ISTRAŽIVANJE APP ANNIE

U raznim mobilnim aplikacijama provedemo trećinu budnog vremena, skoro 5 sati dnevno

Foto: Pexels
U raznim mobilnim aplikacijama provedemo trećinu budnog vremena, skoro 5 sati dnevno
17.01.2022.
u 19:44
Kada se radi o rekorderima preuzimanja, prvi je, kao i godinu ranije, TikTok, a slijede ga Instagram, Facebook i WhatsApp. Osim njih, na top-listu je, i to na visoko 5. mjesto, ušao Telegram. Ako se gleda potrošnja korisnika u financijskom smislu, tu pak prednjači TikTok, a slijede ga YouTube, Tinder i Disney+
Pogledaj originalni članak

U protekloj godini korisnici su na svojim mobitelima proveli više vremena nego ikad dosad, pokazalo je istraživanje analitičke kuće App Annie.

Prema njihovim nalazima, svjetsko stanovništvo prosječno je “visilo” na mobitelima gotovo 5 sati dnevno, točnije 4,8 sati. Gotovo trećinu budnog vremena, dakle, ljudi su posvetili svojim pametnim telefonima i surfali internetom te koristili razne aplikacije koje se nude. U odnosu na, primjerice, 2019., to je povećanje od 30 posto.

Iako je trend pokazivao sve veću ovisnost o mobitelima, ipak su dvije pandemijske godine taj rast ubrzale, smatraju analitičari. Oni su promatrali 10 razvijenijih gospodarstva te tako došli do podatka da su korisnici u Brazilu, Indoneziji i Južnoj Koreji premašili 5 sati dnevnog korištenja mobitela 2021.

Prosječni Amerikanac, primjerice, gledao je TV 3,1 sat dnevno, dok je na svom mobilnom uređaju proveo 4,1 sat u 2021. Na mobitelima je danas gotovo sve te su sve kategorije aplikacija, od društvenih mreža, videopoziva, šoping-aplikacija ili pak aplikacija za spojeve te, naravno, gejming appova, ali i onih financijskih ili aplikacija za osiguranje bilježile rast.

Podaci iz ovog tradicionalnog godišnjeg izvješća o korištenju mobitela, odnosno aplikacija pokazuju da su mobiteli sve više u fokusu i da donose sve više prihoda, a posebno su svoje mobilne prihode povećali već etablirani servisi i društvene mreže te foto-video aplikacije. Tako su lani najveći rast zabilježili YouTube i prodorni TikTok, čiji rast generira većinom mlađa (Gen Z) generacija korisnika. No njihov rast, odnosno povećanje količine vremena koje korisnici na njima provode nije išlo nauštrb drugih aplikacija, već su zapravo i ostali pretendenti na mobilne prihode bili na dobitku.

Zapravo, ono što se događa na tržištu jest da korisnici sve više vremena koje nekad nisu provodili na mobitelu sada posvećuju upravo aplikacijama na pametnim telefonima, pokazuju podaci App Annie. Trend rasta prati posebice i mobilno igranje, na koje je prošle godine potrošeno 116 milijardi dolara.

Mobilni ekosustav zdraviji je nego ikad: izdavači su 2021. objavili 2 milijuna novih aplikacija i igara. Naime, ukupno je sada više od 21 milijun aplikacija i igara objavljeno lani na iOS-u i Google Playu. Google Play činio je 77 posto svih objava aplikacija i igara u 2021. I na iOS-u i na Google Playu igre su predstavljale 15 posto svih novih izdanja u 2021., dok je preostalih 85 posto novih aplikacija obuhvaćalo sve kategorije u trgovinama aplikacija, od društvenih do osiguranja i zdravstva.

Aplikacije se s vremenom uklanjaju i postupno brišu kako bi se ostavilo mjesta za trenutačno “žive” aplikacije i igre dostupne za preuzimanje u trgovinama aplikacija a radi se o 5,4 milijuna aplikacija odnosno 1,8 milijuna na iOS-u i 3,6 milijuna na Google Playu. Uz pametne telefone koji pružaju neusporediv doseg i pristup milijardama potrošača diljem svijeta, sve industrije usmjerile su se na mobilne uređaje i nova izdanja aplikacija.

Budući da su i korisnici migrirali na mobilne uređaje to prati i njihovu potrošnju. Tako je u 2021. bilo više od 230 aplikacija i igara koje su premašile 100 milijuna dolara godišnje potrošnje korisnika, a njih 13 premašuje milijardu dolara. To je porast za 20 posto u odnosu na 2020. U 2021. hit-igre kao što su Roblox i Genshin Impact zabilježile su daljnji rast potrošačke potrošnje jer su mobilne igre sada sposobne ponuditi grafiku poput konzole te dobro iskustvo igranja.

Casual igre kao što su Bridge Race i Hair Challenge bile su ključni pokretači preuzimanja, ali u 2021. godine igrale su se i neke već dobro znane uzdanice poput Pokémona UNITE i Pubg: NEW STATE koje su ostvarile veliki broj preuzimanja i, naravno, korištenja. Vrijeme u aplikacijama za kupnju premašilo je 100 milijardi sati na globalnoj razini i poraslo je 18 posto u odnosu na prethodnu godinu. Premda šoping-aplikacije, kao i one financijske nisu još zahvatile u potpunosti generaciju Z, i dalje ostvaruju impresivan rast i zapravo hvataju povoljne trendove u budućnosti.

Ukupan broj sati provedenih u gledanju aplikacija za streaming videa porastao je za 16 posto diljem svijeta u odnosu na doba prije pandemije. Inače, kada se radi o rekorderima preuzimanja, prvi je, kao i godinu ranije, TikTok, a slijede ga Instagram, Facebook i WhatsApp. Osim njih, na top-listu je, i to na visoko 5. mjesto, ušao Telegram.

Ako se gleda potrošnja korisnika u financijskom smislu, tu pak prednjači TikTok, a slijede ga YouTube, Tinder i Disney+. Svjetski vladar u broju mjesečno aktivnih korisnika i dalje je Facebook, čije su četiri aplikacije na vrhu ove ljestvice (Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram). Tek iza njih plasirali su se Amazon, TikTok, Telegram, Twitter, Spotify i Netflix, pokazuju podaci App Annie.

>> VIDEO Brzo antigensko testiranje od danas i kod obiteljskih liječnika: 'Mnoge ordinacije još ih nisu dobile'

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.