Europi imati rukohvate iz Ad Plastika. Ovu su godinu poslovno obilježile pripreme za početak serijske proizvodnje velikih projekata koji su ranije ugovoreni. Tako je u travnju započela serijska proizvodnja redizajniranog Twinga i u lipnju novog Clia 5, jednog od najprodavanijih modela Renault Grupe.

Veći rast od tržišta EU

Također, počinje serijska proizvodnja redizajniranog Smarta i novog vozila Ford Puma. S Fordom za ovo vozilo Ad Plastik prvi puta surađuje u tehnologiji bojenja, što je za njih popriličan iskorak.

Od početka godine ugovoreno je za tržište Europske unije 57 milijuna eura novih poslova i to za kupce PSA Grupu, FCA Grupu, Hellu, Suzuki, Alro (Audi) i SMP (BMW). Na tržištu Rusije ugovoreno 158 milijuna eura novih poslova, gotovo sve s alijansom Renault-Nissan-AvtoVAZ za nove modele Lada Granta, Renault Logan i Sandero.

– Naši rezultati u posljednjih nekoliko godina govore u prilog tome kako je i na hrvatskom tržištu moguće uspješno poslovati kao stopostotni izvoznik, unatoč izazovima s kojima se svakodnevno susrećemo. Dokazali smo kako poprilično dobro amortiziramo globalna ekonomska kretanja i bilježimo znatno veći rast od europskog automobilskog tržišta – ističe Marinko Došen, s kojim na čelu Ad Plastik za dobre rezultate pobire i brojna strukovna priznanja. O Došenovu doprinosu čvrstom usponu Ad Plastika možda, pak, nabolje govori i nedavna odluka predstavnika dioničara, koji su mu i godinu dana prije isteka mandata dali povjerenje da kompaniju vodi i sljedećih pet godina.

GLASAJTE PUTEM SMS-a

Večernji list i Poslovni dnevnik nagrađuju poslovnu izvrsnost domaćih poduzetnika, a vi odlučujete tko će ponijeti titulu!

Glasati možete i putem SMS-a na broj 66 6705 (upišite ključnu riječ GOSP te broj osobe/događaja kojoj dajete svoj glas. Npr., ako glasate za osobu pod rednim brojem 1, poruka glasi GOSP01). Cijena SMS-a iznosi 3,72 kn (uključen PDV). Glasati možete do 27. studenog 2019. do kraja dana.


GOSPODARSTVENIK

Mate Rimac, Rimac automobili    GOSP01
Nenad Bakić, Varteks            GOSP02
Roberto i Silvio Kutić, Infobip GOSP03
Marinko Došen, AD Plastic       GOSP04
Emil Tedeschi, Atlantic Grupa   GOSP05

GOSPODARSTVENI DOGAĐAJ

Zaduživanje države uz negativnu kamatnu stopu GOSP06
Ulazak Hyundai Motor grupe u vlasničku strukturu Rimac Automobila GOSP07
Najava IPO-a Infobipa na NYSE GOSP08

Refinanciranje roll-up kredita u Fortenovi GOSP09 

Rezultati turističke sezone GOSP10

 

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pozornosti?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.