vožnja taksijem

Isprobali smo Uber: Došli i obećali 25 posto niže cijene, ali...

Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
uberx
Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
taksi
Foto: Boris Ščitar/Večernji list
Uber
Foto: Boris Ščitar/Večernji list
Uber
Foto: Boris Ščitar/Večernji list
Uber
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
uberx
23.10.2015.
u 12:23
Nakon što nas je Uber spojio, dobili smo obavijest da vozilo stiže u roku od pet minuta, a stiglo je za osam. Start je 8 kuna i 4 kune po kilometru vožnje
Pogledaj originalni članak

U Zagrebu se od jučer vožnja taksijem može naručiti i preko svjetski poznate aplikacije za pametne telefone Uber. Aplikacija naručitelja prijevoza spaja s najbližim slobodnim vozačem u samo nekoliko klikova na njegovu smartphoneu.

Obvezna registracija

Uber omogućuje da korisnik prati dolazak naručenog taksija, koji bi se na željenom odredištu trebao pojaviti najdulje za pet minuta. I korisnik i vozač prije toga moraju se registrirati na Uberu, korisnik pritom mora dati podatke o svojoj kreditnoj kartici koja se onda tereti nakon završetka vožnje. Hrvatska je 62. država u kojoj Uber nudi svoje usluge, a u Zagrebu je dostupan UberX, preko kojeg svoje usluge prijevoza mogu nuditi samo licencirani taksi vozači.

Kontroverzni UberPop, koji omogućuje svakom tko ima vozačku dozvolu i automobil da bude taksist, u Zagrebu nije dostupan i vjerojatno i neće biti jer to zakoni ne dopuštaju. Predstavnici Ubera najavili su da će prijevoz preko njihove aplikacije u Zagrebu biti od 20 do 25 posto jeftiniji nego kod konkurencije pa su novinari Večernjeg lista jučer odmah to provjerili. Vozili smo se s Uberom, Cammeom, Eko-taksijem i Radio-taksijem od Večernjeg lista do Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Uber je procijenio da će nas to stajati od 28 do 36 kuna, a na kraju je od konkurencije, primjerice Camea, bio jeftiniji samo 42 lipe. Razlika u cijeni između Ubera i Eko-taksija te Radio-taksija ipak je bila ozbiljnija – 5,62, odnosno 8,92 kune.

Cijena starta Ubera u Zagrebu je osam kuna, ako je vožnja sporija od 18 kilometara na sat, naplaćuje se 50 lipa po minuti, a ako je brža, plaća se četiri kune po kilometru vožnje. Uberu od svake vožnje ide 20 posto, a vozaču 80 posto naplaćenog iznosa. Vozaču Eminu bili smo prvi klijent.

“Ulovili” smo ga šest minuta nakon što je Uber proradio u Zagrebu. Nakon što nas je aplikacija spojila, dobili smo obavijest da vozilo stiže u roku pet minuta. No ipak je stigao za osam minuta. Emin nam je objasnio da je još bio u stanu kad je dobio obavijest o naručenoj vožnji te da bi mu trebalo manje od pet minuta da je bio u vozilu.On radi za prijevozničku tvrtku koja ima desetak vozila, no nema svoj pozivni centar. Stoga su nekoliko vozila prijavili na Uber kako bi došli do dodatne zarade.

Ocjene od jedan do pet

– Da radimo kao prije, ja bih sad išao u grad ne vozeći nikoga do prometnog mjesta gdje ima dosta pješaka da nekoga pokupim. A, evo, već sam došao s nekim novcem – kazao nam je Emin.Nakon završetka vožnje korisnik i vozač međusobno se ocjenjuju u rasponu od jedan do pet. Tako je i Emin ocijenio nas, a i mi njega. U redakciju smo se također vratili UberX-om, a vozač Kristijan nam je kazao da je u sat vremena, koliko je aplikacija  aktivna u Zagrebu, imao šest vožnji. Prije je to bilo jedna do dvije, a katkad nijedna.     

>> Uberx stigao u Zagreb! Nova usluga prijevoza koja bi mogla pomrsiti račune i taksistima

Važnost prevencije

Karcinom gušterače jedno je od najzloćudnijih oboljenja probavnog trakta, no zašto mu se ne posvećuje dovoljno pažnje?

Specijalna bolnica Radiochirurgia Zagreb i „Rechts der Isar“, sveučilišna bolnica Tehničkog sveučilišta u Münchenu – jednog od najboljih fakulteta u Njemačkoj, potpisali su Ugovor o suradnji, što donosi novu eru u liječenju tumora te predstavlja suradnju koja se odnosi na korištenje naprednih tehnologija i vrhunske kirurgije u borbi protiv tumora, kao i dijeljenje znanja o najmodernijim medicinskim rješenjima za kirurško, radiokirurško i hibridno liječenje bolesti.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 80

TH
than
13:22 23.10.2015.

To i nije uber koji se najavljivao i kojega su se plasili nasi vrli taksisti, vec neka kvazi verzija klasicnog taksiranja.

LU
lukarak
13:18 23.10.2015.

Nes ti zanimanje vozac taksija. Svi vozimo. A tko moze biti taksist je odluka nekog uhljeba u gradskom uredu za promet. Samo koncesija, licenca, blac srac. A ovako na uberu imam ocjene korisnika svakog pojedinog vozaca.

DU
Deleted user
12:51 23.10.2015.

Ako uspoređuješ doktora sa vozačem automobila, sa tobom nešto nije u redu.