YUGO 45

Na današnji dan krenula prodaja 'ponosa Jugoslavije' na američkom tržištu

Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Na današnji dan krenula prodaja 'ponosa Jugoslavije' na američkom tržištu
26.08.2018.
u 16:49
Kako su ga jeftino plaćali, vlasnici su se prema njemu i odnosili tako, zanemarujući čak i najosnovnije održavanje, poput izmjena ulja
Pogledaj originalni članak

Na današnji dan 1985. godine na američko tržište stigao je najpopularniji automobil bivše Jugoslavije, Yugo 45, jugoslavenska izvedenica Fiata 127, 'Europskog automobila 1972. godine'.

Početkom 1980-ih američki je poslovni čovjek Miro Kefurt došao na ideju o prodaji malog i ekonomičnog jugoslavenskog automobila na američkom tržištu. Koncentrirao se na Kaliforniju i na salonu u Los Angelesu izložio Yugo, a ondje ga je vidio mnogo poznatiji Malcolm Bricklin i još tijekom trajanja salona našao se na letu za Beograd, započinje autoportal.hr priču o ulasku Yuga na američko tržište. 

Ideja Yuga činila mu se dobitnom: relativno moderan i privlačan mali gradski automobil za Amerikance po smiješno niskoj cijeni. Tijekom osam godina čak je 141.511 Amerikanaca kupilo Yugo (ukupno ih je izvezeno 256.691) tako da priča o "totalnom neuspjehu" ne drži vodu. 

Unatoč sloganu "Kupite Yugo, ne traje dugo", Yugo 45 je bio živahan i štedljiv. Dobro je služio, uz sitne kvarove, ali bi na 100 do 150.000 km počeo dimiti pa je trebalo napraviti polugeneralku

Kako su ga jeftino plaćali, vlasnici su se prema njemu i odnosili tako, zanemarujući čak i najosnovnije održavanje, poput izmjena ulja.

Ipak, glavni se problem zvao Hyundai Pony, jeftiniji i kvalitetniji korejski konkurent pristigao ubrzo nakon Yuga. S druge je strane pak, u tadašnjoj SFRJ, proizvodnja za Ameriku značajno podigla kvalitetu i opremljenost modela za domaće tržište. Na automobilu je za izvoz u SAD moralo biti napravljeno oko 500 promjena, od čega su profitirali i domaći kupci. 

Pa otkud onda toliki negativni publicitet? Kao prvo, Amerikanci nisu imali ponudu drugih istočnoeuropskih automobila, pa nisu mogli znati koliko je Yugo u startu bio kvalitetniji od većine njih, a za američke standarde osamdesetih već nije bio posve adekvatan, zaključuje autoportal.hr.

Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu

Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 91

ME
Menjik
17:38 26.08.2018.

pa da, jugo je pravo tehnološko čudo, kakav Rimac i njegovih električnih 1200ks. on je samo najbrži električni automobil na svijetu. Živela Šugoslavija bre.

DU
Deleted user
17:38 26.08.2018.

Najružnije auto ikad uvezeno u SAD. Kakva država takav i auto. Čega se pametan stidi budala se ponosi.

Avatar Dobri Darko
Dobri Darko
18:32 26.08.2018.

Prodaja Yuga u SAD najbolje simbolizira bivšu državu i njezin put: smeće bilo i ostalo, i onda propalo