Kvaliteta vida

Svaki četvrti hrvatski vozač ne vidi kuda vozi!

Foto: ''
Svaki četvrti hrvatski vozač ne vidi kuda vozi!
22.11.2011.
u 13:00
Čak 66 posto žena nije pregledalo vid u posljednje dvije godine, a 17 posto muškaraca nikada nije ni bilo na pregledu
Pogledaj originalni članak

Čak 25 posto vozača nema dobar vid na daljinu, a svaki drugi vozač ne vidi dobro na blizu – pokazala je provjera vidne oštrine koju su na 415 naših vozača i vozačica u rujnu proveli Hrvatski autoklub i tvrtka Essilor na četiri benzinske postaje Tifon, u Zagrebu, Rijeci, Zadru i Osijeku.

60.000 problematičnih

Kao mjerilo slabog vida uzeti su rezultati manji od 80 posto, bilo bez ili s nekim optičkim pomagalom. Tri posto ispitanih ima vid na daljinu slabiji od 50 posto, kolika je zakonska granica za upravljanje automobilom, što bi značilo da u Hrvatskoj koja ima oko dva milijuna vozača oko 60.000 vozača ima vid 50 posto slabiji od onoga kod potpuno zdravog vozača.

Poražavajuće rezultate koji svjedoče da se Hrvati nedovoljno brinu za svoj vid komentirao je oftamolog Igor Petriček iz KBC-a Zagreb.

– Vozači 90 posto informacija za volanom dobivaju vidom. Osim oštrine vida vozaču se prije izdavanja liječničkog uvjerenja prema zakonu mora provjeriti i osjetljivost očiju te vidno polje. Ali, to se, prema mom iskustvu, u Hrvatskoj ne radi. Neki kažu da je skupo, ali za to ne smije biti izgovora jer vozači sa suženim vidnim poljem uzrokuju dvostruko više nesreća – rekao je Petriček.

U Hrvatskoj je zakonski dopustiva vidna oštrina 50% (uredna vidna oštrina je 100%).

– Bez obzira na zakonske odredbe, opasno je voziti bez pomagala ako vam vid nije dobar. Moja dioptrija od 0,5 je zakonski dopustiva, ali meni ne bi palo na pamet voziti autocestom bez naočala jer je to preopasno. Svaki vozač bi trebao vidjeti najbolje što može, ako treba uz pomagala, a ne samo zakonski dopustivo – kaže Petriček.

Nemaju odgovarajuće leće

Najalarmantniji su rezultati kod vozača starijih od 40 godina koji nose naočale ili leće. Kod muškaraca iz te skupine 41 posto ispitanika nema dobar vid, a kod žena 43 posto. To znači da oni nemaju odgovarajuće naočale ili leće i potrebna im je korekcija. Rezultati ispitivanja pokazuju i da vozači vrlo često zanemaruju vid. Čak 66 posto žena nije pregledalo vid u posljednje dvije godine, a 17 posto muškaraca nikada nije ni bilo na pregledu. Zanimljivo, pet posto ispitanih muškaraca nikada nije bilo na pregledu vida iako nose naočale. Znači da su naočale kupili u drogeriji, a uopće ne znaju odgovaraju li im one. Dakako, za vožnju je važniji vid na daljinu, ali ne treba zanemariti ni vid na blizu.

– Ako ne vidimo dobro brzinomjer ili putno računalo koje se nalazi ispred nas ili, primjerice, navigacijski uređaj, izgubit ćemo puno više vremena očitavajući informacije s tih uređaja. Za to vrijeme nećemo pratiti što se događa u prometu i zapravo ćemo ugrožavati sigurnost – rekao je Damir Novak iz HAK-a.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

DU
Deleted user
13:37 22.11.2011.

Ovima kaj slabo vide još dodati one kaj su kupili vozačku, plus klinci u divljim autima (auti jaki, a klinci neiskusni), i rezultat je vidljiv svaki dan u crnoj kronici.

DU
Deleted user
13:40 22.11.2011.

Po novom zakonu nekad obvezni pregled kod oftalmologa za dobivanje i produživanje vozačke dozvole više nije obvezan. Vid ovlaš kontroliraju specijalisti medicini rada. Tako da ispada da najubojitije opružje današnjice možete koristiti ako imate 400-500kn za liječničku svjedodžbu.

MA
mapavlek
14:12 22.11.2011.

Kako najednom očalenki vode brigu o vozačima, sram ih može biti, a i one koji im daju ili prodaju medijski prostor, teški su materijalisti.