MALOPRODAJNA REVOLUCIJA

Koronakriza promijenila navike i ubrzala digitalizaciju trgovine

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL/Ilustracija
računalo
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL/Ilustracija
računalo
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
Računalo prevara kviz
07.10.2020.
u 18:28
Bilo je intervala kad je online prodaja rasla i 900%, rekao je Marin Štenglin iz Pevexa o utjecaju koronakrize
Pogledaj originalni članak

Zapadna Europa i dalje je najrazvijenije europsko tržište e-trgovine sa 70% tržišnog udjela u ukupnom B2C internetskom prometu i najvećim brojem e-kupaca (83%), a slijedi je južna Europa s 15% udjela, čulo se na 32. konferenciji za proizvođače i trgovce MAGROS 2020.

“Povratak u budućnost – Nova maloprodajna revolucija” u organizaciji HGK i časopisa Suvremena trgovina. Kriza uzrokovana pandemijom COVID-19 promijenila je navike potrošača i ubrzala digitalizaciju trgovine. E-trgovina lani je u svijetu rasla 14,2% u odnosu na 2018., na 636 mlrd. eura, a ove će, prema prognozama, rasti 12,7%, na 717 mlrd. eura, kazao je Srećko Sertić, direktor Suvremene trgovine. I Hrvatska ide tim smjerom pa je online trgovina u nas, prema podacima DZS-a, u prvih šest mjeseci 2020. rasla 13,9%, čemu je svakako pridonijela pandemija koja je ograničila fizičku trgovinu.

– Na valu smo novih trendova. Sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom kupuje online. U Hrvatskoj se oko 80% ljudi služi internetom, njih 40% kupovalo je online, najviše u kategorijama turističkih putovanja, ulaznice za razne sadržaje, knjige, a ova je situacija to promijenila. Trenutačno se najviše online kupuju odjeća i obuća, namještaj te kućne potrepštine, a jako raste i prodaja svježe hrane – kazala je Tomislava Ravlić, voditeljica Odjela trgovine HGK. Neki trgovci koji su usmjerili svoje poslovanje online kažu da su krajem ožujka i prva dva tjedna travnja imali sedam puta veće promete nego do tada.

Član uprave Pevexa Marin Štenglin kaže da su u vrijeme COVID-19 shvatili da im e-trgovina pomaže da dišu, razvijaju se i osiguravaju plaće. Bilo je intervala kad im je online prodaja rasla i 900%, no i dalje bilježe znatan rast u odnosu na 2019. – Ulagat ćemo puno više u online što će nam sutra omogućiti da budemo puno jača kompanija – rekao je Štenglin

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.