navigacija Hrvatska
Poplava odlikaša

Za upis u srednju školu uspjeh i prosječne ocjene 7. i 8. razreda

Taj kriterij morat će se najaviti u natječaju, a privilegij izravnog upisa u željenu školu imat će samo državni prvaci s ispita znanja i vrhunski sportaši

Za upis u srednju školu uspjeh i prosječne ocjene 7. i 8. razreda

Foto: VL FOTO

Učenici koji završavaju osnovnu školu u lipnju ove godine u srednje škole upisivat će se prema nešto izmijenjenim uvjetima i pravilima. Izradu novih kriterija Ministarstvo obrazovanja pokrenulo je nakon što se i lani pokazalo da su velik problem superodlikaši koje pojedine gimnazije ne mogu upisati, a ni pravedno obaviti selekciju jer je riječ o djeci s istim brojem bodova. Zbog toga je prošle jeseni osnovano povjerenstvo koje je uz ostalo predlagalo novo bodovanje uspjeha u osnovnoj školi, ukidanje nekih beneficija, ali i uvođenje novih za izvrsne učenike.

Promijenio odluku
– Povjerenstvo je predlagalo da škole koje imaju problema s viškom odlikaša mogu bodovati uspjeh od petog do osmog razreda, ali to bi morale objaviti u natječaju za upis učenika. Usto, predviđa se da se u željene škole izravno upisuju učenici koji su pobijedili na državnom natjecanju iz nekog predmeta te vrhunski sportaši. U sustav srednjoškolskog obrazovanja vraćaju se i policijske škole – kazala je pomoćnica ministra za srednje školstvo Vesna Hrvoje Šic.

Unatoč takvu prijedlogu povjerenstva, ministar obrazovanja Radovan Fuchs, koji bi odluku o kriterijima za upis u srednje škole trebao potpisati danas ili sutra, u posljednji trenutak odlučio se za drugo rješenje.

– Umjesto proširenja bodovanja uspjeha na peti i šesti razred, odlučio sam da se u školama koje imaju više djece s istim brojem bodova vrednuje prosječna ocjena iz svih predmeta u sedmom i osmom razredu – kazao je Fuchs.

Dodao je također da će ostati i bodovanje plesne i glazbene škole unatoč tome što je struka predlagala drugačije. U srednje škole za obrazovanje policajaca moći će se upisivati svi učenici koji su završili prva dva razreda u bilo kojoj drugoj srednjoj školi ili gimnaziji. Hoće li se bodovati i ocjena iz vladanja kao što je bilo lani, još je neizvjesno. Većina ravnatelja smatra da to nije dobro, no u Ministarstvu obrazovanja i dalje smatraju da na taj način potiču primjereno ponašanje učenika i od toga, barem zasad, ne žele odustati.

Još sporno vladanje
Protiv bodovanja vladanja učenika je i ravnatelj zagrebačke Druge gimnazije Drago Bagić.

– Ako se boduje vladanje, onda treba bodovati neprimjereno, dobro i uzorno, a ne samo uzorno – ističe Bagić. On i njegovi kolege ravnatelji srednjih škola, iako su svjesni toga da svaka ocjena ne odražava stvarno znanje učenika, protive se bilo dodatnu testiranju ili prijamnim ispitima za srednje škole.

– To bi bilo previše stresno za djecu te dobi – tvrdi Bagić.

Ravnateljica zagrebačke Sedme gimnazije Ljilja Vokić smatra da je rješenje u oštrijoj kontroli osnovnih škola. – Trebalo bi provesti testiranja učenika i vidjeti jesu li im ocjene u skladu sa znanjem. Na temelju toga trebalo bi ići u promjene – ističe Lj. Vokić.

Prilagodba potrebama tržišta Na

Prilagodba potrebama tržišta

Na izradi kriterija za upis u srednje škole i definiranju upisnih kvota u školama ove godine, uz predstavnike Ministarstva obrazovanja, radili su i stručnjaci ministarstava gospodarstva, turizma i drugih resora. Tako se žele preciznije razmotriti potrebe tržišta i omogućiti mladima da nakon srednje škole, ako žele, lakše nađu posao.

 

Najznačajnije razlike pri upisu u srednj

Najznačajnije razlike pri upisu u srednju školu

Sada:

- bodovanje uspjeha u sedmom i osmom razredu osnovne škole

- bodovanje rezultata postignutih na županijskim i državnim natjecanjima

- dodatni bodovi priznaju se vrhunskim sportašima

- bodovanje završenih glazbenih i plesnih škola

Ubuduće:

- bodovanje uspjeha sedmog i osmog razreda te prosječne ocjene iz svih predmeta u ta dva razreda

- izravno upisivanje u željenu srednju školu državnim prvacima

- izravan upis omogućit će se i vrhunskim sportašima

- ostat će do daljnjega i bodovanje glazbenih i plesnih škola

Ocijeni:

1 2 3 4 5

0 (0 ocjena)
Ispravi pogreške

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • jozzica jozzica

    26.03.2011 u 16:34h

    Nevjerojatno, pa prosječan broj ocjena je zapravo prosjek učenika s kojim je prošao razred(npr za opću gimnaziju će se bodovati hrvatski jezik ,matematika ,jezik ,zemljopis, povijest i 2 puta po prosjek ocjena, ili?), zasto tako nisu rekli... a što sa ucenicima koji idu na izborni predmet u školi tipa talijanski jezik? Da li će se tome učeniku računati taj prosjek sa ili bez talijanskoga jezika??
    0 0% 0
  • cornxxl cornxxl

    24.03.2011 u 09:29h

    – Umjesto proširenja bodovanja uspjeha na peti i šesti razred, odlučio sam da se u školama koje imaju više djece s istim brojem bodova vrednuje prosječna ocjena iz svih predmeta u sedmom i osmom razredu – kazao je Fuchs. .................................................................................................................... Ovdje se govori o tzv. superodlikašima, djeci koja ima prosjek 5.0, i kako onda utvrditi razliku prosječnih ocjena? S druge strane, zašto se ne prepoznaje talent djece za pojedine grane? Recimo, dijete koje rastura jezike, ne mora nužno biti i matematički genijalac, a zbog nekog iz glazbene škole neće moći u jezičnu?
    0 0% 0
  • sadaive sadaive

    24.03.2011 u 00:02h

    Nije nastala inflacija ocjena,superodlikaša ima puno zbog pritiska roditelja na svoje uboge sinove i kčerke,konstantno pothranjivanje strahom od propasti i siromaštva,ostane li se polupismen.No,mi nemamo industriju,ni tvornice,nema realne potrebe za80-90 % inžinjerskog kadra,a ni doturima se ne piše bolje.Zato,ako se igdje upisujete,idite na višejezične diplome i na one faksove koji su kredibilni i izvan granica Hr..
    0 0% 0
  • jozzica jozzica

    26.03.2011 u 16:34h

    Nevjerojatno, pa prosječan broj ocjena je zapravo prosjek učenika s kojim je prošao razred(npr za opću gimnaziju će se bodovati hrvatski jezik ,matematika ,jezik ,zemljopis, povijest i 2 puta po prosjek ocjena, ili?), zasto tako nisu rekli... a što sa ucenicima koji idu na izborni predmet u školi tipa talijanski jezik? Da li će se tome učeniku računati taj prosjek sa ili bez talijanskoga jezika??
    0 0% 0
  • cornxxl cornxxl

    24.03.2011 u 09:29h

    – Umjesto proširenja bodovanja uspjeha na peti i šesti razred, odlučio sam da se u školama koje imaju više djece s istim brojem bodova vrednuje prosječna ocjena iz svih predmeta u sedmom i osmom razredu – kazao je Fuchs. .................................................................................................................... Ovdje se govori o tzv. superodlikašima, djeci koja ima prosjek 5.0, i kako onda utvrditi razliku prosječnih ocjena? S druge strane, zašto se ne prepoznaje talent djece za pojedine grane? Recimo, dijete koje rastura jezike, ne mora nužno biti i matematički genijalac, a zbog nekog iz glazbene škole neće moći u jezičnu?
    0 0% 0
  • sadaive sadaive

    24.03.2011 u 00:02h

    Nije nastala inflacija ocjena,superodlikaša ima puno zbog pritiska roditelja na svoje uboge sinove i kčerke,konstantno pothranjivanje strahom od propasti i siromaštva,ostane li se polupismen.No,mi nemamo industriju,ni tvornice,nema realne potrebe za80-90 % inžinjerskog kadra,a ni doturima se ne piše bolje.Zato,ako se igdje upisujete,idite na višejezične diplome i na one faksove koji su kredibilni i izvan granica Hr..
    0 0% 0