Pregled dana navigacija Središnja Hrvatska
Građanski odgoj

Odgovorna i aktivna mladež- budućnost su Hrvatske

Program izravno odgovara na neke strateške prioritete Vlade i od nacionalne je važnosti – kaže ravnatelj Ureda za udruge Igor Vidačak

Odgovorna i aktivna mladež- budućnost su Hrvatske

Foto: Kristina Štedul Fabac/Pixsell

Iskustva su jako dobra. Učenici aktivno sudjeluju, promišljaju i reagiraju. Svi su jako zadovoljni, i učenici i roditelji. Želimo obrazovati mlade koji će znati kritički razmišljati i donositi odluke. Jedino edukacijom od najranije dobi možemo očekivati odgovorno građanstvo – rekla je učiteljica razredne nastave Vesna Belokleić iz dugoreške OŠ Ivan Goran Kovačić u kojoj 64 učenika od prvog do osmog razreda sudjeluju u eksperimentalnom provođenju građanskog odgoja i obrazovanja.

Provodi se u 12 hrvatskih škola, a povodom toga u Karlovcu je u organizaciji GONG-a održan okrugli stol “Znam, razmišljam, sudjelujem”, Bilo je riječi o prednostima, izazovima, ali i preprekama u provođenju. Sudionici uglavnom imaju pozitivna iskustva, a ovom prilikom przentirali su postignuto.

 – Program izravno odgovara na neke strateške prioritete hrvatske Vlade, prioritete za potporu i razvoj civilnog društva. Bez djece i mladih, koji su sposobni dobro se informirati, kritički razmišljati i aktivno sudjelovati u javnim pitanjima, ne možemo niti govoriti o budućnosti Hrvatske. Građanski je odgoj i obrazovanje zapravo strateški prioritet Hrvatske i pitanje od nacionalne važnosti – napomenuo je ravnatelj Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske Igor Vidačak.

Predsjednik Vijeća GONG-a Berto Šalaj napomenuo je da se najmanje petnaest godina bavi građanskim odgojem i obrazovanje. U tom je razdoblju doživio faze i entuzijazma i razočaranja.

 – Sada imamo eksperimentalni program i po mom mišljenju prekretnica će biti 2014./2015. kada bi trebao zaživiti u svim školama. Svakodnevica nam pokazuje da mladi nisu još razvili stavove i vrijednosti u skladu s demokratskom političkom kulturom.

Među njima ima dosta predrasuda, nesnošljivosti i neznanja, ali ne zato što su oni krivi nego jer ih mi kao društvo nismo bolje pripremili. Mladi su pasivni i netolerantni. Društvene prilike nam pokazuju da nam je potreban jedan takav segment odgoja, a cilj je trajno uvođenje – napomenuo je Šalaj.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija