PLANIRAJU NOVE INVESTICIJE

Automobilski sektor u Mađarskoj zapošljava 100 tisuća ljudi: Audi i Daimler upozoravaju na nestašicu radne snage

Foto: DPA/PIXSELL
audi
Foto: DPA/PIXSELL
audi
Foto: DPA/PIXSELL
audi
Foto: DPA/PIXSELL
audi
21.10.2016.
u 07:42
Audi, koji je lani u Mađarskoj proizveo više od dva milijuna motora i više od 160 tisuća automobila, sponzorira lokalna sveučilišta kako bi osigurao podmirenje svojih potreba za osobljem.
Pogledaj originalni članak

Njemački proizvođači automobila Audi i Daimler imaju probleme zbog nestašice radne snage u Mađarskoj, upozorili su njihovi izvršni direktori na ovotjednoj konferenciji u Budimpešti, poručivši mađarskim vlastima da treba uložiti dodatne napore u smjeru poboljšanja mobilnosti radnika i lokalne infrastrukture

Godine iseljavanja u zapadnu Europu stvorile su manjkove radnika u zemljama na istočnoj strani Europske unije, poput Mađarske, Poljske i Češke, što je otegotna okolnost kompanijama u svim sektorima prilikom angažiranja novih zaposlenika.

Automobilski sektor u Mađarskoj zapošljava preko 100 tisuća ljudi i čini više od desetine mađarskog izvoza. MAGE, lokalno udruženje industrije, objavilo je da su tvornice u Mađarskoj, kojima dominiraju veliki zapadnjački brendovi, proizvele preko milijun automobila u prošloj godini. 

Audi je investirao 8,5 milijardi eura u svoja mađarska postrojenja u gradu Gyor u zapadnoj Mađarskoj, a Daimler je u srpnju najavio milijardu eura vrijednu ekspanziju svoje tvornice Mercedesa u Kecskemetu, gdje očekuje početak proizvodnje u 2020. godini.

"Postoje određeni razlozi za zabrinutost. Ako mislimo na ljudski kapital, probleme vidimo u nužnoj kvantiteti kao i u pronalaženju dovoljno stručno osposobljenih kolega", kazao je izvršni direktor Audi Hungarie Peter Koessler na konferenciji u Budimpešti posvećenoj automobilskoj industriji. 

Audi, koji je lani u Mađarskoj proizveo više od dva milijuna motora i više od 160 tisuća automobila, sponzorira lokalna sveučilišta kako bi osigurao podmirenje svojih potreba za osobljem. 

Koessler je kazao da bi mađarske vlasti trebale napore fokusirati na poboljšanje stambenih uvjeta i lokalne infrastrukture kako bi se povećala mobilnost radnika i osigurala dostatna ponuda radnika u budućnosti.

"Izazovi su veliki. Ako ih uspijemo riješiti, mađarska industrija automobila ima lijepe izglede za budući razvoj. No, ima tu posla koji treba odraditi", kazao je.

Izvršni direktor Mercedes-Benzova proizvodnog ogranka u Mađarskoj Christian Wolff ustvrdio je da je Daimlerova odluka o širenju poslovanja u Mađarskoj, koja će stvoriti 2.500 radnih mjesta, odraz dobre tamošnje investicijske klime, no upozorio je i na određene teškoće.

"Situacija s radnicima zasigurno predstavlja izazove za budućnost. Moramo raditi u suradnji s vladom i lokalnim vlastima", istaknuo je. 

Po njegovim su riječima, konkurentne plaće samo početak. Daimler također mora ulagati u tamošnje obrazovanje i omogućiti infrastrukturu poput vrtića za djecu i stanova za radnike u Kecskemetu. Međutim, kako je Wolff dodao, mađarske tvrtke trebaju izbjeći da budu uvučene u spiralu rasta plaća u nastojanju da brzo sustignu zapadnjačke razine plaća, zato što bi time naštetili mađarskoj konkurentnosti.  

>> U Novom Mestu dnevno proizvedu 580 auta, a sad trebaju još tisuću radnika i proizvodnju dižu na 900

>> Automobilski kokpit budućnosti razvijen u Tvornici ideja Zagreb

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TE
texas
18:10 21.10.2016.

Ma daj ljudima normalne plače a ne samo menađerima mazat vrat!!!