Festival poduzetništva u Poreču

Perspektive za Istru i OPG-ovce ima jer zdrav način života nije samo trenutna moda

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
Foto: Duško Marušić/PIXSELL
festival poduzetništva
06.05.2016.
u 15:05
Iz Komore naglašavaju i da dodatna važnost projekata u organizaciji Poslovnog dnevnika leži u činjenici što se tim prilikama raspravlja o važnim pitanjima i relevantnim temama, poput javne nabave.
Pogledaj originalni članak

Festival poduzetništva, obrta i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava (OPG) danas je u Poreču doživio svoje četvrto izdanje. Poslovno događanje, koje zajednički organiziraju Večernji list, Poslovni dnevnik i 24 sata, okupio je 50-ak poduzetnika i OPG-ova koji su došli predstaviti svoje proizvode. Iako je većina izlagača bila iz same Istarske županije, nije nedostajalo ni onih iz ostalih dijelova zemlje.

Sudionici, ali i Hrvatska gospodarska komora (HGK), projekt Festivala poduzetništva smatraju izuzetno kvalitetnim mjestom suradnje i otvorenog dijaloga jer se poduzetnici uče da samostalno i otvoreno progovaraju o problemima s kojima se susreću. Mnogo toga se u međuvremenu promijenilo na bolje, poručili su iz HGK, a očekuju i da će se kroz godinu dana situacija dodatno poboljšati, bilo da je riječ o suradnji poduzetnika s lokalnom bilo s državnom razinom.

Iz Komore naglašavaju i da dodatna važnost projekata u organizaciji Poslovnog dnevnika leži u činjenici što se tim prilikama raspravlja o važnim pitanjima i relevantnim temama, poput javne nabave. „Ljudi su putem projekta Moja poduzetna Hrvatska osvijestili o važnosti kontinuiranog umrežavanja i komuniciranja. Mi smo tu da im olakšamo pa smo pokrenuli i projekt kataloga hrvatskih proizvoda da bismo u svim segmentima uključili naše proizvode i poduzetnicima povećali tržišnu vidljivost, što smatramo kvalitetnim putokazom za hrvatski proizvodni sektor“, poručili su iz Hrvatske gospodarske komore.

OPG Musizza, iza kojeg stoji Loredana Musizza, na Festivalu se predstavila s nekoliko vrsta ekstra djevičanskog maslinovog ulja. Proizvodi, kojima je najvažnija karakteristika da su prirodni i netretirani kemikalijama od same sadnje do flaširanja, pristigli su iz Istarske Vabrige. Vlasnica je izdvojila da je hrvatsko tržište za ovaj OPG još uvijek najvažnije, dok je talijansko sljedeće najveće. „Nastavljamo tradicionalno obiteljsko poslovanje jer smo na idealnoj geografskoj poziciji.

Još od antike ovaj je kraj poznat kako jedan od najkvalitetnijih što se proizvodnje maslinova ulja tiče. No, naš je najveći trenutni problem prvo to što imamo premalo ulja, bez obzira što imamo dosta proizvođača. Jako smo dispanzirani te bi se mali proizvođači trebali udružiti u zadrugu koja će garantirati otkup i prodaju pa čak i osnovati eko – zonu. Istarska je županija zaista do sada već učinila mnogo, no posla još uvijek ima“, kaže Musizza. Dodaje i da ljudi nisu dovoljno educirani po pitanju kvalitete i upotrebe maslinova ulja, kako potrošači tako i kupci, te da bi se određeni set aktivnosti trebao provoditi i u tom smjeru. Perspektive za Istru i proizvođače poput OPG-a Musizza svakako ima, zaključila je vlasnica, jer zdrav način života nije trenutna moda već nešto što se potrajati možda i zauvijek.

Azri, Agencija za ruralni razvoj Istre, predstavila je proizvode od istarskog boškarina. Njihova najveća zasluga je što su pasminu pred izumiranjem spasili zahvaljujući vlastitim naporima. Prodaju, kažu iz Azrija, i na hrvatskom i stranim tržištima koja osvajaju prerađevinama od mesa istarskog boškarina koje oplemenjuju istarskim vinima i tartufima. Posljednjih 12 godina, uz pomoć Istarske županije, uspjeli su revitalirizirati jedan od zaštitnih znakova ovog područja.

Osim lokalnih, istarskih proizvođača, na Festival su došli i izlagači iz srca Hrvatskog Zagorja. Jedan od njih je i OPG Kvež koji dolazi iz Sv. Križa Začretja koji se bavi uzgojem i preradom mesa i mesnih proizvoda. U Poreču nisu prvi put, a ni festivalske aktivnosti im nisu strane jer je upravo to jedan od najboljih načina predstavljanja i povezivanja s kupcima. „Postojimo četiri godine, uzgajamo svinje i žitarice i imamo pogon za preradu mesa koji smo opremili u skladu sa standardima Europske Unije. Za sad se nismo probili na međunarodna tržišta jer imamo tu sreću da sve što proizvedemo u ovim kapacitetima i prodamo“, poručili su iz Kveža.

Bučino ulje i proizvodi od buče poput sjemenki, namaza i brašna u Poreč su doputovali iz Varaždina. Vlasnica je otkrila da ovaj OPG postoji već pet godina i da posluju uspješno iako su posao pokrenuli u prilično turbulentnim vremenima.

„Koristili smo poticaje za poljoprivredu, ali i oni su sve manji i sve teže njima pokrivamo i osnovne troškove. Naše proizvode izvozimo u inozemstvo, primjerice u Belgiju. Uspješni smo dobrim dijelom i zahvaljujući činjenici što posjedujemo eko – certifikat pa nam se kupci obraćaju s povjerenjem“, rekla je vlasnica Andrea Petrović. Najbolje se prodaje namaz od bučina ulja i čokolade, iako su prve reakcije ljudi bile iznenađenje. Svoje proizvode distribuiraju diljem Hrvatske i putem distributivnih kanala Bio&bio trgovina.

Jedan od primjera koliko se trud i upornost isplate mala je tvrtka Bjondi iza koje stoji Biserka Pudić koja se u Hrvatsku, napustivši ugostiteljstvo, vratila iz Njemačke. Tvrtku je, kaže, otvorila jer dugo nije mogla pronaći posao. Bavi se proizvodnjom prirodnih sokova te je na tržište plasirala i vlastitu liniju prirodne kozmetike.

„Boriš se, mučiš se i uspiješ na kraju. Najveći minus našeg tržišta je što za pokretanje bilo kakvog posla treba izdvojiti dosta novca, skup je najam prostora, sve je skupo a kupci u konačnici očekuju proizvode po niskim cijenama“, kaže Pudić. Natavlja i da tržište postoji, da je interes velik, kako domaćih tako i turista. Osvrnula se i da je ekonomska kriza ostavila velikih tragova na potrošače i da se većina njih još uvijek nije oporavila. „To je veliki problem nas malih, naročito orijentiranih na jedan ili dva proizvoda. Ako to ne ide kako treba, nemamo se na što prebaciti“, dodala je. Konkurencije se ne boji jer mjesta ima za sve, najvažnije je biti dobar u onome što radiš. Radno vrijeme kao ni slobodne dane ne poznaje jer ova vrsta proizvoda traži rad cijele godine. „O ovolikom uspjehu i potencijalima širenja nisam ni sanjala. Danas imam potencijala za gradnju proizvodnih pogona, a počela sam s nekoliko prodanih boca dnevno“, zaključila je Pudić.

>> Hrvatska ekokozmetika od ljekovitog bilja i vrtni roštilji probili se na europske police

>> Festival ručnog rada i tradicijskih delicija na samoborskom trgu

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.