Putnici se žale, oni u plusu

ZET zaradi 6 milijuna kuna mjesečno samo zbog ove stvari

Foto: Robert Anić/PIXSELL
autobus ZET
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
05.03.2012., Zagreb - Kontrolorke Zet-a Sanja, Anamarija i Mila u lovu na svercere. Photo:
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
10.01.2013., Zagreb - Reportaza o ka u tramvajima. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL
28.01.2015.
u 12:00
Prodaja karata u vozilima ZET-a u 2014. porasla je za 150 posto, otkad se cijena izjednačila s onom na kiosku, 10 kuna
Pogledaj originalni članak

Otvaranje samo prednjih vrata u autobusima ZET-a koji prometuju na svim linijama u Gradu Zagrebu urodilo je plodom – barem onim financijskim.

Etiketa gubitaša

Naime, spomenuta Holdingova podružnica na taj način, u kojem se jasno podrazumijeva da vozači moraju kontrolirati tko im ulazi u vozila i prodavati karte putnicima, mjesečno uprihodi šest milijuna kuna.

Veliki je to uspjeh ZET-a, koji godinama ima etiketu najvećeg Holdingova gubitaša budući da je u svojim financijskim izvještajima samo nekoliko godina prije šest milijuna kuna upisivala kao svoj godišnji prihod. Prodaja karata u vozilima, naročito nakon što se njihova cijena izjednačila s onima kupljenima na kioscima i zadržala na deset kuna za jednu zonu, porasla je za čak 150 posto.

Tako su u ZET-u za prošlu, 2014. godinu uspjeli smanjiti i gubitke za pedeset posto – oni su, naime, u 2013. godini iznosili 211 milijuna, dok su lani smanjeni na 90 milijuna kuna.

– Nastojimo i dužni smo, koliko god je to moguće, troškove prijevozne usluge rasporediti na sve korisnike. Tako u proteklom poslovnom razdoblju bilježimo povećanje prihoda od prijevoza za 15 posto – poručio je Tomislav Jurić, glasnogovornik ZET-a.

Pritužbe građana

I dok putnici često iskazuju nezadovoljstvo kontrolorima i vozačima, žale se na njihovu neljubaznost, a često i na kršenje voznog reda, zbog čega i odbijaju kupiti karte, prijašnjih godina u javnom prijevozu švercalo se 60 posto građana.

– Posebnu zaslugu za uspjeh imaju kontrolori i vozači koji, unatoč velikim problemima s putnicima bez karte, odrađuju nezavidan posao. Na žalost, još uvijek kod određenog broja ljudi ne postoji svijest da je vožnja tramvajem ili autobusom usluga kao i svaka druga te da se ona treba platiti. Kada to naši kolege nastoje na terenu i provesti, uz posebnu odgovornost prema onima koji savjesno plaćaju kartu, susreću se s poteškoćama i često nemaju podršku javnosti. Promjene se ne događaju preko noći, ali pozitivne ipak nastaju – zaključio je Jurić.

ISTRAŽUJEMO

Kako početi investirati i planirati mirovnu? Evo zašto o tome trebate razmišljati već u dvadesetima

Rano počnite planirati mirovinu, pametno birajte investicije i budite dosljedni u svojim financijskim odlukama kako biste uživali u financijski stabilnijoj budućnosti, poručuju financijski stručnjaci i savjetuju početi sa štednjom već od prvog zaposlenja. Međutim, kako početi investirati i planirati mirovinu kada nam se teško uopće zamisliti u budućnosti, pogotovo ako smo tek u dvadesetima?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 77

MR
mrXXXXX
13:09 28.01.2015.

kaže čovjek da je to usluga kao i svaka druga.. zašto ih onda sponzorira proračun odnosno zašto tu 'uslugu' plaćaju i oni koji je ne koriste, zašto korisnici tu 'uslugu' plaćaju dva puta (kroz proračun i cijenu karte)

PK
puši kurac
13:16 28.01.2015.

super mi je kak ste skroz objektivni pa ste komentare građana full istinite i iskrene stavili!! ko da čitam zadaćnicu iz prvog razreda:"meni su busevi super jer su jako lijepe boje"

NI
Niko19
13:07 28.01.2015.

Najjače mi je kad dođe kontrola u bus/tramvaj i gužva, traže kartu i ekipa im pokazuje necvikane karte jer ne mogu do početka vozila otić jer samo su tam ostali aparati za cvikanje karata. A na to kontrola počne tražit dokumente. Uvijek kažem: Nemoj im dat, nisu ti omogućili uslugu. Pazi, oni naplaćuju 360 kuna radnički pokaz, to je brutalna sramota, fuj. Svi se moraju "švercat". Navodnike stavljam jer ZET ionako plaćamo svi kroz poreze/prirez, a ne znamo koliko i kamo taj novac točno odlazi.