Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NOVA PRAKSA CRKVE

Svećenik u kući: U koje će domove ići i o čemu će sve razgovarati s obiteljima

06.12.2015., Jezera - Povodom blagdana Svetog Nikole, zastitnika putnika i pomoraca, u uvali sv. Nikole, ispred istoimene crkvice iz 15. stoljeca odrzana je misa.  Nakon mise vjernike, a posebno djecu pohodio je sv. Nikola koji je za ovu priliku dosao bro
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
07.11.2016.
u 10:00

Odlaskom u privatne domove vjernika svećenici se žele upoznati s problemima suvremenog hrvatskog društva i (ne)vjernika

U zemlji s 86 posto deklariranih katolika u kojoj se približio broj vjerskih i građanskih brakova Crkva, svjesna da se u suvremenom društvu udaljila od stvarnog života dobrog dijela vjernika kao i oni od nje, želi napraviti iskorak i približiti im se slanjem svećenika u privatne domove vjernika, kako je najavljeno u dokumentu Hrvatske biskupske konferencije (HBK) o župnoj katehezi.

No to udaljavanje Crkve od života i problema praktičnih vjernika, od onih koji vjeruju u Boga, ali nisu praktični vjernici nije od jučer, nego traje godinama, pa i desetljećima, i pitanje je može li Crkva vratiti nestalo povjerenje ili je to izgubljena bitka?

Na najavu slanja svećenika u privatne domove dio javnosti je  negativno reagirao smatrajući to upadom u privatnost. Što Crkva želi postići posjetima svećenika u domovima vjernika, pitali smo sociologa religije prof. dr. Ivana Markešića, koji je proučio radni dokument HBK, koji ide u javnu raspravu.

Ritualni vjernici

Uvođenjem u službu župnih kateheta/tica koji će dolaziti i u privatne kuće i stanove namjere Crkve su jasne: – Ovaj dokument jedan je od pokušaja u Crkvi kako doći do tzv. nominalnih vjernika katolika, do tzv. sezonskih vjernika, do onih koji su to samo po krsnome listu i kojima Crkva treba samo u prigodama rituala, pričesti, krizme, ženidbe i smrti i kako im iznova protumačiti poruke Isusa – kaže Markešić.

U praksi će se vidjeti kako će građani, koji imaju formirane stavove o Crkvi, vjeri i svoje poimanje Boga, reagirati na novinu HBK.

– Temeljem ovog dokumenta Crkva neće postupati kao, primjerice, osiguravajuća društva ili agencije za istraživanje javnoga mnijenja koje šalju agente odnosno anketare na individualne adrese, nego će, kako ja to razumijem, svećenike upućivati u obitelji koje se prijave za te susrete. Bit će to pomicanje susreta župnika sa župljanima iz župnoga ureda u obiteljske domove. I to s razlogom: tu se zacijelo misli na socijalne mreže župnicima dobro poznatih obitelji od kojih bi se očekivalo da na susrete sa župnikom pozovu prijatelje i znance, koji jesu ili nisu praktični vjernici ili nisu nikako vjernici – kaže Markešić. Dokument HBK bio bi pokušaj ostvarivanja ideje Pape Franje o novoj evangelizaciji društva, izlasku Crkve “na egzistencijalne periferije radi susreta s licem drugoga, počev od župnika i bliskih mu suradnika“. Župnik bi trebao ići ususret ljudima, u njihove životne i radne sredine.

O aktualnim pitanjima...

– Ti susreti trebali bi, prema ovom dokumentu, mogli poslužiti i za rasprave o braku, pobačaju, medicinski potpomognutoj oplodnji, razvodu, o rađanju i broju djece. Bila bi to i mogućnost upoznavanja svećenika s egzistencijalnim potrebama mnogih župljana i traženje načina kako im pomoći. Bio bi to obiteljski vjeronauk za mlađe i za starije koji sa svojom katoličkom vjerom nisu “u najboljim odnosima” – ističe Markešić.

Napominje da će se papine riječi, navedene u dokumentu HBK, teško ostvariti u predviđenoj župnoj katehezi jer je papin govor o odlasku svećenika “na egzistencijalne periferije” teško shvatiti kao odlazak samo u domove vjernika da bi se upoznali s problemima našeg društva, nego znači i odlazak na istinske periferije, u pučke kuhinje, pred urede za zapošljavanje, na slabo plaćena radna mjesta, u mjesta nacionalne, religijske, socijalne, zdravstvene i starosne isključenosti i izravno pomaganje ljudima u rješavanju njihovih problema. Bit će zanimljivo, kaže, hoće li primjer župne kateheze slijediti ostale vjerske zajednice, pa bismo, ako do toga dođe, po gradskim stanovima i seoskim imanjima mogli imati uz župne i crkveno-općinske, parohijske, džematske i ine kateheze.

Ključne riječi

Komentara 211

DU
Deleted user
08:38 07.11.2016.

Deklarirani katolik ne znači vjernik. Vjernika ima tri puta manje...

RI
Ringo
08:52 07.11.2016.

Mislim da su najveći problem oni koji redovno idu u crkvu, glume velike vjernike, a inače kradu, lažu, mute, varaju...Druga krajnost: ljudi koji nikad ne idu u crkvu, a oličenje su poštenja. Crkva bi na vlastitom primjeru trebala pokazati kako živjeti skromno i pošteno i to bi privuklo vjernike više od bilo kojeg drugog poteza. Materijalna razmetljivost i žudnja za moći odbijaju vjernike.

Avatar Glina74
Glina74
08:55 07.11.2016.

Katolik sam imam povjerenja u Boga ali nemam povjerenja u njegove trgovačke putnike na zemlji i u njegove predstavnike na zemlji. Kako reče ono netko propovijedaju vodu a sami piju vino . U te ne možeš imati povjerenja

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije