JEDNOSTAVNA METODA

Upalila vam se rezerva? Evo kako točno izračunati koliko još kilometara možete prijeći

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Gorivo od danas drastično jeftinije, litra benzina manje od 10 kuna
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Gorivo od danas drastično jeftinije, litra benzina manje od 10 kuna
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Šibenik: Od danas skuplje gorivo
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Šibenik: Od danas skuplje gorivo
06.10.2025.
u 15:00
Ako želite saznati točnu količinu goriva s kojom raspolažete na rezervi, možete primijeniti jednostavan trik. Sljedeći put kada se upali lampica, uputite se izravno na benzinsku postaju i napunite spremnik do vrha, odnosno do prvog "klika" pištolja
Pogledaj originalni članak

Signalna lampica za gorivo ne znači da je vaš spremnik potpuno prazan, već da ste počeli koristiti rezervu. Taj sigurnosni mehanizam osmišljen je kako bi vam dao dovoljno vremena da sigurno stignete do najbliže benzinske postaje. Količina goriva u rezervi varira od vozila do vozila, no u pravilu se radi o 10 do 15 posto ukupnog kapaciteta spremnika. Primjerice, ako vaš automobil ima spremnik od 55 litara, lampica će se vjerojatno upaliti kada u njemu ostane između 5,5 i 8 litara goriva. Iako je korisno poznavati ovaj podatak, važno je razumjeti da je rezerva namijenjena za izvanredne situacije, a ne za redovitu vožnju do posljednje kapi.

Ako želite saznati točnu količinu goriva s kojom raspolažete na rezervi, možete primijeniti jednostavan trik. Sljedeći put kada se upali lampica, uputite se izravno na benzinsku postaju i napunite spremnik do vrha, odnosno do prvog "klika" pištolja. Zapišite koliko ste točno litara goriva ulili. Zatim u priručniku za vaše vozilo ili na internetu pronađite podatak o ukupnom kapacitetu spremnika. Oduzimanjem količine goriva koju ste ulili od ukupnog kapaciteta dobit ćete precizan broj litara koji čini vašu rezervu. Na primjer, ako je kapacitet spremnika 55 litara, a vi ste ulili 49 litara, vaša rezerva iznosi točno 6 litara.

Jednom kada znate volumen rezerve, lako možete procijeniti i domet. Potrebno je samo taj broj usporediti s prosječnom potrošnjom vašeg automobila. Formula je jednostavna: podijelite količinu goriva u rezervi s prosječnom potrošnjom na 100 kilometara i zatim pomnožite sa 100. Nastavimo li s prethodnim primjerom, ako vam je na rezervi ostalo 6 litara, a vaš automobil u prosjeku troši 6 litara na 100 kilometara, vaš teoretski domet iznosi oko 100 kilometara. Ovo je, naravno, samo procjena koja vrijedi u idealnim uvjetima, dok stvarni domet može značajno varirati.

Razlike u dometu na rezervi su ogromne i ovise o nizu čimbenika, zbog čega je ključno ne oslanjati se slijepo na izračune. Neki štedljivi kompaktni automobili, poput modela marke Toyota, mogu prijeći i do 70 kilometara, dok će veća SUV vozila ili kamioneti, kao što je Ford F-150, jedva dosegnuti 30 do 40 kilometara. Upravo zato je važno razumjeti koji sve vanjski faktori utječu na potrošnju i prilagoditi vožnju kako biste maksimalno iskoristili preostalo gorivo i sigurno stigli na odredište.

Vaš stil vožnje presudan je faktor. Agresivna vožnja s naglim ubrzanjima i kočenjima drastično povećava potrošnju goriva u usporedbi s mirnom i fluidnom vožnjom. Jednako su važni i uvjeti na cesti; gradska vožnja s čestim zaustavljanjima i kretanjima troši znatno više goriva nego vožnja konstantnom brzinom na autocesti. Također, ne zaboravite na opterećenje vozila i korištenje dodatnih potrošača poput klima uređaja ili grijača sjedala. Svi ti sustavi crpe energiju iz alternatora, koji je pogonjen motorom, što izravno povećava potrošnju goriva i smanjuje vaš domet.

Iako je ponekad neizbježno, česta vožnja na rezervi može uzrokovati ozbiljnu i skupu štetu na vašem vozilu. Pumpa za gorivo, smještena unutar spremnika, oslanja se na okolno gorivo za hlađenje i podmazivanje. Kada je razina goriva niska, pumpa se može pregrijati i otkazati. Osim toga, na dnu spremnika s vremenom se nakupljaju talog i nečistoće. Vožnjom na rezervi riskirate da te nečistoće budu usisane u sustav goriva, što može začepiti filtar goriva ili brizgaljke, uzrokujući nepravilan rad motora i potencijalno skupe popravke.

Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Prvi ovosezonski snijeg pao je na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Prvi ovosezonski snijeg pao je na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Platak: Prvi ovosezonski snijeg pao na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Prvi ovosezonski snijeg pao je na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Prvi ovosezonski snijeg pao je na Platku
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Prvi ovosezonski snijeg pao je na Platku

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

OS
Ostrež
17:49 06.10.2025.

Sjajni savjeti, fascinantno!

Avatar Kajman
Kajman
15:10 07.10.2025.

ili, zapišeš stanje na kilometar satu i voziš dalje dok auto ne stane. Onda od stanja na kilometar satu odbiješ stanje koje isi imao kada se je upalila lampica i ola, imaš točno koliko možeš proći na rezervi. Osim toga to će te naučiti da se sljedeći put više ne dovedeš u situaciju da ostaneš bez goriva.

ST
Starčević
18:09 06.10.2025.

kad sam bio mlađan vozač ja, prva mi je lampica od goriva pregorila....