Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 144
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
rabljena vozila

Ne nasjedajte na priču da je auto koji kupujete prije vas vozila umirovljena učiteljica

21. 02. 2009., Zagreb, Hrvatska, - Akcije i snizenja u auto salonima. Automobili postavljeni ispred Auto Salona Zubak sa oznakom Akcija.
Foto: Goran Jakus/PIXSELL
12.04.2015.
u 16:22

Na Neostar vozilo jamstvo traje dvije godine ili 20.000 km – što prije nastupi – i jedino je takvo na europskom tržištu

Direktiva 1999/44/EC – koja je obvezujuća za zemlje članice Europske unije pa ju je i Hrvatska preuzela ulaskom u EU – propisuje da jamstvo na robu ne može trajati kraće od dvije godine. U članku 7. te direktive navodi se da države članice mogu odrediti da, u slučaju rabljene robe, trgovac za prodanu robu može odgovarati i kraće, ali ne kraće od jedne godine. Pojednostavljeno, za rabljeni automobil onaj tko ga prodaje ne mora vam dati nikakvo jamstvo, no ako ga nudi, ono mora trajati najmanje godinu dana. Za taj propis mnogi još ne znaju pa ne čudi što trgovci – mahom oni koji rabljene aute prodaju "u žici" – šakom i kapom nude tri do šest mjeseci jamstva, ne bi li kupca skrenuli u svoje dvorište, kao što ne čudi ni činjenica da su mnogi kupci rabljenih automobila zadovoljni bilo kakvim jamstvom. Nemojte padati na prvu, naizgled primamljivu ponudu. Danas veći trgovci na rabljene automobile nude ozbiljno jamstvo u trajanju od dvije godine. Kao za nove automobile mnogih marki.

Mislite i na servisiranje

To nam je potvrdio i Ilija Rkman, predsjednik Društva Potrošač, koji upozorava: – Roba koju kupujete od građana koji nisu poslovni subjekti nije obuhvaćena jamstvom. Kad je riječ o rabljenoj robi, u nekim se državama EU kupac i prodavač mogu dogovoriti o razdoblju jamstva kraćem od dvije godine, ali ne kraćem od 12 mjeseci. Prodavač bi vas o tome trebao obavijestiti. Rkman dodaje da, osim direktiva EU, praksu na tržištu rabljenih automobila definiraju i načela "dobrih poslovnih običaja". A ona nalažu pošteno i dobronamjerno pristupanje kupnji, odnosno prodaji.

Kupnja na sajmovima rabljenih automobila izravno od fizičke osobe nije, dakle, obuhvaćena jamstvom. No, tijekom dugotrajne krize na tržištu novih automobila mnogi su njihovi prodavatelji u ponudu uveli i rabljene automobile pa su upravo takvi odjeli među boljim mjestima za kupnju rabljenog vozila. Takve tvrtke imaju stabilnu logistiku, iskustvo i znanje potrebno za servisiranje vozila. Također, imaju ugled koji neće prokockati uvaljivanjem lošeg automobila kupcu. Rabljeni automobili u mrežu ovlaštenih trgovaca novim automobilima dolaze kupnjom po principu "staro za novo" (kupac novog vozila pod cijenu ostavi svoj rabljeni automobil) ili ga trgovac nabavi iz druge države putem prodajne mreže marke vozila koju predstavlja. Kad mu rabljeni automobil dođe u posjed, takav ga prodavatelj, ujedno i serviser, temeljito pregleda i ukloni nedostatke. Stoga i može jamčiti za njegovu ispravnost. Također, ne manje bitno, ako ipak kasnije iskrsne kakav problem, kupac zna gdje će dovesti automobil – u servis iste tvrtke kod koje ga je i kupio – te se podrazumijeva da će mu ga tamo popraviti. Nitko odmah u startu ne računa na probleme, no činjenica je da je automobil kompleksan sklop i kod rabljenih vozila uvijek su moguća iznenađenja. Stoga, jamstvo je bitno, i to jamstvo sa zaleđem.

Mazda, primjerice, za rabljene automobile koje nudi jamči do dvije godine od trenutka kupnje rabljenog automobila, ovisno o njegovu stanju i starosti.

Iz tvrtke TRCZ, koja je veliki prodavatelj provjerenih rabljenih vozila, navode da – u slučaju da se novi vlasnik vozila mora pozvati na jamstvo – kupac rabljenog automobila u troškovima popravka sudjeluje proporcionalno kilometrima koje je prevalio do nastanka kvara na vozilu. Osim dugogodišnjeg iskustva i ugleda TRCZ-a, kupcu ondje sigurnost ulijevaju i njihovi servisi.

Das Welt Auto – službena mreža prodaje rabljenih vozila u sklopu VW grupacije – također nudi rabljene automobile s jamstvom od godinu dana. Svaki auto koji otkupe od prvobitnog vlasnika i ondje prolazi opširnu provjeru i eventualni se nedostaci otklanjaju prije puštanja auta u prodaju.

I AutoZubakov Neostar – inače ovlašteni prodavatelj i serviser za vozila Volkswagen grupacije – među kvalitetnijim je mjestima za kupnju rabljenog automobila. Neostarovi automobili mogu se pohvaliti dvogodišnjim jamstvom. Odnosno, jamstvo na Neostar vozilo traje 24 mjeseca ili 20.000 km (što prije nastupi), i jedino je takvo na europskom tržištu rabljenih automobila.

Ne pristajte na manje

Navedeni trgovci (i) rabljenim vozilima nisu jedina sigurna mjesta za kupnju takvih automobila, no svakako su značajan putokaz koji ukazuje što vam trgovac može pružiti. I što bi trebao. Ne pristajte na manje, koliko god vam se automobil sviđao. Čvrsto jamstvo ipak vrijedi puno više od uobičajene tvrdnje da je automobil vozila jedna draga gospođa, umirovljena liječnica ili učiteljica. 

>> Lošiji smo od europskog prosjeka, bolji od susjeda 

>> Najčešće pogreške koje radimo u kružnom toku

Komentara 30

DA
davorlajbi
17:43 12.04.2015.

samo ste zaboravili reči da su auti u tim salonima 20 do 30% posto skuplji nego ako kupujete kod privatne osobe a takozvana garancija vrijedi samo na motor . sve ostalo kao bosch pumpa , visokotlačna pumpa , kompjutor , anlaser , alternator , kompresor klime i ostalo ne spada u tu vašu takozvanu garanciju , a svi dobro znaju da se upravo ovi nabrojeni dijelovi auta najviše kvare i najskuplji su dok sami motori u 99 % slučajeva nisu nikad problem

ČA
čarapan
17:55 12.04.2015.

auto je iz nemacke, vozila ga je baba samo vikendom i imala je kracu desnu nogu tako da nije mnogo forsirala makinu

VV
Vrazje Vjestice
17:11 12.04.2015.

obzirom da je ovo promotivni članak, ajmo malo kontrapromocije: svi ti koji daju garanciju, u pravilu su barem 20% skuplji za isto godište i opremljenost od ovih bez garancije. a s tih 20% veoma je lako dati garanciju, jer da se pokvari i svaki deseti automobil, još uvijek je na 9 ostalo po 20% ekstraprofita.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije